Synnytyksestä 4 vkoa, raskaana??
Oih ja voih!
Seksiä olemme harrastaneet n. 5 kertaa, joista kerran mies on lauennut sisääni. Nyt on ilmennyt viimeraskauden alkumetreiltä tuttuja oireita; raudan maku suussa ja seksiä harrastaessa vihlova kipu kohdunkaulann tietämillä.
Imetys (ikävä kyllä) lässähti heti alkuunsa.
Voiko olla mahdollista, että olisin raskaana? Missä vaiheessa raskaustesti näyttäisi luotettavasti tuloksen?
Kommentit (22)
synnytyksen jälkeen. Juuri noita kuvailemiasi. Mutta en ollut raskaana.
eikös se ole niin että herkemmin voi tulla raskaaksi juuri synnytyksen jälkeen.
Jotkut jopa käyttäneet kortsua synnytyksen jälkeen eikä sekään ole estänyt uutta raskautta.
Itse en harrasta seksiä jälkitarkastusta ennen ja kyllä tulen ottamaan pillerit, kortsut ja kaiken mahdollisen juurikin tämän takia etten raskaaksi ihan heti tulisi uudestaan.
Nyt siis synnytyksestä pari viikkoa
Se tarkoittaisi, että ovulaatio olisi ollut 2 vk synnytyksestä, eikä varmasti pidä paikkaansa.
mun mielestä kans kuulostaa epätodennäköiseltä, vaikka koskaan ei voi tietää... Jos kerran et imetä.
Epätodennäköistä lähinnä just siksi, että ovulaatio olis ollut kaks viikkoa synnytyksestä, käsittääkseni ei kyllä pitäis noin nopeesti tulla.
Ite synnytin 6 viikkoa sit, en imettänyt ollenkaan eikä mulla ainakaan ole vielä menkkoja tullut...
Tapauskohtaista kummiskin, toivotaan et olis vaan hormoneista johtuvia oireita, synnytyksen jälkeen hormonit heittelee varmaan enemmän ku raskauden alussa, joten oireet voivat liittyä siihen. Tai sit ostat vaan sen testin...
Mun eräillä tutuilla on ikäeroa 10kk, joten kyllähän se aina on mahdollista. Ja hengissä on heidän äitikin, joten sinäkin selviät, jos raskaus on totta! :o)
tosissasi harrastat seksiä ilman ehkäisyä jälkivuodon aikana?? VOiko noin typerää ja vastuutonta ihmistä edes olla?
Ja niin junttia, ettei ymmärrä, että ihan oikeasti jos mies laukeaa sisään, siitä voipi tulla raskaaksi.
mulla jälkivuoto kest 1.5 viikkoa ja ekat kuukautiset 4 viik. synnytyksestä... Ja mä imetin..
tosissasi harrastat seksiä ilman ehkäisyä jälkivuodon aikana?? VOiko noin typerää ja vastuutonta ihmistä edes olla? Ja niin junttia, ettei ymmärrä, että ihan oikeasti jos mies laukeaa sisään, siitä voipi tulla raskaaksi.
seksiä on harrastettu jälkivuodon aikana??? Minusta ei missään...
Itselläni on 4 lasta ja aina ekat kuukautiset tulleet tasan 28 päivää synnytyksestä. Tosin se tosiasia on, että vaikka kuukautiset käynnistyisi niin ovulaatio ei ekalla kerralla välttämättä ole ollut.
Odota ennen testaamista mahdollisesti 3 viikkoa viimeisimmästä yhdynnästä niin ainakin testi antaa varman vastauksen (ottaen huomioon siittiöiden kestävän jopa viikon).
Ja ihan turha on jonkun moralisoida siellä jos joillakin seksielämä käynnistyy synnytyksen jälkeen aikaisemmin kuin muilla. On täysin henkiläkohtaista kuinka nopeasti toipuu ja hormonit heräävät uudestaan. Itsellänikin on jälkivuoto ollut aina vain muutaman päivän veristä ja sitten jo hiipunut, ollen myäs reilu viikon kuluttua synnytyksestä pois.
Kun ei ole ollut tikkejä tai muitakaan vaurioita niin mikään ei ole seksiä estänyt.
Voimia sinulle ap, mutta lohdutuksen sanana, että minullakin oli raskausoireita synnytyksen jälkeen, mutta en ole ollut raskaana eli kai hormonitkin voi tehdä temppujaan. :)
Teoriassa riittää, että olet harrastanut seksiä juuri ennen synnytystä ja ovuloit heti laitoksella. Itse ovuloin 2 päivää synnytyksen jälkeen. Tutullani on lapset 9kk ikäerolla.
Osalle lasten saanti peräjälkeen toive erinäisistä syistä joten ikävä huomata täällä tylyttäjiä tuplaonnen kokeneita kohtaan
Eipä ihme että juuri synnyttäneet äidit loistavat aborttitilastoissa niin korkealla :/
Minulla ja sisaruksellani on 10 kk ikäeroa. Äiti nuorena ensisynnyttäjänä luotti imetyksen ehkäisevään tehoon.
Tuttavani sai ensimmäisen lapsensa saatuaan kuulla synnärilääkäriltä ettei voi enää saada enempää lapsia kohdun takia. Hyväksyi tiedon miehensä kanssa että yhteen lapseen jää vaikka toiveena oli ollut kaksi lasta. Tulikin raskaaksi uudestaan imetyksen aikana ja ottivat tiedon ilouutisena
Olisi kiva tietää miten ap:lle kävi. Lapsihan täyttäisi loppuvuodesta 5 vuotta, aloitus vuodelta 2010.
Onhan se mahdollista.
Minulle tuli ekat menkat tasan 28pv. synnytyksestä eli kierto palautui heti. Joten silloinhan on ollut ovis juurikin 2 viikkoa synnytyksestä. Onneksi seksiä oli vasta jälkitarkastuksen jälkeen ja todellakin ehkäisy ok.
2.lapsen jälkeen ekat menkat tuli "vasta" 6 viikkoa synnytyksen jälkeen.
Tiedän kaksi tapausta joissa nainen saanut lapset joiden ikäeroa 9kk eli raskaus heti mahdollista
..kirjoitusvirheistä, taidan olla vähän hermostunut. Ajatus mahdollisesta raskaudesta tuli kuin puun takaa, en idioottina tällaista mahdollisuutta ottanut edes huomioon, ennenkuin aloin yhdistelemään oireita.
Ap