Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Huvittavin av-myytti: "Kelan tuista menee aina 20 % vero"

Vierailija
19.02.2010 |

En vaan pysty käsittämään miten tämä myytti elää, voi hyvin ja aina pulpahtaa uusia mammoja tätä samaa toistelemaan.

Hassu juttu.

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
19.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska niistä saa jotakin vähennyksiä ja niitä pitkäaikaistyötön ei pääse hyödyntämään.

Vierailija
2/26 |
19.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos et itse tee muutosverokorttia kelaan ja alenna veroprosenttia,niin menee 20prosentin mukaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
19.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niissä papereissa luki kyllä, että "vero on kuitenkin aina vähintään 20%". Muistaakseni itsekin sitä pienemmäksi sain. En kyllä tajua, miksi siinä sitten noin lukee.

Vierailija
4/26 |
19.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei kannata tehdä toista työtä koska sivutyötulojen verotus on niin kovaa :)

Nämähän vain osoittaa sen kuinka vieras ja kaukainen asia verotus on monille

Vierailija
5/26 |
19.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja Kelan ohjeissa tosiaan lukee että % on aina työtuloa varten laskettu % korotettuna kahdella yksiköllä, kuitenkin vähintään 20.

Tarkemmissa ohjeissa on kuitenkin joku maininta etuutta varten alennetusta veroprosentista.

Vierailija
6/26 |
19.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

muutosverokorttia tai portaikkoverokorttia menee sen 60 prosentin mukaisesti vero.Jos esim ei ole portaikkoverokorttia niin eikös se mene tuo 20 prosenttia eikä suinkaan 60 prosenttia?

Vierailija
7/26 |
19.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

en nimittäin ole tiennyt. Hyvä että tänään tännekin eksyin! :D

Vierailija
8/26 |
19.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

soitin verotoimistoon, ja pyysin uutta pienempää veroprossaa. täti laski prossan ja sanoi että kyllä se tuo 20 on. ei auttanut kuin tyyytyä. ja muita tuloja ei juuri ollut, kun olin opiskelija tuolloin. eli en tajuu, millä perusteella joku saa pienemmän veroprosentin.

Vierailija
9/26 |
19.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sossu maksaa mulle takaisin tt-tukena sen mitä kela vie.

Vierailija
10/26 |
19.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos veroja Suomessa maksaa vaan 20%.

Vierailija
11/26 |
19.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kotihoidontuesta voisi mennä vähemmän veroja, kuin se 20% Jos, niin millä perustein? Itse olen aina ollut siinä uskossa, että sitä vähempää ei voi mennä ja kelan sivuillakin näin lukee.

Äippärahasta aikoinaan meni sama prossa, kun palkasta. Nyt kotihoidontuesta pari prossaa vähemmän, oisko 21%. En yhden prosentin takia uutta verokorttia viitsinyt hakea. Ajattelin odotella joulun palautuksia sitten. Kuinka matalaksi tuon veroprossan voi sitten muka laskea?

Ja minä tosiaan olen luullut olevani selvillä näistä veroasioista. Ikinä en ole mätkyjä saanut ja aina itse olen uuden veroprosentin laskenut.

Selventäkääs nyt ja mieluiten rautalangasta vääntämällä :D

Vierailija
12/26 |
19.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun tulot on 1600 kuussa ja veroprosentti 15. Onneksi on progressiivinen verotus Suomessa, sillä muuten ei työnteko innostaisi senkään vertaa kuin nyt.

Vierailija
13/26 |
19.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

2200 euron tuloista, vähennyksiä tulee suurista työmatkakuluista

Vierailija
14/26 |
19.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä keinoin sen sitten saisi alemmas? Olen sitä jopa verottajalta kysynyt ja ei kuulemma voi antaa pienempää veroprosenttia.

Vierailija
15/26 |
19.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sehän on hyvä, että yks sosiaalipummi on taas liikkeellä. Jumaliste, onkohan tällä palstalla oikeesti ketään kuka kävis töissä ja oikeesti tienaa?

sossu maksaa mulle takaisin tt-tukena sen mitä kela vie.

Vierailija
16/26 |
19.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sua tarvitaan maksamaan mun sosiaalitukeni.

Vierailija
17/26 |
19.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelma on Kelan viestinnässä, jos suurella osalla sen asiakkaista on väärät käsitykset asiasta nimenomaan Kelan omien ohjeiden takia.

Viranomaisten täytyy huolehtia siitä, että niiden ohjeistukset ovat selkeät.

Vierailija
18/26 |
19.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on veroprossakin pieni, esim. mulla on veroprossa 11 % 2000e tuloista, miehellä 14 % 3000e tuloista.

Vierailija
19/26 |
19.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kotihoidontuesta voisi mennä vähemmän veroja, kuin se 20% Jos, niin millä perustein? Itse olen aina ollut siinä uskossa, että sitä vähempää ei voi mennä ja kelan sivuillakin näin lukee.

Äippärahasta aikoinaan meni sama prossa, kun palkasta. Nyt kotihoidontuesta pari prossaa vähemmän, oisko 21%. En yhden prosentin takia uutta verokorttia viitsinyt hakea. Ajattelin odotella joulun palautuksia sitten. Kuinka matalaksi tuon veroprossan voi sitten muka laskea?

Ja minä tosiaan olen luullut olevani selvillä näistä veroasioista. Ikinä en ole mätkyjä saanut ja aina itse olen uuden veroprosentin laskenut.

Selventäkääs nyt ja mieluiten rautalangasta vääntämällä :D

kotihoidontuesta veroprossa jotain 9 % mut asuntolaina on se joka sen noin pieneksi tekee.

Vierailija
20/26 |
19.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

menee 23,5%, ja ihan kävin lasketuttamassa verotoimistossa. Se muikkeli sano etten saa jotain tulonhankkimisvähennyksiä ym. joten menee tollanen määrä. Onnea niille jotka saa pienemmän prosentin, en mä ainakaan....

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kuusi