En ymmärrä H&M:n vaatteiden kokoluokitusta!
Pienten tyttöjen osastolla on tosi kivoja vaatteita. Kakki printtupaidat ja farkkuhameet yms jutut. Mutta ne loppuvat kokoon 128cm.
Meillä on tokaluokkalainen tyttö, joka ostaisi kaiken siltä osastolta ja äiti tykkäisi myös. Siis ihan täysillä käyttäisi Hello Kitty-paitoja ja nättejä hameita jne.
Mutta kun tytön koko alkaa olla 140 cm.
Nuorten osaston vaatteet on ihan kauheita. Tumman harmaata rytkyä. Muodotonta pussia ja lyhyen lyhyttä boleroa ja kireitä farkkuja.
Ei todellakaan meidän 8-vuotiaan mieleen. Ne on ihan nuorisovaatetta, ei mielestäni tämän ikäiselle.
Onko muilla samaa ongelmaa, vai tykkääkä teidän samanikäiset oikeasti jo nuoriso-osasto vaatteista?
Pienten puoli on iloisen värikäs ja kaunis, utta nuoriso osasto synekä ja epämääräinen ja suurimmassa osaassa vähänkään kelpaavassa vaatteessa ei ollut edes näin pientä kokoa.
Kommentit (54)
USA:sta. Löytyy isojakin kokoja ja kivoja lapsekkaita vaatteita.
Tosi hyvin on toimitukset sujuneet. Ei mitään ongelmia ainakaan mun kohdalle sattunut.
Mulla on 4v ja 8v pojat ja neli vuotiaalle löytyy kaikkea kivaa vaatettta H&M:ltä, mutta 8v:lle ei mitään!! Ja 8 vuotiasta harmittaa ihan vietävästi, kun se haluaisi samanlaisia t-paitoja yms, kuin pikkuvelikin, mutta kun kokoja ei ole niin minkäs teet!! (v käyttää 134/140 cm kokoja.
oli aikoinaan sama onglema. Nyt tyttö on viidesluokkalainen, ja teinirytkyt alkaa olla vähän pakollinen valinta :) Mitään Hello Kittyä on turha edes ehdotella..
Minä ostin tytölle alemmilla luokilla vaatteet Seppälästä, josta löytyi isompina kokoina mielestäni ikään sopivia vaatteita.
Mä en voi tajuta miksi pienistä tytöistä halutaan tehdä näitä pedofiilien päiväunia. Iljettävää.
kuosit jotka H&M:llä loppuvat 86cm saisivat jatkua ainakin 98cm. Ne vauvamalliston vaatteet on tosi kivoja ja menisivät isommillekin lapsille.
Totta on että joutuu todella etsimään kohtuu hintaisia kivoja vaatteita jotka ei muistuta teinimaailmaa. Jos mul ois rahaa ostaisin M&I:ta tai Polarn O pyret merkkejä mutta ku ei oo....
ei todellakaan ollut mitään normaali trikoopaita vaan sellanen ylhäältä löysä ja alhaalta tiukka takapuolen kohdalta.
kokoon 170 cm, ainakin postimyynnissä.
ongelma meilläkin, tyttö 8v ja käyttää kokoja 234/140. Ja tykkäisi edelleen hello kittystä, sun muista "lapsellisista" jutuista ja sen hänelle mielelläni suonkin. H&M:ltä ei juuri mitään enää saa, mutta tein juuri ison tilauksen Ellokselta! Sieltä nimittäin löytyi iloisen värisiä lastenvaatteita (myös sitä kittyä) kokoon 170cm asti. Seppälä on tosiaan toinen paikka josta löytyy monesti kivoja vaatteita isommille lapsille.
Pitkä 6v. poika joka käyttää nyt eskarissa 140cm vaatteita. Ei oikein löydy H&M:stä mitään kun ei nuorisovaatteet eskariin kuulu.
Meillä esikoinen 8v. ja ei ymmärrä miksi hän saa tylsiä vaatteita ja veli kaikkee kivaa ihanilla kuvioilla.
Esikoisella lievä kehitysvamma ja siksi ei ymmärrä asiaa.
Kohta ei saa kuopuskaan noita kivoja vaatteita ja siirtyyn sarjaan tylsät.
Henkan vaatteet pienille on kuvioitu lasten suosikki hahmoilla ja niistä tykkää isommatkin.
kanssa. Nuorisovaatteet alkavat 140:stä. Mun tytöt on pitkiä, joten ekaluokkalainen on siirtynyt nuorisovaatteisiin. Hyvin vähän on siis enää ruotsalaisketjuista ostettu.
Mallistoja ei tehdä pelkästään yhtä maata varten. Suomi on pieni markkina-alue ja muuaalla maailmassa lapset ovat usein pienempiä kuin täällä. Eli ne 134cm vaatteet on usein yli 11 vuotiaiden käytössä. Ei kannata tehdä Suomen muutamaa pitkää lasta varten pienten lasten mallistosta isompia.
Itse tämänä jo huomasin kun poika täytti 1v ja pituutta oli 85cm. Piti alkaa katsella vaatteita 92cm ja niitä löytyi vaan isojen puolelta. Sama nyt poika 3v vaatteet 110-116cm, ei paljon valinnan varaa kivoissa vaatteissa ja pahempaan mennään kuin joudutaan vielä isompien vaatteisiin siirtymään.
onkohan kukaan antanut H%M:lle palautetta ja onko saanut selville syytä miksei lastenvaatteita voi jatkaa vielä isompiin kokoihin? -ap
Mutta minusta ne me&i vaatteet on hirveän näköisiä retrovirityksiä ja todella kalliita vielä lisäksi.
heidän kokonsa loppuvat kokoon 140 useimmiten. Mutta nyt on tulossa erä isompiakin. Ja nämä vaatteet ei ole mitään teinihirvityksiä! Alakoululainen on lapsi!
Mutta katsokaa hm.ltä tytöt 134-170cm yläosissa kaksi kivaa hello kitty -paitaa, eri väreissä vielä. Mekoissa tuossa koossa värikkäitä lapsille sopivia malleja.
Pojille mm. värikkäät pikeepaidat kivoja.
vieläpä kokoon 164 cm, käyttäkää muita kauppoja esim; Stocca, Bobo, Pikku väki ja Sokos näissä mm löytyy ihan kivaa perusvaatetta ja juhlavampaakin. Meillä lapset kulkevat kivoissa perusvaatteissa koosta 86 aina 140 cm saakka. Hm löytyy sitten taas ihan kivoja yksivärisiä paitoja, jotka käyvät koulu/tarhavaatteina.
Ei tarvitse kangistua vain yhteen tai kahteen liikkeeseen, kun suomi on vaatteita pullollaan!
Minulla on pitkä 6v.tyttö ja käyttää 134-140cm vaatteita.
Laitoin hiljattain palautetta H&M;lle, Lindex;lle ja Kappahl;lle kun heidän vaatteet ko.kokoiselle ns.teinimuotia jne.josta ei 6v.leikki-ikäinen tykkää jne.
Vastauksia sain, syyt? Mutta kaikki ilmoittivat laittaneensa annetut palautteet eteenpäin tuotantoon.Sinne vain, liikkeeseen menemään palautetta...
Lapsi haluasi niitä alle 128cm mutta kun eivät enää mahdu.
Katso H&M nettisivuilta, onhan siellä vaikka mitä,
myös Kittyä.
Hello Kittyyn???
130cm huitteille venyneille pikkulapsille ei vaan tahdo löytyä kivoja vaatteita. Piste. Jo ihan perustrikoohousujen löytäminen suht järkevään hintaan tuottaa lievästi sanottuna päänvaivaa, varsinkin kun tenava tykkäisi, että pöksyissä olis jotain kuviotakin... Farkkuja löytyis joka lähtöön tusinoittain, mutta paa nyt sit farkut toppahaalarin alle, ni on varmaan tosi rentoa liikkuminen... Tai ylipäätään missään leikeissä ei farkut nyt vaan oo paras mahdollinen asuste.
Ja miksei eskari-ikäinen saisi jo vähän itsekin sanoa, minkälaista vaatetta tahtoisi pitää? Meillä tyttö pukeutui 4-5-vuotiaana mieluiten ns. poikien vaatteisiin. Oli aivan lääpällään mm Spidermaniin yms. ja kadehti pikkuveljen vaatekaappia, kun siellä oli niin paljon enemmän kaikkia hienoja vaatteita. Nyt on siirrytty pling-pling-aikakauteen (ikää 7v) ja kimalletta ja säihkettä pitäs löytyä joka paikasta. Mikäs siinä. Sama se nyt mulle on kimaltaako ipanan paita vai ei. Jos se pitää lämpösenä. Toki mä vähän koitan kattoo päältä, että olis nyt edes jollain tapaa sopusoinnussa tenavan ylä- ja alaosat keskenään, sitä kun tuo ei ite pahemmin ajattele ;)
Kaikkea söpöähän löytyisi noista leikki-ikäisen vaatteista kyllä, mutta jos leikki-ikäinen on vähän pitemmän sorttinen, niin mitäs tehtäs...
Kuopuksen kohdalla olen vaan tyytyväinen, että pienille tehdään vähän "liian ison lapsen" vaatteita. Siis ihan vauvoille jo vaikka mitä farkkua yms. ei-niin-vauvanvaatetta. Toinen tyttö kun on sit se toinen ääripää. Ikää 10kk ja käyttää edelleen 62-68cm vaatteita... Voisin huokailla ehkä pikkasen, jos sen kokoisena löytyis pelkästään jotain potkuhousuja :P
Mutta olisi kiva, jos niitä löytyisi helpommin ja normaalihinnalla :)
Meidän kaupungista ei löydy kuin harvoin kivoja vaatteita, niin tympäisee lähteä aina pitkän matkan päähän ostoksille.