En ymmärrä H&M:n vaatteiden kokoluokitusta!
Pienten tyttöjen osastolla on tosi kivoja vaatteita. Kakki printtupaidat ja farkkuhameet yms jutut. Mutta ne loppuvat kokoon 128cm.
Meillä on tokaluokkalainen tyttö, joka ostaisi kaiken siltä osastolta ja äiti tykkäisi myös. Siis ihan täysillä käyttäisi Hello Kitty-paitoja ja nättejä hameita jne.
Mutta kun tytön koko alkaa olla 140 cm.
Nuorten osaston vaatteet on ihan kauheita. Tumman harmaata rytkyä. Muodotonta pussia ja lyhyen lyhyttä boleroa ja kireitä farkkuja.
Ei todellakaan meidän 8-vuotiaan mieleen. Ne on ihan nuorisovaatetta, ei mielestäni tämän ikäiselle.
Onko muilla samaa ongelmaa, vai tykkääkä teidän samanikäiset oikeasti jo nuoriso-osasto vaatteista?
Pienten puoli on iloisen värikäs ja kaunis, utta nuoriso osasto synekä ja epämääräinen ja suurimmassa osaassa vähänkään kelpaavassa vaatteessa ei ollut edes näin pientä kokoa.
Kommentit (54)
Meillä on myös 150 cm vaatteita käyttävät tokaluokkalainen pois ja Benettonista löydämme hänelle vaatteet. Eivät ole edes liian kalliita vaan sellaisia keskihintaisia. Sieltä löytyy väriä, mutta kertokaa mistä löytäisi tuossa koossa olevan Star Wars-paidan? Sitä kun poika kovasti haluaisi, mutta mistään ei löydy tuossa koossa. J&J:ssä näki, mutta oli kurjaa kun piti sanoa, että ei niitä ole enää hänen koossaan.
Joo, huolissani olen minäkin niistä ulkonäköpaineista...mutta haluan itse katsella mieluummin kauniisti pukeutunutta lasta, kuin sellaista joka saa "luovasti" itse valita vaatteensa.
Ja ei, mitään fani-paitoja en ikinä anna laittaa päälle!
Ja kännykkää en mielellään anna laittaa korvalle, joten ostimme bluetooth-kuulokkeen!;)
Hiuksia ei tarvitse värjätä, koska ne on kauniin blondit!
Pillifarkkuja käyttää kyllä...mutta nehän on ihanan joustavat....strech!!! Ja on hoikka tyttö, eli näyttää niissä hyvältä!
Vaatteet ovat siis klassisen kauniita...tarkemmin ajatellen, pukeutuisin itse niin, jos olisin yhtä hoikka! :)
(En siis mikään lotjake ole, mutta pillifarkut ja minihameet ei vaan sovi, jos painoindeksi on yli 22...)
mutta minä koen asian niin että vaatteiden on ensisijaisesti miellytettävä lasta itseään, ei kadulla vastaantulijoita. Olisi aika karmivaa jos en itsekään saisi oman makuni mukaisia vaatteita vaan joku muu tulisi valitsemaan puolestani miltä minun pitää näyttää.
Joo, huolissani olen minäkin niistä ulkonäköpaineista...mutta haluan itse katsella mieluummin kauniisti pukeutunutta lasta, kuin sellaista joka saa "luovasti" itse valita vaatteensa. Ja ei, mitään fani-paitoja en ikinä anna laittaa päälle! Ja kännykkää en mielellään anna laittaa korvalle, joten ostimme bluetooth-kuulokkeen!;) Hiuksia ei tarvitse värjätä, koska ne on kauniin blondit! Pillifarkkuja käyttää kyllä...mutta nehän on ihanan joustavat....strech!!! Ja on hoikka tyttö, eli näyttää niissä hyvältä! Vaatteet ovat siis klassisen kauniita...tarkemmin ajatellen, pukeutuisin itse niin, jos olisin yhtä hoikka! :) (En siis mikään lotjake ole, mutta pillifarkut ja minihameet ei vaan sovi, jos painoindeksi on yli 22...)
onkohan kukaan antanut H%M:lle palautetta ja onko saanut selville syytä miksei lastenvaatteita voi jatkaa vielä isompiin kokoihin?
-ap
Sama kaikissa ketjuissa.
Palautetta pitäisi antaa ja suurella joukolla. Olen valmis allekirjoittamaan addresseja aiheesta vaikka joka putiikille.
Joo, huolissani olen minäkin niistä ulkonäköpaineista...mutta haluan itse katsella mieluummin kauniisti pukeutunutta lasta, kuin sellaista joka saa "luovasti" itse valita vaatteensa.Ja ei, mitään fani-paitoja en ikinä anna laittaa päälle!
Ja kännykkää en mielellään anna laittaa korvalle, joten ostimme bluetooth-kuulokkeen!;)
Hiuksia ei tarvitse värjätä, koska ne on kauniin blondit!
Pillifarkkuja käyttää kyllä...mutta nehän on ihanan joustavat....strech!!! Ja on hoikka tyttö, eli näyttää niissä hyvältä!Vaatteet ovat siis klassisen kauniita...tarkemmin ajatellen, pukeutuisin itse niin, jos olisin yhtä hoikka! :)
(En siis mikään lotjake ole, mutta pillifarkut ja minihameet ei vaan sovi, jos painoindeksi on yli 22...)
bluetooth säteilee tod. näk. vielä enemmän kuin kännykkä. Ihan vaan tiedoksi.
lapsiparkaa, elämäntehtävä on miellyttää äidin silmää. Onko tuo saanut edes leikkiä koskaan niitä prinsessaleikkejä vain onko nekin liian "lällynä" bannattu?
Joo, huolissani olen minäkin niistä ulkonäköpaineista...mutta haluan itse katsella mieluummin kauniisti pukeutunutta lasta, kuin sellaista joka saa "luovasti" itse valita vaatteensa. Ja ei, mitään fani-paitoja en ikinä anna laittaa päälle! Ja kännykkää en mielellään anna laittaa korvalle, joten ostimme bluetooth-kuulokkeen!;) Hiuksia ei tarvitse värjätä, koska ne on kauniin blondit! Pillifarkkuja käyttää kyllä...mutta nehän on ihanan joustavat....strech!!! Ja on hoikka tyttö, eli näyttää niissä hyvältä! Vaatteet ovat siis klassisen kauniita...tarkemmin ajatellen, pukeutuisin itse niin, jos olisin yhtä hoikka! :) (En siis mikään lotjake ole, mutta pillifarkut ja minihameet ei vaan sovi, jos painoindeksi on yli 22...)
Meillä on poika, 8v 7kk. Tykkäisi kovasti HM:n värikkäistä ja hahmokuvaisista vaatteista, mutta kun sattuu olemaan pitkäraajainen 132-senttinen, niin eihän ne 122/128:t mahdu.
Isojen poikien vaattet ne ovatki sitten ankeita ja rumia. Ei värejä, ja mahdolliset kuvat ovat kammottavia.
Näyttää todellakin olevan yleinen ongelma. Todella saa metsästää ja kääntää kaikki kaupat ympäri, että edes yhden kivan vaatteen löytää 134-kokoa käyttävälle eskaritytölle. Pissisvaatteet alkaa jo tasan tarkalleen tuosta koosta joka paikassa! Siis eskarin/ekaluokkaisten pitäisi käyttää samoja vaatteita kuin 15-vuotiaiden? Ei mahdu mun logiikkaan. Tyttökin on tosi pettynyt, kun pitää vain kävellä ihanien Kitty-vaatteiden ja muiden suloisuuksien ohi.
ne isomman puolen vaatteet aivan karseita mitä en itsekkään pukisi päälleni. olen ruennut ostamaan 2.luokkalaiselle tytölleni vaatteet seppälästä nykyään. sieltä on löytynyt sekä tytölle mieleisiä ja sellaisia mitä itse suostun lapselleni ostamaan
Mua oikein ottaa päähän ne Hello Kitty-hirvitykset siellä Hennesin lastenpuolella!! Turhaa ovat viemässä hyllytilaa muilta vaatteilta! Onneksi eskari-ikäinen tyttö on jo siirtymässä nuorten puolen vaatteisiin koon suhteen.
Eihän niitä pahimpia teiniangsti vaatteita tarvikkaan sieltä tangoilta ottaa...
Mutta kuten katukuvasta näkyy, suomalaiset eivät osaa puketua, eivätkä pukea lapsiansa. Vuodesta toiseen näkee mammoja ostoskeskuksissa ja kaduilla, joiden lapsilla on kuraiset reimatekit ja linttaan astutut kuomat.
Ja kun tulee kuuma, alta paljastuu...yllätys, yllätys...joku hello kitty tms. printtipaita....
Hennes tekee mielelläni "viisaasti", kun ainakin yrittää "vieroittaa" lapsukaiset näistä hirvitys-lälly-vaatteista...kun äidit eivät sitä tajua ajoissa tehdä!!! :D
Tyttäreni ei ole koskaan, ei edes vauvana, pitänyt mitään satuhahmo/prinsessa/printtipaitaa päällään!
(Tai no yksi prinsessa(kruunu)paita oli, mutta se olikin Moschinon paita...;)
Ja joka kerta kun olemme kaupungilla liikenteessä, saa tyttäreni ventovierailta positiivisia kommentteja vaatetuksestaan/ulkonäöstään.
Väriskaala on musta/valkoinen/harmaa/pinkki/vaaleanpunainen.
Joka päivä eri vaatteet, asusteet/kokonaisuus aina harmoninen.
No, eihän toki tyttäreni erottuisi niin edukseen, jos kaikki lapset olisivat yhtä hyvin puettuja...eli jatkakaa vaan samaan tapaan te muut....;)
makunsa kullakin, minä taas olen ihan tyytyväinen että oma tokaluokkalaiseni on ja haluaa vielä olla lapsi. Yhdessä käydään ostoksilla ja hän saa valita makunsa mukaisia vaatteita. En näe mitään syytä sille miksei hän saisi valita vaikka sitä hello kittyä jos siitä pitää. Olkoon pikkutyttö niin kauan kuin haluaa, en ymmärrä mikä kiire on lopettaa lapsuus ja alkaa kuluttaa energiaa siihen että lapsen pitää olla "harmoninen". Ulkonäköpaineita riittää kyllä tulevina vuosina enemmän kuin tarpeeksi. Ja sitä kauheaa hello kittyäkin voi yhdistellä kauniisti, ei se sitä tarkoita että on riemunkirjava.
Sinun makuusi varmasti on enemmän eräs hänen ystävänsä joka jo viisivuotiaana kulki kireissä pillifarkuissa, Anna Abreu-fanipaidassa, kännykkä korvalla ja tukka punaiseksi värjättynä...
Mua oikein ottaa päähän ne Hello Kitty-hirvitykset siellä Hennesin lastenpuolella!! Turhaa ovat viemässä hyllytilaa muilta vaatteilta! Onneksi eskari-ikäinen tyttö on jo siirtymässä nuorten puolen vaatteisiin koon suhteen. Eihän niitä pahimpia teiniangsti vaatteita tarvikkaan sieltä tangoilta ottaa... Mutta kuten katukuvasta näkyy, suomalaiset eivät osaa puketua, eivätkä pukea lapsiansa. Vuodesta toiseen näkee mammoja ostoskeskuksissa ja kaduilla, joiden lapsilla on kuraiset reimatekit ja linttaan astutut kuomat. Ja kun tulee kuuma, alta paljastuu...yllätys, yllätys...joku hello kitty tms. printtipaita.... Hennes tekee mielelläni "viisaasti", kun ainakin yrittää "vieroittaa" lapsukaiset näistä hirvitys-lälly-vaatteista...kun äidit eivät sitä tajua ajoissa tehdä!!! :D Tyttäreni ei ole koskaan, ei edes vauvana, pitänyt mitään satuhahmo/prinsessa/printtipaitaa päällään! (Tai no yksi prinsessa(kruunu)paita oli, mutta se olikin Moschinon paita...;) Ja joka kerta kun olemme kaupungilla liikenteessä, saa tyttäreni ventovierailta positiivisia kommentteja vaatetuksestaan/ulkonäöstään. Väriskaala on musta/valkoinen/harmaa/pinkki/vaaleanpunainen. Joka päivä eri vaatteet, asusteet/kokonaisuus aina harmoninen. No, eihän toki tyttäreni erottuisi niin edukseen, jos kaikki lapset olisivat yhtä hyvin puettuja...eli jatkakaa vaan samaan tapaan te muut....;)
H&M ei löydy mitään kivaa enään lasten osastolta vaikka tyttö niitä kuinka kuolaa.
Tytöllä pituutta 134cm, mutta kippanoita vaatteita pitää otta jo 146cm jotta ovat edes säädyllisen näköisiä.
Sukkahousuissakin on jotain kivoja ja kokojakin saattaa löytyä, mutta yläosa niin lyhyt, ettei tahdo pysyä ylhäällä vana koko ajan saa olla nykimässä niitä. Sama pätee trikoisiin.
Olen leikannut pieneksi jääneestä paidasta kuvan ja ommellut niitä eri tyyleillä isompiin peruspaitoihin, olen jopa ostanut pari pientä paitaa kivan kuvan takia ja siirtänyt isompiin. Olen ostanut kivoja merkkejä ja laittanut perushuppareihin. Iloisilla lempihahmon pannoilla, pinneillä, huiveilla saa myös asustettua kivasti perusvaatteet.Alkuperäisiä sanrion hello kittyjä saa isompina kokoina. Itse en hello kittystä perusta mutta lapsi tykkää joten pitäköön.
Meillä on myös 150 cm vaatteita käyttävät tokaluokkalainen pois ja Benettonista löydämme hänelle vaatteet. Eivät ole edes liian kalliita vaan sellaisia keskihintaisia. Sieltä löytyy väriä, mutta kertokaa mistä löytäisi tuossa koossa olevan Star Wars-paidan? Sitä kun poika kovasti haluaisi, mutta mistään ei löydy tuossa koossa. J&J:ssä näki, mutta oli kurjaa kun piti sanoa, että ei niitä ole enää hänen koossaan.