Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko ihminen masentua ilman suuria vastoinkäymisiä?

Vierailija
17.02.2010 |

Ystäväni on masentunut, ja käyttää siihen lääkitystä. Tämä oli minulle yllätys, koska hänen elämänsä on minusta ollut aina niin helppoa. Hän on varakas, rahaa riittää ihan mihin haluaa, heidän perheessään kaikki ovat aina olleet terveitä, mitään menetyksiä hän ei ole kokenut, eikä muutenkaan oikeastaan mitään vastoinkäymisiä.

Kommentit (64)

Vierailija
61/64 |
17.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli hyvinkin traumaattinen lapsuus, mutta olen vakuuttunut omien kokemusten kautta, että masennus on sairaus muiden joukossa, johon voi sairastua käytännössä kuka tahansa. Masennus on melko periytyvää ja toisaalta voimakkaat hormonivaihtelut saattavat laukaista masennuksen esim. raskauden jälkeinen masennus. Meillä syödään mielialalääkkeitä kolmessa sukupolvessa:( Osalla on ollut hyvinkin 'helppo' elämä ja toisilla taas takana perhehelvetti!

Vierailija
62/64 |
17.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

hänellä on ollut tosi onnellinen ja turvattu lapsuus. Tuo häneen kyllä sopii, että hän pitää tavallisesta arjesta selviytymistä vastoinkäymisenä. Hän ei tunnista sitä, että tietyt asiat kuuluvat elämään, kuten työnteko, ajoittainen kiire jne., ja se ei tarkoita sitä, että vain hänellä olisi hankalaa ja että kyseessä olisi vastoinkäyminen. ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/64 |
17.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on ehkä huonompi stressinsietokyky kuin esim. sinulla, mikä johtuu perimästä. Eli hänelle liiallinen kiire voi olla aivan ylivoimaista, vaikka sinä et siitä välittäisi. Esim. Aspergereilla on yleensä huono stressinsietokyky.

Vierailija
64/64 |
17.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka tahansa voi sairastua masennukseen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan yksi