Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voiko ihminen masentua ilman suuria vastoinkäymisiä?

Vierailija
17.02.2010 |

Ystäväni on masentunut, ja käyttää siihen lääkitystä. Tämä oli minulle yllätys, koska hänen elämänsä on minusta ollut aina niin helppoa. Hän on varakas, rahaa riittää ihan mihin haluaa, heidän perheessään kaikki ovat aina olleet terveitä, mitään menetyksiä hän ei ole kokenut, eikä muutenkaan oikeastaan mitään vastoinkäymisiä.

Kommentit (64)

Vierailija
1/64 |
18.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et voi tietää mitä ystäväsi sisimmässään kokee vastoinkäymisinä, pettymyksinä tai vaikeuksina. Sinä mainitset ensimmäisenä tekijänä hänen elämässään rahan, mutta ei se mikään varjeleva voima ole, vaikka monia asioita helpottaakin.

Vierailija
2/64 |
18.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhden masentuneen, jolla on periaatteessa ollut kaikki ns. taustatekijät kunnossa. Tasapainoinen perhe, talous normaalilla tolalla jne.

Ei se masennus usein tule ainakaan ulkopuolelle näkyvistä vastoinkäymisistä. Se on melkoisesti monimutkaisempi asia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/64 |
18.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkusiskoni on yltiösuojeltu. Hän masentuu kun sormeen tulee tikku tms.

Eli sillä asian asteella ei ole mitään väliä. Hän ei vain kestä yhtään mitään.

Vierailija
4/64 |
18.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä on tilanne ett on rahaa,mies ostaa kaikkee mul ja lapsil jne.mut meil ei oo mitää tunteita eikä seksielämää...

olen aika masentunu ja ajattelen entisiä miessuhteitani... oijoi,miks erosin siitäkii ihanasta ulkomaalasesta... jätin vaa raaàsti,vaikka se osas rakastella ja oli tunteita....( se meni ihan rikki... se oli jo perhettä perustaa mun kans,mut heitin sen ku vanhan rätin elämästäni:(

Vierailija
5/64 |
18.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä ystävältäsi puuttuu asioita. Onko ystäviä? Tekeekö mitään kivaa elämässä? Varmasti hän haluaisi jonkun asian olevan toisin ja masentuu. Helppo elämä on luultavasti tosi tylsä elämä.

Vierailija
6/64 |
18.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten osaan suhtautua ystävääni? Itselläni on ollut todella rankka elämä, täynnä valtavia vastoinkäymisiä. Kyseinen ystäväni sanoikin kerran, että hän ei osaa tukea minua, kun hänelle ei ole koskaan sattunut itselle mitään pahaa, eikä hän voi ymmärtää, miten sitä jollekin sattuu niin paljon. Miten voisin nyt tukea häntä, kun oikeasti ajattelen, että hän hakee huomiota valittamalla tyhjästä?

Vierailija
7/64 |
18.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hänen mielestään elämä on kurjuuskilpailu ja vain sen kisan voittaja ansaitsee empatian.

Kolhujen pitäisi jalostaa ja lisätä ymmärrystä.

Vierailija
8/64 |
18.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun on itsellä todella suuria murheita, ei oikeasti jaksa kuunnella toisen ylitsepääsemättömiä vastoinkäymisiä siitä, että on nuha tai väsyttää, kun jäi päiväunet väliin. Siitä tässä onkin kyse minun ja ystäväni välillä; en ymmärrä häntä, minusta murheilla ja murheilla on tosiaan eroa. 18

Vierailija
9/64 |
18.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

19

Vierailija
10/64 |
18.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vakavat sairaudet ja kuolema tuli ekaksi mieleen.

Vierailija
11/64 |
18.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sairaudessakin vaikuttaa ratkaisevasti oma suhtautuminen.

19

Vierailija
12/64 |
18.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten osaan suhtautua ystävääni? Itselläni on ollut todella rankka elämä, täynnä valtavia vastoinkäymisiä. Kyseinen ystäväni sanoikin kerran, että hän ei osaa tukea minua, kun hänelle ei ole koskaan sattunut itselle mitään pahaa, eikä hän voi ymmärtää, miten sitä jollekin sattuu niin paljon. Miten voisin nyt tukea häntä, kun oikeasti ajattelen, että hän hakee huomiota valittamalla tyhjästä?

Hän ei hae huomiota valittamalla tyhjästä. Jos olet tätä mieltä, säästä hänet "ystävyydeltäsi" ja pidä pääsi kiinni. Onpa ihmisiä, jotka voisivat kertoa sinulle mitä seuraa kun halveeraa toisen sairautta, oli se sitten mikä tahansa. Se on esim. tehokas tapa järjestää itselleen suuria menetyksiä.

Vierailija
13/64 |
18.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

oletko tosiaan sitä mieltä, että oman lapsen tai aviomiehen kuolema on "vain luonnollinen osa elämää". Minä olen eri mieltä kanssasi.

Vierailija
14/64 |
18.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jos on naimisissa kuolemaan asti niin kyllä se kuolema jomman kumman sitten leskeksi jättää väistämättä. Ainoa keino välttää tämä on ottaa avioero.

Vierailija
15/64 |
18.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tarkoitin ennenaikaista kuolemaa, nuorena.

Vierailija
16/64 |
18.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun siskoni valittaa ihan joka kerta tavatessa, että hän on niin yksinäinen. Varmaan onkin, ei ole mikään seuraihminen ja aina ollut huono solmimaan ihmissuhteita.

Minulla on onnettomuudessa tullut selkävamma, mieheltä meni työpaikka ja nuorempi lapsi on kroonisesti sairas.

Sanon vaan, että voi voi, että yrittäisit tehdä sitä ja tätä. Kuuntelen ja uskon, että hänellä on varmaan yksinäistä, en vähättele, mutta en ota kantaakseni omien murheideni lisäksi.

Vierailija
17/64 |
18.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

voimia ja mukavia kevätpäiviä sinulle! ap

Vierailija
18/64 |
18.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

haluat olla ystävällesi ystävä, ota hänen sairautensa sairautena. Ei sitä ole järkeä vertailla omaan tilaasi.

Jos kaverillasi olisi vaikka syöpä, tuskin silloinkaan kokisit tarvetta yrittää löytää siihen parannuskeinoa. Ei sinun tarvitse eikä kannata yrittää ratkaista kaverisi masennustakaan. Riittää, että kuuntelet häntä. Ei sinun tarvitse ymmärtää masennuksen muodostumista sen paremmin kuin syöpäsolujenkaan, eikä masennuksen hoitoa sen tarkemmin kuin kemoterapian.

Eli kuuntele ja ole läsnä sen verran kuin jaksat. Ei sinun tarvitse ymmärtää, olla vain olemassa ystävällesi.

Vierailija
19/64 |
18.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

selkävamma? Tai työpaikan menetys? Kroonisesti sairas lapsi on varmasti rankkuuksien yläpäässä, mutta kyllähän yksinäisyys on kamala taakka elämässä. Ja osa ihmisistä ei oikeasti pysty solmimaan ihmissuhteita. Olen varma, että moni oikeasti yksinäisyydestä kärsinä ottaisi ilosta kiljuen selkävamman, jos sitä saisi potea rakkaiden ihmisten ja ystävien keskellä ja tukemana.

Vierailija
20/64 |
18.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

t. 28