Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko lapsen sukupuolella oikeasti merkitystä?

Vierailija
17.02.2010 |

Tämä asia on nyt taas palstalla kovasti pinnalla. Itse olen mielestäni ymmärtäväinen ihminen. Tiedän, että ihmisillä on erilaisia tapoja toimia ja mielipiteitä jne. MUTTA tämä sukupuoliasia ei mahdu päähäni.

Itse olen nuoresta asti ajatellut, että lapsen sukupuolella ei ole mitään merkitystä. Mitä ihmiset sitten ajattelevat saavansa siitä, että lapsi on jotain tiettyä sukupuolta? Loppujen lopuksi ei ole merkitystä onko lapsi tyttö vai poika, koska arki on kovin samanlaista kumman tahansa kanssa.

Kommentit (59)

Vierailija
41/59 |
17.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tunnu ymmärtävän, että jokainen lapsi on erilainen sukupuolesta riippumatta! Aina jää jostain paisti. Meillä on 3 lasta samaa sukupuolta ja ihan oikeasti, te, joilla on yksi kumpaakin, ette voi kuvitellakaan miten erilaisia nämä lapset ovat keskenään. Ja minkälaisen suhteen samaa sukupuolta olevat voivat keskenään kehittää. Te jäätte tästä paitsi. Minä jään paitsi siitä toisesta sukupuolesta. Jokainen jää jostain paitsi, sille ei voi mitään.

Kyllä tuon eron olen nähnyt ihan vaikka minulla on eri sukupuolisia lapsia, tosin 1poika ja 2tyttöä. Kyllä meillä lapset ovat erilaisia eikä kyse ole vain sukupuolesta. Samoin lapset ovat erilaisia kuin kaverinsa ja kaveritkin ovat keskenään erilaisia.

Eri sukupuolta olevien lasten perheessä voi vaan helposti poika sujahtaa pojan rooliin ja tyttö tytön rooliin. Jos on samaa sukupuolta useampia, niin jokainen hakee vapaammin sen oman roolinsa ja yleensä joku näistä lapsista ottaa selkeimmin sen vastakkaisen sukupuolen roolin sisarussarjassa.

Vierailija
42/59 |
17.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

säälittää perheet joissa on vain tyttöjä, sukukaan ei jatku tyttöjen myötä! todella kurja saada vain tyttöjä

joissain maissa tyttöjä jopa tapetaan ja abortoidaan..

ei haluta saada ainuttakaan tyttöä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/59 |
17.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

säälittää perheet joissa on vain tyttöjä, sukukaan ei jatku tyttöjen myötä! todella kurja saada vain tyttöjä

Tää oli varsin outo. Millä vuosisadalla kyseinen ihminen elää?

Kyllä ne tytötkin sukua jatkavat, sillä ovathan lapset heidänkin jälkeläisiään. Naisilla on nykyään myös perintäoikeus ja voivat toimia sukunsa perinteisessä ammatissa oli se sitten mikä vaan. Lisäksi nykyään myös naiset voivat antaa oman sukunimensä lapsilleen, jolloin nimikin jatkuu suvussa.

Vierailija
44/59 |
17.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pojat eivät voi odottaa ja synnyttää. Pojilla ei ole kuukautisia. Pojilla testoteronitaso korkeampi nuorena. Pienen lapsen kanssa minusta on aivan sama kumpaa sukupuolta on, mutta ero alkaa näkyä murrosiässä ainakin fyysisissä ominaisuuksissa. Pojan kanssa ei mennä rintaliiviostoksille (ainakaan yleensä), eikä tytön kanssa ole spermaläiskiä lakanoissa. Lisäksi aikuisiällä raskaana olon ja fyysisen tuntemuksen synnytyksestä voi kokea vain se tyttö. Eli kyllä niillä sukupuolilla jossain vaiheessa on eroa.

Mulle on ihan sama pesenkö mä lakanoista spermaa vai kuukautisverta.

Vierailija
45/59 |
17.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

se miten poikalapsia ohjaillaan äidin mieleisiin harrastuksiin, jos äiti tykkää käydä esim. jumpassa ja shoppailla. Yhteistä aikaa on myös vaikea repiä, jos illat ja viikonloput kuluvat pojille mieleisissä harrastuksissa.

Kyllähän vapaa-aika on aina plussaa, mutta mitäs jos pojat elävätkin isänsä kanssa ja äiti on vain kotiorja?

Kyllä on idealistinen maailma lähteä vääntämään poikien harrastuksia äidille mieleisiksi. Se on vaan tosiasia jonka kanssa on elettävä jos niitä poikia paljon siunaantuu eikä tyttöjä laisinkaan.

Taitaa olla niille joilla on tyttöjä aika vierasta miettiä millaista on elää hienhajuisten miesten keskellä perheessä? Haluatteko kokeilla?

jos poikani haluaisisvat lätkätreeneihin tai kalaan. Koska minähän ne lapset olen pienestä pitäen kasvattanut ja ohjannut heitä harrastusten pariin. Kyllähän se pitää jo pienestä pitäen ohjata niihin yhteisiin harrastuksiin, jotta ei jää esimerkkisi tavalla ulkopuolelle! Näin meillä on.

Ja mitä sitten tulee siihen, että pojat haluavat tehdä jotain, mitä minä en, niin sehän on vain plussaa. Vapaapäivä on aina hyvästä.

ja kuskaisit jokaista illat pitkät jääkiekkoreeneihin ja viikonlopuina he lähtisivät isän kanssa kalaan etkä äitinä olisi niin kovin kiinnostunut jääkiekosta tai kalastuksesta, niin luulen että arki olisi edes hieman erilaista jos joukossa olisi tyttö. Tottahan toki tyttö voi olla poikamainen ja poika tyttömäinen eikä siinä mitään pahaa -päinvastoin - mutta kyllä se ison poikapesueen kanssa äitinä olo on erilaista aika usein - pyykinpesua, ruoan laittoa jne. jonkun täytyy nekin hoitaa. Toki tytöilläkin voi olla paljon harrastuksia, mutta oletettavasti äiti lähtee mieluummin tytön kanssa shoppailemaan kuin poikien kanssa pilkille päiväksi? Kyllä on niin naivia sanoa, että sukupuolilla ei ole eroa. Yritän itsekin naisena sulautua äijäporukoihin, mutta ei se helppoa ole. Miesten kanssa on kivaa, mutta auto-, nais- ym. jutut eivät aina nappaa.

Kummankin kanssa ulkoillaan, annetaan ruokaa, nukutetaan, leikitään... Leikit toki voivat olla erilaisia, mutta niin ne voivat olla myös samaa sukupuolta olevilla. Minusta jokaisen, joka on todella pettynyt lapsensa sukupuoleen, kannattaisi miettiä miksi halusi lapsen. ap

Vierailija
46/59 |
17.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

se ei silti ole sama.

Jos sinulla on vaikka 1 tyttö ja 2 poikaa, on perhedynamiikkaa erilainen kuin 3 pojan perheessä. Tai vaikka teillä olisi 3 poikaa ja 1 tyttö, on tilanne eri kun 3 pojan perheessä.

Sinä et pysty ikinä saamaan aikaan sitä samaa tilannetta lasten suhteen.

Mut mä voin tehdä toisen tytön tai pojan lisää, sit mä tiedän :)

tunnu ymmärtävän, että jokainen lapsi on erilainen sukupuolesta riippumatta! Aina jää jostain paisti. Meillä on 3 lasta samaa sukupuolta ja ihan oikeasti, te, joilla on yksi kumpaakin, ette voi kuvitellakaan miten erilaisia nämä lapset ovat keskenään. Ja minkälaisen suhteen samaa sukupuolta olevat voivat keskenään kehittää. Te jäätte tästä paitsi. Minä jään paitsi siitä toisesta sukupuolesta. Jokainen jää jostain paitsi, sille ei voi mitään.

Vierailija
47/59 |
17.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on tyttö ja poika. Tyttö on 16-vuotias ja meillä ei ole mitenkään kovin läheiset välit. Harvemmin käydään yhdessä missään "tyttöjen jutuissa" enää, silloin se vielä onnistui kun se oli pieni mutta ei enää.

Poika on mulle läheinen, ei siitä sen enempää kuin että onneksi mulla on hänet, niin tiedän että ainakin yksi lapsistani tykkää ja rakastaa mua. Kolmannen lapsen saan keväällä ja toivon että se on poika, jos se on tyttö niin sitten on, mutta poika olis näillä kokemuksilla mieluisampi vaihtoehto.

Vierailija
48/59 |
17.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos sinulla olisi 3 tyttöä varmisti toivoisit neljännestä todellakin poikaa, olisihan se noloakin, jos perheessä olisi vain p....päitä

suku ei tyttöjen jälkeen jatku, mikä on myös todella surullista

Vierailija
49/59 |
17.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

se ei silti ole sama. Jos sinulla on vaikka 1 tyttö ja 2 poikaa, on perhedynamiikkaa erilainen kuin 3 pojan perheessä. Tai vaikka teillä olisi 3 poikaa ja 1 tyttö, on tilanne eri kun 3 pojan perheessä. Sinä et pysty ikinä saamaan aikaan sitä samaa tilannetta lasten suhteen.

Nyt sä rupeet pyörittämään vähän liian pitkälle noita juttuja.

Vierailija
50/59 |
17.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tytöt on todella oksettavia ja tulisi sääliä julkisestikkin perheitä missä on pelkästään VAAN tyttöjä

Vierailija
51/59 |
17.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jossa harmittelin kun kolmas lapsikin on poika! Joten alkuperäiseen kysymykseen minun lienee turha vastata.

Kyllähän se on totta, että koko loppu elämäänihän se vaikuttaa, että olen perheen ainoa nainen. Kuka minun kanssani lähtisi ostoksille aikuisena, kenen kanssa soittelisin raskausaikana, ym

Ja todellakin ne isän ja poikien harrastukset ja reissut, joihin minä en tule liittymään sitten millään tasolla. Voinhan minä ohjata lapsia harrastuksiin jotka kiinostavat minuakin, mutta ovat kyllä niin tyttö-harrastuksia, että tuskin pojat niistä kiinnostuvat.

Voin arvata, että kolmen pojan äitinä minusta tulee lähinnä yksinäinen!

Vierailija
52/59 |
17.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

myös ne, joilla on lapsia kumpaakin sukupuolta, jäävät paitsi jostain ihanasta. Että kenelläkään ei todellakaan pitäisi olla mitään syytä kadehtia perheitä missä 2 lasta eri sukupuolta.

se ei silti ole sama. Jos sinulla on vaikka 1 tyttö ja 2 poikaa, on perhedynamiikkaa erilainen kuin 3 pojan perheessä. Tai vaikka teillä olisi 3 poikaa ja 1 tyttö, on tilanne eri kun 3 pojan perheessä. Sinä et pysty ikinä saamaan aikaan sitä samaa tilannetta lasten suhteen.

Nyt sä rupeet pyörittämään vähän liian pitkälle noita juttuja.

Vierailija
53/59 |
17.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

oletpas itsekäs akka ap. ajattelet vain aikaa kun lapset ovat aikuisia.

jos haluat lapsestasi pelkän shoppailuseuran, sinulla on todella tylsä elämä.

nainenko ei voi muusta tykätä kuin shoppailla!!!!

just tollastenki ihmisten takia pojat on paljo kivempia, niistä ei ainakaan tuu tollasia kus...päitä

Vierailija
54/59 |
17.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja todellakaan kenenkään ei kannata toivoa tyttöä, tytöt on vaan niin säälittäviä rumiluksia

Vierailija
55/59 |
17.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

missä äidit toivovat shoppailukaverikseen tytärtä. Entä sitten jos ei se tyttö haluakaan shoppailla teidän kanssanne?

Minä olen tällainen, kahden pojan jälkeen syntynyt prinsessa. Äitini odotti kovasti että saisi pukea minut mekkoihin ja letittää tukkaa, minä taas kieltäydyin mekoista ja leikkasin tukkani lyhyeksi :D

MInua ei shoppailu olisi voinut vähempää kiinnostaa, etenkään äitini kanssa! Jestas sentään. Mutta ongelma tuli siinä vaiheessa kun veljet lensivät pesästä ja äiti jäi yllättäen leskeksi, oletus oli kaikilla että tottahan se tytär äidistään huolen pitää... Siinä jäi sitten haaveeni opiskelusta ulkomailla kun piti tätä tyttöyttään toteuttaa. Veljet tietty saivat tehdä mitä huvittaa.

Vierailija
56/59 |
17.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

No anyway. Minun lapseni ovat pieniä, mutta lapsuuden kodissani oli sekä poikia että tyttöjä ja väitän, ettei se meidän äidin arjessa juurikaan näkynyt. Tietysti jotkin kiinnostuksen kohteet ovat erilaisia, mutta tyttö voi olla isän tyttö ja poika äidin poika. Tämä ei ole se pointti, vaan pelottaa se ajatus, kun joku voi sanoa haluavansa luopua lapsesta vain sukupuolen vuoksi.

Sukupuoli toki määrittää meitä, mutta se ei ole kaikki mitä meissä on. Se on vain yksi asia kaiken muun joukossa.

ap

Vierailija
57/59 |
17.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se tuleeko sinusta yksinäinen vai ei, ei riipu lastesi sukupuolesta, vaan siitä miten heidät kasvatat, minkä luonteisia heistä kasvaa, miten itse suhtaudut heihin ja eritoten päästät irti siitä ajatusmaailmasta, että jäät yksin koska sinulla on vain poikia.

Ennakkoluulottomuus ja uteliaisuus lasta kohtaan sukupuolesta riippumatta voi yllättää monet. Pitää vain unohtaa ne oletukset ja stereotyypittäminen.

ap

Vierailija
58/59 |
17.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kuskaisit jokaista illat pitkät jääkiekkoreeneihin ja viikonlopuina he lähtisivät isän kanssa kalaan etkä äitinä olisi niin kovin kiinnostunut jääkiekosta tai kalastuksesta, niin luulen että arki olisi edes hieman erilaista jos joukossa olisi tyttö. Tottahan toki tyttö voi olla poikamainen ja poika tyttömäinen eikä siinä mitään pahaa -päinvastoin - mutta kyllä se ison poikapesueen kanssa äitinä olo on erilaista aika usein - pyykinpesua, ruoan laittoa jne. jonkun täytyy nekin hoitaa. Toki tytöilläkin voi olla paljon harrastuksia, mutta oletettavasti äiti lähtee mieluummin tytön kanssa shoppailemaan kuin poikien kanssa pilkille päiväksi? Kyllä on niin naivia sanoa, että sukupuolilla ei ole eroa. Yritän itsekin naisena sulautua äijäporukoihin, mutta ei se helppoa ole. Miesten kanssa on kivaa, mutta auto-, nais- ym. jutut eivät aina nappaa.

Mulla on kolme poikaa. Yksikään ei pelaa jääkiekkoa. Kaikki osaavat varmasti siivota jälkensä, laittaa ruokaa, tyhjentää ja täyttää tiskikonetta jne.

Yksikään ei ole koskaan käynyt pilkillä, ei edes ongella. Sen sijaan minä käyn poikien kanssa useni lenkillä tai hiihtämässä, isänsä tykkää luistelemisesta, joten hoitaa sen puolen. Muuten käydään yhdessä teattereissa, museoissa jne.

Itse sinä olet lapsesi stereotypisiin muotteihin työntänyt, nauti nyt tuloksista.

Vierailija
59/59 |
17.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pojilta tietynlaista kiinnostuneisuutta ja elämää ylipäätään. Totta kai sukupuolissa on keskimäärin tiettyjä eroja, mutta älkää hyvät ihmiset antako sen rajoittaa itseänne!

Ihmetyttää tosiaan, että jotkut äidit toivovat tytöistä shoppailukaveria ja isät pojista futiskaveria. Eihän se ollenkaan välttämättä näin mene, eikä lapsia pitäisikään tunkea johonkin tyttö- tai poikamuottiin, vaan kannustaa heitä löytämään omat kiinnostuksenkohteensa.

Meillä on kaksi tyttöä joten poikaperheiden puolesta en voi puhua, mutta emme me ole koskaan ajatelleet, että tyttöjen kanssa voi tehdä vain tiettyjä juttuja. :o Meillä leikitään barbeilla ja legoilla, urheillaan, seikkaillaan luonnossa, leivotaan, pelataan rallipeliä, hoidetaan vauvanukkeja jne.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi viisi