Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

meille tulossa kolmas poika ja tuntuu että en halua koko lasta!

Vierailija
17.02.2010 |

Olen toivonut aina tyttöä ja nyt sain kuulla, että kolmaskin lapsni on poika. Ajatukseni ovat todella sairaita, mielenkiinto koko raskauteen meni samantien. Välillä jopa tuntuu, että en halua koko lasta!

Teidän, että tämä tunne väistyy ja tulen rakastamaan kolmatta poikaani aivan kuten edellisiäkin! Ellen jopa vielä vahvemmin. Mutta nämä hullut ajtukset saavat minut aivan masentuneeksi. Pitäisikö tällaisista fiiliksistä käydä jo juttelemassa ammattilaisen kanssa?

Näitä ajatuksiani ei tietenkään tiedä tosielämässä kukaan!!!

Kommentit (274)

Vierailija
161/274 |
17.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä täällä jo 3 pientä pojanviikaria ja yksi menisi vielä hyvin joukon jatkoksi.

Vierailija
162/274 |
17.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

odoteltiin kovasti tyttöä pojan jälkeen... Vähä tuli pettymys ku ultrassa näkyi selvästi pippeli, masensi jonkinaikaa... Mutta aloin heti ajatteleen et nuorimmainen saa leikkikaverin, ja sitten olen kahden pikku-ukon äiti =) Ei lopulta edes tunnu niin kauheelta ajatukselta ja tiedän että sitten kun vauva on sylissä ja saamme tutustua toisiimme rakastan vauvaani yhtäpaljon kuin edellisiäkin... Haluaisin kyllä sen tytön vielä, mutta saapas nähdä jaksanko olla vielä raskaana tämän raskauden jälkeen...

minä olen kokenut sen pettymyksen jo 3 kertaa. Olen toivonut tyttöä ihan jokaisesta lapsestani! Tämä nyt vain ottaa kovimmalle, koska meille ei tule lisää lapsia enää ikinä. Nyt siis tiedän, että en koskaan tyttöä saa. Kun sain kulla kakkosesta, että hän on poika, niin siitä tuli ihan tosi lyhyt ja hetkellinen harmitus. Sillä minulla oli vielä toivoa joskus saada tyttö. Ja kaksi poikaa oli minusta aika mukava ajatus. Mutta kolme on jo liikaa!!!!

AP

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/274 |
17.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja olla kanssa ihan yhtä"hirveä".

kun te aloitte miettimään että teette lapsen, ajattelitko että teette tytön, vai lapsen?

sun täytyy vaan puhella jonkun järkevän kanssa tästä olosta.

kolmannen tekeminen hieman venyi sen takia,että halusin päästä tytön yrittämisestä eroon ennen kun teemme kolmannen. Eli sillon kun tämä kolmas on tehty, olen ollut hyvin ralistinen ja tehnyt vaibn lapsen. Ajattelematta sen enempää sitä kumpi sieltä sitten tulee. Siksi nämä kauheat ajatukseni minut yllättikin!

AP

Vierailija
164/274 |
17.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha kansa aivan palvoo teitä. Oikein poikia! Jee! "Tyttö tuli - tyhjä tuli. Poika tuli - paljon tuli", sanoo vanha sananlasku.

Vierailija
165/274 |
17.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä jos antaisin tämän vain pois :( eikö olekin kauheaa??? Ja varmasti inhoan itseäni näiden ajatusten vuoksi lopun elämääni! Vaikka ne menevätkin varmasti ohitse.

Toisaalta tämä asian kirjoittaminen ja jakaminen varmasti tekee myös hyvää...

AP

Vierailija
166/274 |
17.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli sitä on kyllä ihan turhaa surra, mitä muut teille "toivoo". Ihmiset on välillä ihan hassuja, kun niin automaattisesti sanovat että no, tämä kolmas on nyt sitten tyttö/poika, riippuen mitä 2. edellistä on jne. Se on ihmeellistä! Minäkin joka odotan tätä kolmatta erittäin toivottua lasta, joka on samaa sukupuolta kuin 2 edellistäkin, olen kuullut jo lukemattomia kertoja että "tehän sitten toivottavasti nyt saatte toista sukupuolta". Minust se on jotenkin ihan käsittämätöntä. Ja mitäs kun ei saada, pitäiskö "peruuttaa". Mutta ihmiset ei vaan ajattele, ja sillä mitä muut ajattelee, ei ole väliä, teillehän se lapsi tulee!

En usko että kukaan katsoo siellä juhlissa teitä säälivästi kun odotat 3. lasta. Sun pitää nyt vaan itse päästä tosta itsesäälistä ja luottaa, ettei lasten sukupuolia tehdä vaan jokaiselle perheelle tulee ne lapset, mitkä tarkoitettu on.

Vierailija
167/274 |
17.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

en koskaan saanut mitä oletin aina saavani, paljon tyttölapsia! Sainkin pelkkiä poikia.

Minäkin olen NIIN kypsä tähän poikien maailmaan, johon en vaan tunnu pääsevän sisään. En ymmärrä tota rymyämistä, painimista ja pärisemistä. En vaan osaa!!!! Ja vielä näitä lisää!!!

Kyllähän tästä itsesäälistä on noustava, muutenhan meidän parishdekin kaatuu tällaisiin ajatuksiin ja masennukseen näin typerästä asiasta. Mutta vaikka kuinka järkeilen, yritän miettiä hyviä puolia, niin EI ei vaan helpota, ei sitten yhtään!!! Tuntuu oikeastaan pahemmalta vaan.

ap

Vierailija
168/274 |
17.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sehänvoi olla vaikka tyttö.Meillä oli ensin kolme tyttöä ,ja sitten tuli poika .Ei meillä ollut niin väliä ,että tämänlapsen pitäisi just olla poika,Kiva kun sitten oli,kultainen ja kiltti ,en tiedä johtuiko isojen seurasta .Tytölläni on neljä poikaa ja kyllä hänkin olisi halunnut tytön.

Vierailija
169/274 |
17.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä muakin vituttais jos kaikki lapset olis samaa sukupuolta. Meillä on tyttö ja poika, kolmas nyt masussa, ei onneksi ole noita huolia.

Vierailija
170/274 |
17.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin itse olen juuri päinvastainen, eli olen toivonut niitä poikia. Toivomuksenani on aina ollut että edes yksi lapsi olisi ollut poika ja se on onneksi toteutunut.

Jos olisi kaksi tyttöä ja kolmatta tyttöä odottaisin, niin kyllä se kirpaisisi. Minulla on siis täysin päinvastoin, eli mitä enemmän poikia sitä parempi. Ja kyllä täällä maaseudulla sitä olisi sääliäkin kerännyt ettei saanut poikaa aikaseksi..pelkkiä tyhjiä tyttöjä, ei mitään kunnollista. Minä rakastan poikien maailmaa itse niin paljon. Ja ymmärrän että se että ympäristö vielä säälii, niin se on viimeinen pisara.

Vierailija
171/274 |
17.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapset on erillaisia. voi tulla vielä herkkä poika.

Vierailija
172/274 |
17.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä muakin vituttais jos kaikki lapset olis samaa sukupuolta. Meillä on tyttö ja poika, kolmas nyt masussa, ei onneksi ole noita huolia.

vaan mua harmittaa!!!

Sitäpaitsi rehellisesti pitää sanoa, että jos olisi vain kaksi lasta, niin ottaisin mielummin kaksi samaa sukupuolta. Kyllä se siskos ja veljesrakkaus onvaan hienoa! Varsinkin pienellä ikäerolla.

Mutta kolme samaa on vaan jo asian toistoa!!!

AP

Vierailija
173/274 |
17.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omaa sairasta vainoharhaisuutta ap. Kolmen poikakatras on komeaa! Ole ylpeä pojistasi ja toivo vain, et kolmas on TERVE!Mulla kaksi poikaa, emme hanki enempää lapsia ja en pysty eläytymään tuohon tyttöjuttuun, et joutuisin jotenkin muka käsittelemään sitä, et en henk.koht koskaan saa tyttöä?

Vierailija
174/274 |
17.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän on uusi ihminen!!!!

Vierailija
175/274 |
17.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on 2 poikaa ja olemme alkamassa yrittämään kolmatta. Toivon niin kovasti tyttöä ja pelkään pahinta - eli kolmatta poikaa.

Olen aina tykännyt kovasti poikalapsista, mutta kiintiö alkaa olla täysi. Haluaisin NIIN kovasti tytön ja pelkään että olisin todella pettynyt kolmanteen poikaan. Miten ihmeessä sen pettymyksen kanssa elää? Etenkin kun me ei tulla hankkimaan enempää kuin 3 lasta.

Olisi kauhean mukava kuulla susta myöhemminkin miten elät tuon ajatuksen kanssa. Ja missä vaiheessa ajatuksesi ehkä kääntyy rakastamaan tuota lasta. Uskon että niin käy, vaikkakin se, ettei saa sitä tyttöä jää varmaankin ikuisesti kaihertamaan. Minun anoppini ainakin vielä nyt 60-vuotiaana mainitsee sen ettei saanut tyttöä vaikka niin toivoi. Mutta perään lisää kuitenkin että hänellä on maailman parhaimmat pojat.

Vierailija
176/274 |
17.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jo 44v. ja en uskalla enään lasta tehdä.

Anna mulle se poika ja yritä uudelleen tyttöä.

Vierailija
177/274 |
17.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta on, että asia on aika tabu, eikä ääneen saisi sanoa, että sukupuolella on väliä. Itse olen aina toivonut ensin poikaa ja sitten tyttöä mutta jos olisivat samaa sukupuolta, niin mieluummin poikia. Kaksi poikaa sain ja olen heistä todella onnellinen. En usko, että enää haluan kokeilla tulisiko vielä tyttö.

Muiden ajatuksilla ja "säälillä" ei ole mitään väliä. Ja eihän sinun etukäteen tarvitse sanoa tietäväsi mikä sieltä on tulossa. Tai sitten sanot, että teillä on tavoitteena hyökkäysketju, saa nähdä saatteko kasaan.

Jos kyse on omasta masennuksesta, niin hae siihen apua ajoissa, ennenkuin pääsee tosi pahaksi. OIKEASTI.

Vierailija
178/274 |
17.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta miksi tehdä lapsia, ellei ole valmis ottamaan vastaan kumpaa tahansa sukupuolta?

En siis tarkoita ollenkaan loukata tai muuta! Kuulostaa vaan kummalliselta omaan korvaan.

Mulla kaksi poikaa. Ehkä lapsena on äänekkäämpää, mutta ehkä teini-ikä menee kivuttomammin. :)

Vierailija
179/274 |
17.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja se pahentaa tilannetta vielä entisestään. Musta ainakin tuntui että iso osa siitä mun pettymyksestä johtui siitä että olin ikäänkuin pettänyt muiden odotukset, kaikki oli ihan että "voi ei" kun sanoin että taas tulee tyttö. Siitäkin huolimatta että tiedän ettei kukaan oikeastaan siitä välitä, silloin se vain tuntui siltä. Mutta nykyisin kerron kyllä ylpeänä tyttötriostani eikä kukaan sitä enää säälittele! 18

Vierailija
180/274 |
17.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se veljesten ja siskosten välinen rakkaus on niin jotain ihanaa. Itse en ole saanut sitä kokea mutta lapseni on. Tuntuu että perheemme on siksi niin onnellinen ja yhtenäinen, kun lapsilla on toisensa. He tykkäävät toisistaan todella paljon. Itse jäin etäiseksi veljeni kanssa ja koko perhe oli niinkuin hajaantunut.

Ja samaa mieltä se kolmas saisi olla eri sukupuolta, jos sen saisi valita.

vaan mua harmittaa!!! Sitäpaitsi rehellisesti pitää sanoa, että jos olisi vain kaksi lasta, niin ottaisin mielummin kaksi samaa sukupuolta. Kyllä se siskos ja veljesrakkaus onvaan hienoa! Varsinkin pienellä ikäerolla. Mutta kolme samaa on vaan jo asian toistoa!!! AP