Millainen on inhokkisisustuksesi?
Itse inhoan sellaista kasari-moderni-musta-kromi -yhdistelmää. Hyi, yrjö, laatta.*puklaa*
Muutenkin liian modernit ja kolkot sisustukset ovat karseita. Sellaisessa talossa asuu kolkkoja ja kylmiä ihmisiä, joilla on kromiputki perseessä.
Kommentit (95)
Sellaiset jossa on hyllyt täynnä kirjoja
Mä taas kammoan niitä koteja joissa on (kirja)hyllyt täynnä Aalto-maljakoita, Toikan lasilintuja ja lasten kuvia, mutta kirjoja ei omisteta lainkaan.
niitä pitää olla hyllyröykkiöittäin esillä, kun se tekee huoneesta sotkuisen ja levottoman näköisen.
Mä taas kammoan niitä koteja joissa on (kirja)hyllyt täynnä Aalto-maljakoita, Toikan lasilintuja ja lasten kuvia, mutta kirjoja ei omisteta lainkaan.
niitä pitää olla hyllyröykkiöittäin esillä, kun se tekee huoneesta sotkuisen ja levottoman näköisen.
eikä todellakaan pidetä kirjoja esillä
- tekovanha sisustus, eli sellainen "uusvanha" tms. mitä pentikit ja muut pursuaa. Lipastot, jotka on käsitelty vanhan näköisiksi, leikisti vanhat "aseman kellot", puulaatikot, joissa lukee päädyssä ranskaksi jotain jne. Musta se on tekoaito tyyli. Oikeasta antiikista pidän.
- valkoiset seinät
- yksi seinä maalattu jollain värillä, muut valkoista (ei uskalleta maalata koko asuntoa) ja liian suosittua nyt ollakseen omaperäistä
- koti jossa EI ole kirjoja
- ultramoderni koti, jossa ei ole asumisen jälkiä
- tosi karsittu koti, jossa ei ole mitään ylimääräistä (hurjan kolkko)
- kaikki huonekalut ja esineet ostettu samaan aikaan (ei kerroksellisuutta ja oman perheen historiaa)
Nää oli tälleen äkkiseltään vetäisty ja ilman suurta harkintaa kirjotettu. :)
joka kokoa ja näköä. Maljakoissa ja "asetelmissa" pölyiset muovikukat...aaaargh! Ja ne posliinikoirat yms. krääsä,hyi! Ja kaikki sellainen muu epäaito, kuten "hassunhauska luonnollisen näköinen pöllö, joka sanoo huhuu ja vilkuttaa silmiään kun kuljet ohitse"!
En ole sellaisen romanttisen brittisisustuksen fani, enkä myöskään sellaisen jossa kaikki esineet on antiikkia/uusantiikkia.
Myöskään liian sliipattu ei miellyttä, eikä sellainen "yltiömaskuulinen" eli paljon kromia ja mustaa nahkaa. Toisaalta ei myöskään sellainen jossa joka paikka täytetty kaikenlaisella kamalla.
Puhtaasti mustavalkoinen ei myöskään miellyttä, eikä sellainen jossa oranssi, keltainen tai lime on merkittävässä asemassa. 70-luvun sisustus on yök.
Artek-look on yleensä periaatteessa tyylikäs, mutta minusta tosi tylsä sellaisenaan.
Itselle mieluisin on valikoiva sekatyyli, jotain uutta ja jotain vanhaa, tavaraa ei liikaa muttei myöskään minimalistisesti, vaalea pohja jossa tummat tehosteet ja yksi korostusväri (eri huoneissa voi tietty olla eri väri).
Näistä tykkään:
http://www.skonahem.com/inspirerande-hem/hemreportage/etnisk-elegans/
http://www.skonahem.com/inspirerande-hem/hemreportage/tittgladje-i-lark…
http://www.skonahem.com/inspirerande-hem/hemreportage/stilmix-i-det-vit…
Ihan vaan uteliaisuudesta siis :)
Itse tykkään lukea ja valitsen kirjat aina tuijottelemalla hyllyä, joten haluan että kirjat on helposti esillä.
eikä todellakaan pidetä kirjoja esillä
Eka oli aika hirvee ja kolmas liian rauhaton.
Kauheita on monenlaisia: puolipaneelit, viuhkat, Sievisen ex-hirsimökki ja myös pikkurouvien pikkurivarien Pentik-vaikutteinen sisustus kynttiläporoineen ja yhden seinän kuviotapeteineen.
Inhoan just kaikkea koristekrääsää, posliinieläimiä, muovikukkia ja muuta turhaa. Inhoon mäntykalusteita, mäntypaneelia yms. Sininen on mun kammokki väri ja siniset sohvat ois ihan ykkös yök. Liian lyhyet verhot häiritsee... Lista vois jatkua loputtomiin :D
Aina kun selailee kämppiä esim. oikotiellä niin aivan kamalia tulee vastaan, aika harvoin mitään siedettävää...
- rumista sotka-tyylisistä, ruskeista lastulevykalusteista
- modernista kalustuksesta (design-huonekaluja, ei mitään elämisen jälkiä, valkoista, mustaa, kromia, steriiliä)
- jokapaikka-täynnä-tavaraa-tyyllistä
Tämän koulukunnan kannattajat taitaa olla niitä, joiden kirjavalikoima paljastaisi liikaa heidän henkisen pääomansa pienuudesta. Enemmän kuin mikään muu sisustuselementti tai koko muu sisustus yhteensä.
joka ei kerro mitään asujista.
Pidän monelaisesta sisustuksesta, vaikken läheskään kaikkea kotiini ottaisi. Monet ystävistäni ovat onnistuneet isustamaan kotinsa persoonallisesti.
Mielestäni paras on jotain tyyliä, joku linja, mutta ei liian sisustuslehtimäinen. Elämänmakuinen ja -näköinen.
Sellaiset ihmiset ovat itse suuri tyhmyys.
Tämän koulukunnan kannattajat taitaa olla niitä, joiden kirjavalikoima paljastaisi liikaa heidän henkisen pääomansa pienuudesta. Enemmän kuin mikään muu sisustuselementti tai koko muu sisustus yhteensä.
Luen paljon, mutta en pidä siitä että kirjahylly tms on täynnä kirjoja; tuo sekavan vaikutelman. Ei kai tuo mielipide sentään ihmisestä tyhmää tee? Meillä kirjat on vierashuoneessa umpinaisessa kaapissa.
Sellaiset ihmiset ovat itse suuri tyhmyys.
Miten kirjojen esilläpito tekee sinusta fiksumman?