Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

voiko vauva sairastua tästä :(

Vierailija
16.02.2010 |

Meillä parin viikon ikäinen pikku mies ja mulle ilmaantui aamulla kauhea flunssa.. nenä vuotaa ja kurkku kipeä.. voiko vauvani nyt sairastua ja jos sairastuu niin mitä teen :((((

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
16.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja jos sairastuu niin minkäs teet. Hoidetaan oireen mukaan ja yritetään pitää pienen nenu auki.

Vierailija
2/12 |
16.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos alle 3 kuukautiselle nousee kuume täytyy aina mennä heti lääkäriin. käytä käsidesiä ja pese kädet niistämisen jälkeen. voimia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
16.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pumppaan maitoani ja juotan pullosta.. korviketta en käytä. ap

Vierailija
4/12 |
16.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä oli kaksiviikkoisilla kaksosilla flunssa. Ei muuta kuin suolaliuosta nenään ja Panadolin liuosta suuhun, jos kipeältä vaikuttaa.

Vierailija
5/12 |
16.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta yleensä jos sinä sairastut ensin, saa kroppa vasta-aineita jotka sitten toimii puskurina vauvalle.

Meillä esikoinen aikanaan sairastui, tartutti pari viikkosen vauvan, itse olin terveenä ja vauva päätyi lastentartuntatautien osastolle viikoksi.

Jos lapsi sairastuu, nousee kuume, ärtyy, väsyy tai syöminen hankaloituu niin tarttee mennä näyttämään lääkärille.

Mutta ota asia kerrallaan! Meillä on kolme lasta eikä kaikki tartunnat ole siirtyneet jokaiseen.

Olehan tarkkana nyt hygieniasta.

Vierailija
6/12 |
16.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todennäköisesti sulla jokin virus ja elimistö tuottaa vasta-aineita. Lapsesi on saanut loppuraskaudessa valtavan annoksen vasta-aineitasi ja saa niitä edelleen rintamaidosta. Jos vauva sairastuu on erittäin todennäköistä, että sairastaa vähintään yhtä lievänä kuin sinä.

Mene lääkäriin:

- vauva yskii

- vauvalla kuumetta

- vauva hengittää hankalan kuuloisesti

- vauva kosketusarka

- vauva ei suostu syömään!!!! Ei kannata kauaa katsoa, jos vauva ei suostu syömään.

Hoito-ohjeita:

- pilko sipuli ja kääri harsovaippaan ja laita vauvan lähelle esim. yöksi. Kauhean hajuista mutta pitää pienen nenän auki.

- laita keittotippoja nenään ja ime nenästä räät.

Mun pikkuisella oli yhtä pienenä kauhea räkätauti ja meni ihan siniseksi. Vein sairaalaan ja saatiin avaavaa lääkettä ja päästiin vielä kotiinkin.

Vierailija
7/12 |
16.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin ei todellakaan ole vasta-aineita maidossa.

Vierailija
8/12 |
16.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

missään tapauksessa. Alle 3 kuukautisella ei saa antaa mitään ilman lääkärin määräystä.

Vierailija
9/12 |
16.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jolla oli tulehdus.

missään tapauksessa. Alle 3 kuukautisella ei saa antaa mitään ilman lääkärin määräystä.

Vierailija
10/12 |
16.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi äidin keho taistelisi sellaista tautia vastaan (eli tuottaisi vasta-aineita) sellaiselle taudille, jota äiti ei sairasta. Heti, kun äiti altistuu jollekin taudinaiheuttajalle, rintamaitoon alkaa muodostua vasta-aineita.

Vasta-aineita vauva saa paremmin ottamalla maitonsa suoraan rinnasta, kuin pullosta (vaikka pullossa äidinmaitoa onkin), sillä vauva saa myös äidin iholta suuhunsa bakteereja tms.

Vierailija
11/12 |
16.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jolla oli tulehdus.

kyllä Panadolia saa antaa vaikka vastasyntyneelle, mutta VAIN lääkärin määräyksestä. Ei omin päin. Jos alle kolmikuiselle nousee kuume, se on sangen usein jotain vakavaa, joten lääkärin pitää ehdottomasti tarkastaa, ettei kyse ole mistään isommasta ennen kuin sitä lähdetään lääkitsemään. Pieni vauva menee nopeasti todella heikoksi, joten hänen kanssaan ei muutenkaan kannata katsella ja antaa Panadolia ja odotella, jos tilanne helpottaisi.

Jos itse olisin tehnyt noin, olisi todennäköisesti vähintään vauvani munuaiset vaurioituneet. Meillä ei edes päivystyksen yleislääkäri voinut antaa Panadolia vaan tarvittiin lastenpolin lastenlääkäri.

Vierailija
12/12 |
16.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

se vauva ole ehtinyt taudinaiheuttajan jo saada äidiltään ennen niitä vasta-aineita. Ei se keho sillä samalla sekunnilla saa vasta-aineita ja varsinkaan maitoon asti, kun tauti iskee. Mutta tauti on voinut tarttua jo itämisaikana.

Itse olen ainakin aina sairastanut ihan prikulleen samaan aikaan ja yhtä kauan täysimetettyjen vauvojen kanssa.

miksi äidin keho taistelisi sellaista tautia vastaan (eli tuottaisi vasta-aineita) sellaiselle taudille, jota äiti ei sairasta. Heti, kun äiti altistuu jollekin taudinaiheuttajalle, rintamaitoon alkaa muodostua vasta-aineita.

Vasta-aineita vauva saa paremmin ottamalla maitonsa suoraan rinnasta, kuin pullosta (vaikka pullossa äidinmaitoa onkin), sillä vauva saa myös äidin iholta suuhunsa bakteereja tms.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi neljä