Mies on varma ettei halua enempää lapsia minun kanssa mutta ei halua sterilisointiin
Olenko ihan hölmö kun minua se hieman loukkaa? Mies on nelikymppinen mutta sanoo että hän voi tulla isäksi vielä 30 vuoden päästäkin, eikä siksi halua itse sterilisointiin. Toki olen sitä mieltä ettei sterilisointia pidä tehdä ellei ole ihan varma. Minä siis siihen menen sillä olen varma etten halua lapsia enää kenenkään kanssa.
Kommentit (37)
mutta en siltikään halua sterilisaatioon enkä anna miehenkään mennä (mies haluaisi).
Koskaan ei tiedä jos mieli vaikka muuttuukin, tulee ero tms.
Miten te muut sitten ehkäisette?
Mulle ei hormonaalinen sovi, joten kondomeilla ja varmoilla päivillä pelataan enkä tykkää siitä yhtään. Ikää 36v ja 3 lasta, jotenkin typerää ettei löydy muita vaihtoehtoja kuin hormonit tai sterilisaatio... Vai enkö vain tiedä muista?
että ei halua sterilisaatioon koska voi tulla isäksi vielä 30 vuoden päästä... harva tulee 70+....... mutta ottaisin ihan henk.koht loukkauksena tuon, että on selvästi sanonut ettei halua vaimonsa kanssa lapsia, mutta joskus pappana uskoo olevansa viriili nuoren naisen mies ja tahtovansa tämän kanssa lapsia. niin kai tuon perustelun voisi tulkita.
jos se sinua loukkaa. Jokaisella on oikeus tuntemuksiinsa, oli ne millaisia tahansa.
Sinänsä ymmärrän ehkä miestäsi (vaikkakaan en sitä, että 7kymppisenä tekee vielä lapsia..), sillä en itsekään enää halua lisää lapsia tämän toisen synnyttyä, mutta en kuitenkaan edes harkitse sterilisaatiota. Se tuntuu jotenkin niin lopulliselta. Sitä ei koskaan tiedä mitä elämä tuo tullessaan, ja myöhemmin elämässä saattaakin tulla tilanne, että mieli muuttuu.
Naisilla tilanne on tietysti ehkä vähän erilainen, kun ikä alkaa tulla vastaan ja luonto hoitaa jo itsekin tuon steriloinnin. Sen puolesta voisi sitä enemmän ehkä harkita kuin mies.
Jotenkin itse koen, että menettäisin aimo osan naiseuttani (en siis naisellisuuttani), jos menisin steriloitavaksi. Pöljäähän tuo on, mutta saattaa johtua osin kärsimästäni sekundäärisestä lapsettomuudesta, joka oli aika rankkaa. Jossain vaiheessa lyötiin jo hanskat naulaan, mutta pääkoppa ei kestänyt sitä ajatusta, etten saa enää lapsia. Lapsettomuushoitojen jälkeen kauan kaivattu lapsi on tulossa, enempää en tosiaan enää halua, mutta ajatus sterilisaatiosta on silti aika mahdoton.
kierukat tuntuu olevan tosi monella ja minullekaan ei hormonaaliset ehkäisyt sovi eikä kuparikierukkaakaan voi ottaa. Täällä siis käytetään kondomia, varmoihin päiviin en uskallaluottaa.
Minä olen lähemmäs 40v ja ihan varma etten halua enää lapsia. En vain mitenkään jaksa edes ajatella että minun pitäisi käydä kaikki alusta lähi, sillä en ole fyysisti enää siinä kunnossa vaikken olekaan mitenkään sairas. Jos tulisikin ero eteen, niin olisin vähintään 42v kun uusi vauva olisi mahdollinen. Eieieieiei, en voi ajatellakaan enää neljättä lasta siinä iässä.
Alle 35 vuotiaana en sterilisaatioon menisi ihan sen takia että siihen asti on ihan hyvä vauvantekoikä jos jostain syystä lähtisikin toiselle kierrokselle.
puolethan eroaa, joten ihan looginen päätös mieheltäsi. Jos teille tulee ero, mies voi tehdä vielä lapsia toisen naisen kanssa, useimmat naiset kun niitä lapsia kuitenkin haluaa.
Miehen selitys ei vaan ole todenmukainen.
Eli hän siis ei edes halua tulla vanhaksi sinun kanssa. Kaavailee siis n. 30 vuoden päästä jotain liittoa jonkun nuoren naisen kanssa.
Tietenkin, kaikenlaista voi sattua elämässä, mutta ei sitä mielestäni näin olettamuksena tarvitse heittää toiselle päin naamaa.
Tietenkään sterilisaatiota ei pidä tehdä jos ei ole asiasta 100% varma, tai ei vaan tunnetasolla halua sitä.
Koittakaa keksiä joku muu ehkäisy, onhan niitä muitakin mahdollisuuksia kun e-pillerit, kuten kuparikierukka, persona, nuvaring, jne.
mies siis pitää melko todennäköisenä, että ette ole yhdessä lopun ikää, vaan jossain vaiheessa hän ottaa nuoremman naisen joka varmaan haluaa lapsia.
elämässä voi sattu ayllättäviä asioita. Jos hän jääkin vaikka ensi viikolla leskeksi, elämä on ihan eri urilla sen jälkeen. Tai voi tulla avioeroa tai mitä tahansa. Ei tuo sterilisaatiosta kieltäytyminen ole mikään loukkaus vaimoa kohtaan.
Minä myös 36-v, 3 lasta, hormonaalinen ehkäisy ei käy (hyytymistekijägeeni) ja kondomilla pelataan. Varmoihin päiviin en luota, koska kaikki lapset saaneet alkunsa heti.
Meilläkään mies ei suostu vasektomiaan. Lupasi harkita ja on nyt harkinnut reilu 4 vuotta. Minusta on nyt miehen vuoro hoitaa ehkäisy. Minä olen siitä huolehtinut vuosia. Itse en halua sterilisaatioon, koska minua on ihan tarpeeksi leikelty ja sorkittu. Miehelle toimenpide on paljon kivuttomampi. Itse tosin kyselin mahdollisuutta kohdunpoistoon, mutta ei sellaiseen kuulemma suostuta. Minä kylläkin hain helpotusta aivan järkyttäviin kuukautisiin, jotka vaikuttavat pahasti hemoglobiiniin. Siis laskee kuukautisten aikana lähelle 100 ja ei meinaa jaksaa nousta sieltä millään.
Mutta meillä mies vielä sanoi minulle, että mistäs sen tietää, jos hän vaikka joskus vielä tapaa jonkun kenen kanssa haluaa lapsia. Siitä kyllä loukkaannuin ja myöhemmin on yrittänyt sitä selitellä parhain päin. Luulen kyllä, että meillä mies pelkää vasektomia vaikuttavan miehisyyteen ja erektioon yms.
Miten te muut sitten ehkäisette? Mulle ei hormonaalinen sovi, joten kondomeilla ja varmoilla päivillä pelataan enkä tykkää siitä yhtään. Ikää 36v ja 3 lasta, jotenkin typerää ettei löydy muita vaihtoehtoja kuin hormonit tai sterilisaatio... Vai enkö vain tiedä muista?
tosin onhan se mies voinut ajatella niinkinpäin et jos vaikka sinä päätätkin lähteä (ja viedä lapset mennessäsi) niin sitten tilanne on jo eri...
olet kyllä aika itsekäs,eihän toista voi vaatia peruuttamattomaan toimenpiteeseen koskien hänen omaa kehoansa vain sen takia että sinä pelkäät mahdollisiä tulevaisuuden tapahtumia?!
Jos haluaa itselle ehkäisyksi / ratkaisuksi sterilisaation, niin kaikin puolin ok. Mielestäni on kuitenkin täysin absurdia vaatia miestä hankkimaan sterilisaation, etenkin jos itse omalta osaltaan siitä kieltäytyy.
Mitäpä jos eroatte ja tapaat uuden miehen? Vaaditko hänenkin menevän sterilisaatioon?
Jos itse hankit steriloinnin, niin miksi myös miehesi pitäisi sellainen hankkia?
asioita, miehisyyttä ja erektiohäiriöitä jne. Ei suostu vasektomiaan millään. En mäkään haluaisi noihin varmoihin päiviin luottaa mutta joskus on niin kiva olla ilman kumia. Lapset tulleet meilläkin kerrasta joten täytyy toivoa, ettei lasketa päiviä väärin... :( Mutta pakko tää pelaaminen on lopettaa. harkitsen täältä lukemaani Essure-sterilisaatiota, on vissiin on helpoin vaihtoehto.
t. tuon ekan lainaamasi tekstin kirjoittaja
Minä myös 36-v, 3 lasta, hormonaalinen ehkäisy ei käy (hyytymistekijägeeni) ja kondomilla pelataan. Varmoihin päiviin en luota, koska kaikki lapset saaneet alkunsa heti.
Meilläkään mies ei suostu vasektomiaan. Lupasi harkita ja on nyt harkinnut reilu 4 vuotta. Minusta on nyt miehen vuoro hoitaa ehkäisy. Minä olen siitä huolehtinut vuosia. Itse en halua sterilisaatioon, koska minua on ihan tarpeeksi leikelty ja sorkittu. Miehelle toimenpide on paljon kivuttomampi. Itse tosin kyselin mahdollisuutta kohdunpoistoon, mutta ei sellaiseen kuulemma suostuta. Minä kylläkin hain helpotusta aivan järkyttäviin kuukautisiin, jotka vaikuttavat pahasti hemoglobiiniin. Siis laskee kuukautisten aikana lähelle 100 ja ei meinaa jaksaa nousta sieltä millään.
Mutta meillä mies vielä sanoi minulle, että mistäs sen tietää, jos hän vaikka joskus vielä tapaa jonkun kenen kanssa haluaa lapsia. Siitä kyllä loukkaannuin ja myöhemmin on yrittänyt sitä selitellä parhain päin. Luulen kyllä, että meillä mies pelkää vasektomia vaikuttavan miehisyyteen ja erektioon yms.
Miten te muut sitten ehkäisette? Mulle ei hormonaalinen sovi, joten kondomeilla ja varmoilla päivillä pelataan enkä tykkää siitä yhtään. Ikää 36v ja 3 lasta, jotenkin typerää ettei löydy muita vaihtoehtoja kuin hormonit tai sterilisaatio... Vai enkö vain tiedä muista?
purku ei onnistu n. 50% tapauksista eli siihen kannattaa suhtautua lopullisena päätöksenä.
Eikä ole loukkaavaa!
Meilläkin on lapsiluku täynnä mutta en ota sterilisaatiota, enkä anna miehen sitä ottaa myöskään!
Koskaan ei voi tietää jos huomenna vaikka heität veivin. Ei siihen tartte mitään eroa, vaan leskeytyminenkin riittää.
Ja ihan hyvin nainen saattaa nykyään jättää miehen: miksi ihmeessä leikata putket? Järjetöntä, ellei todella ole ihan varma ettei koskaan, millään planeetalla lapsia halua.
Ja vaikka rakkaus kumppaniin olisi kiveäkin kovempaa, niin ero saattaa aina tulla -tai kuolema korjata toisen.
Älkää olko niin herkkiksiä!!
Tulevaisuutta ei voi kukaan ennustaa. Voi käydä niinkin järkyttävästi,että miehesi jää yksin vaikkapa jonkun onnettomuuden takia. Itse en halua sterilisaatiota miehelleni tai itselleni. Tulevaisuus kun on arvaamaton.
mutta ei myöskään ota sterilisaatiota kuuleviin korviinsakaan. Hänen selityksensä mukaan kukaan ei tule veitsen kanssa hänen sukukalleuksiaan sorkkimaan. Hän siis pelkää jollain tasolla, että asia vaikuttaa miehisyyteen.