Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Masentunut, työtön ja köyhä äiti vastaan työssäkäyvä, narsistinen isä

Vierailija
15.02.2010 |

jolla varallisuuttakin ja pari lapsipuolta. Onko tässä yhtälössä mitään järkeä?

Eli erosimme kolme vuotta sitten, lapsi 7 vee, ei tunnu kärsivän viikko-viikko-systeemistä, mutta minä kärsin. olen masentunut eli en jaksa kykene pysty alkaa taisteluun huoltajuudesta enää. Milloin lapsi voi itse päättää missä asuu? Isässä on puolensa, huolestunut olen lähinnä siitä, jakautuuko lapsen persoonallisuus ikään kuin kahtia, sillä isänsä luona seistään asennossa ja ollaan tiukassa kurissa, mun luona lapsi saa olla vapaammin ja toki hänestä jaksan huolehtia aina, ainoa asia avomieheni lisäksi mikä saa mut jaksamaan. Lisäksi lapsi salailee asioita isältään, eli täällä mun luona saa pelata päivässä n. 3 h , exän luona ei yhtään. Ihme että lapsi on tervepäinen vieläkin, ja minä taas olen hajonnut kappaleiksi jo vuosia sitten eläessäni tuon narskun kanssa. Voinko mä tehdä jotain? Kiitos jos jaksoit lukea, tosin uskon saavani kakkaa niskaan ja käskyjä: Ryhdistäydy, tee jotain, hanki apua ym. Olen lääkityksellä, mutta lähinnä se auttaa mua vaan pysymään pinnalla.

Kommentit (52)

Vierailija
21/52 |
15.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

12 ikäisestä lähtien lapsen omaa mielipidettä kysellään.

en usko, että mikään tuomioistuin antaisi sinulle yksinhuoltajuuden ja poistaisi lapsen isältä tapaamisoikeuden. se edellyttäisi sitä, että sinulla olisi asiat kunnossa ja isä olisi diagnosoitu mt-potilas tms. sinun mielipiteesi lapsen isän narsismista ei paina missään yhtään mitään. sitä paitsi narsistit ovat taitavia puhumaan esim. lastenvalvojat puolelleen... nimim. nähty on.

hoida itsesi kuntoon ja suhtaudu positiivisesti siihen, että lapsi saa tavata yhtä paljon molempia vanhempiaan. teillä ei tarvitse olla samat säännöt!

ps. kolme tuntia pelaamista päivässä on aivan liikaa!

Vierailija
22/52 |
15.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotka eivät tajua, millainen narsisti OIKEASTI on. Elämä sellaisen ihmisen kanssa on yhtä helvettiä suoraan sanottuna. Läheiset sen tietävät. Ei varmasti ole ihmistä, joka ei huomaa narsismia puolisossaan. Äitini on narsisti (ei diagnosoitu -"psykologit on ihan ääliöitä, ne vaan yrittää lytätä mut" jne.) Isäni on aivan rikki. Suurin osa lapsista tajuaa sen, millainen äiti todella on. Hän on äärimmäisen hyvä manipuloimaan ja syyllistämään.

Halauksia ap sinulle! Ja jaksamisia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/52 |
15.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä missään nimessä kuuntele noita empatiakyvyttömiä pellejä täällä. Käyvät aina kimppuun, kun hyttyset uutta verta haistaessaan. Yritä laittaa hevonpaskasuodatin päälle, kun tänne kirjoitat.

Nyt hoidat itsesi kuntoon! Anna lapsellesi paljon rakkautta ja sopivasti rajoja, se riittää. Usko itseesi. Tsemppiä.

Vierailija
24/52 |
15.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun toi ap voi olla diagnosoinut miehellään narsismin näin: mä en kyllä haluis et mun lapsi menee isälleen, sehän on mun tuki ja turva, mikäs se olikaan se juttu mitä kaikki miehet on? Niin joo, googlaanpa narsistin..hmm..se on kyllä empatiakyvytön, ei tajunnu miks mä en haluu mennä töihin vaan katon mieluummin telkkaria...se on selkeesti suuruudenhullu, haluaa jonain päivänä johtajaksi..joo kyllä se manipuloi mua, yritti lahjoo mut uusilla vaatteilla menee töihin...narsisti!

Vierailija
25/52 |
15.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

minultakin sinulle :)

Vierailija
26/52 |
15.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

On oikeastaan nimittäin ihan yksi lysti, onko ap:n mies narsisti vai ei. Tärkeintä on hoitaa ap kuntoon ja tukea häntä paranemisprosessissa. Ap:llä on lapsi, josta on pidettävä huolta. Vittumaiset kommentit eivät auta tässä asiassa yhtään mitenkään, eli kannattaa olla ihan hiljaa vaan, jos ei ole mitään rakentavaa sanottavaa.

Joillain vaan sellainen tietty koulukiusaajamentaliteetti on geeneissä. Haistavat heti, kun joku on heikoilla ja hyökkäävät kimppuun kuin paviaanilauma viidakossa.

Vierailija
27/52 |
15.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin ei voi olla enää henkisesti ihan tasapainossa? Joten aika hyvin sopii kuvioon et ap:n mies ON oikeasti narsisti.

Tämä siis teille jotka tunnutte olevan varmoja ettei ap:n miehessä mitään vikaa, ap on vaan mt-potilas...

Vierailija
28/52 |
15.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mua (yhtä kriittistä kommentoijaa) on itseä kiusattu koulussa ja olen myöskin vakavasti masentunut (plus vähän muuta), mutta mun mielestä joskus pitää sanoa suorat sanat tai ainakin tehdä jotain muuta kuin sääliä ja silittää päätä, josta ei yleensä ole mitään hyötyä, varsinkin, jos pitää yllä jonkinlaisia harhakuvitelmia.

Vierailija
29/52 |
15.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

se ap sitten tulisi kertomaan ne kaikki syyt, miksi hänen miehensä on ehdottomasti ja vailla mitään epäilyksiä narsisti, eikä kyselisi oirelistoja muilta?

Vierailija
30/52 |
23.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lopettakaa paskat taidatte kaikki olla narskuja...

Vierailija
31/52 |
23.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se mikä tässä on ongelmallista, on se, että lapsi on tässä nyt turhaan välikappaleena. On hiukkasen paljon vaadittu lapselta, että pitää äitinsä kasassa.

Kannattaksi ehkä lopettaa tämän muodikkaan narsistikortin heiluttelu, ja keskittyä oleelliseen eli itseen.

En usko pätkääkään, että ex-mies olisi narsisti, mutta vaikka hänessä sellaisia piirteitä olisikin, niin mitä sitten? Ei hän ole AP:n nykyisestä arjesta vastuussa, eikä mistään käy ilmi, että hän yrittäisi jotenkin manipuloida AP:ta hajalle. Päinvastoin - hän pitää huolta lapsille välttämättömästä säännöistä ja turvasta.

Joten AP, nyt hoitamaan itseä kuntoon, ja unohdetaan se exä kokonaan, hyvässä ja pahassa.

Sinulta on hukkunut sekä empatia että kyky lukea vähän rivien välistä. On oikeastaan nimittäin ihan yksi lysti, onko ap:n mies narsisti vai ei. Tärkeintä on hoitaa ap kuntoon ja tukea häntä paranemisprosessissa. Ap:llä on lapsi, josta on pidettävä huolta. Vittumaiset kommentit eivät auta tässä asiassa yhtään mitenkään, eli kannattaa olla ihan hiljaa vaan, jos ei ole mitään rakentavaa sanottavaa.

Joillain vaan sellainen tietty koulukiusaajamentaliteetti on geeneissä. Haistavat heti, kun joku on heikoilla ja hyökkäävät kimppuun kuin paviaanilauma viidakossa.

Vierailija
32/52 |
15.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidä sinäkin sama kuri niin ei sotke.

Vierailija
33/52 |
15.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ihan psykiatrin diagnoosi vai itsekö väkersit miehelle muotidiagnoosin?

Vierailija
34/52 |
15.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

halaus täältä. Et ilmeisesti saa tarpeeksi apua esim terapiaa. Usein pelkkä lääkitys ei riitä.Pitää hoitaa syytä eikä oiretta. Jaksaisitko millään mennä terveyskeskukseen pyytämään terapia-apua? Voit mennä vaikka perheneuvolan kauttakin jos se tuntuu paremmalta. Yritä pysyä lujana ja VAATIA apua.

Vierailija
35/52 |
15.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokaa saa ym ja toki peruskuri on kunnossa, mutta kun en halua kasvattaa lastani sellaiseksi kuin isänsä on. Mulla vaan ei ole voimia eikä haluja pakottaa lasta esim "syömään kaikki vihannekset" ymv. Haluan hänen nauttivan lapsuudestaan ja saavan turvallisen kasvatuksen. Mutta ei niin kuin isä tekee, hän esim HUUTAA lapselle, jos läksyt eivät suju....ym ap

Vierailija
36/52 |
15.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

halaus täältä. Et ilmeisesti saa tarpeeksi apua esim terapiaa. Usein pelkkä lääkitys ei riitä.Pitää hoitaa syytä eikä oiretta. Jaksaisitko millään mennä terveyskeskukseen pyytämään terapia-apua? Voit mennä vaikka perheneuvolan kauttakin jos se tuntuu paremmalta. Yritä pysyä lujana ja VAATIA apua.

Enkä mä nyt niin rikki ole, jaksan kyllä, mutta huonommin kuin muut ihmiset. ap

Vierailija
37/52 |
15.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

minkä sinä laiminlyöt.

Vierailija
38/52 |
15.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

miehestä tekee narsistin? Sillä on vain tiukempi kuri kuin sinulla.

Vierailija
39/52 |
15.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä pelaa 3 tuntia päivässä. Taidat "lahjoa" lasta puolellesi.

Vierailija
40/52 |
15.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä tunnistin siinä narsistin. ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän yksi