Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minua huvittaa anoppi, joka nataa ohjeita vauvanhoidossa.

Vierailija
15.02.2010 |

Itse on kasvattanut kaksi vauvaa yli 30 vuotta sitten.

Meillä on viisi lasta ja kuopus on nyt 4kk.

Kovasti tulee ohjetta kuinka vauvaa kannattaisi hoitaa.

Ja miten niillä omilla pojilla oli pienenä sitä ja tätä.

Jotenkin huvittaa, kun itsellä on jo neljä aikaisempaa ja ihan lähivuosina.

Sekä tietysti neuvolan ajanmukaiset ohjeet.

Nytkin pitäisi banania antaa jo vauvalle. 4kk vanhahan nyt tarvii ehdottomasti jo pureskeltavaa.

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
15.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olisi selvinnyt ollenkaan varsinkaan esikoisen hoidosta ilman äidin, anopin ja kälyn neuvoja. Ne oli järkeviä ja arjessa testattuja. Vauvalehtiä en lukenut enkä seurannut muita suosituksia kuin mitä neuvolassa ja lääkäriltä sain.

Olen todella iloinen ettei minulla ole nyt vauvaa (nuorin on 4). Kun tätä palstaa lukee tuntuu kuin erilaiset suositukset vaihtuisivat 6 kk:n välein eikä tuoreilla äideillä olisi mitään kokemusperäistä tietoa johon niitä suhteuttaa.

Ja kaikkien meidän lapset on elossa ja terveitä :)

Vierailija
22/23 |
15.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä anoppi yrittää myös hyvähyvyyttään neuvojansa ladella ja on nyt innostunut lukemaan lapsenhoitoa koskevia juttuja lehdistä yms ja on niitä tietoja minulle toitottamassa. Vauvassa on aina hänen mielestään jotain vikaa, mahanpuruja ei saisi olla alkuunkaan ja muutenkin olen ilmeisesti kasvattamassa häiriintynyttä lasta :(. Milloin vauva on liian laiha, milloin liian lihava (ihan normaali vauva kyseessä, sitäpaitsi mitään liian lihavia vauvoja ole olemassakaan). Yritän olla huomioimatta kommentteja ja otan mukamas "hyvät neuvot" vastaan, vaikken siis todellakaan anopin neuvoja noudata missään tapauksessa. Katsoo omaa poikaansa, niin ei ole kasvatus ihan nappiin kyllä mennyt.

Meillä on myös appiukko hämmentynyt nykykäytännöstä, että isät todella osallistuvat niin synnytyksiin kuin vauvanhoitoonkin.

AAARRRGGHH, alkoi niin taas keittämään, että paras lopettaa tähän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
15.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun tätä palstaa lukee tuntuu kuin erilaiset suositukset vaihtuisivat 6 kk:n välein eikä tuoreilla äideillä olisi mitään kokemusperäistä tietoa johon niitä suhteuttaa. Ja kaikkien meidän lapset on elossa ja terveitä :)

Monet tuoreet äidit ovat jotenkin ihan hukassa arkijärjen ja vaiston kanssa. Sitten kun joudutaan riippumaan pelkissä vaihtelevissa suosituksissa, niin ei ihme jos ahdistaa.

Pätee muuten isompienkin lasten äiteihin, ei pelkästään vauvojen. Mitä tahansa lapsen kehitykseen liittyvää täällä pohditaan, niin aina joku puolustautuu sanomalla "lukekaa vaikka Keltikangas-Järvisen kirja". :D Juu kaikki kunnioitus K-J:lle ja Jari Sinkkoselle myös, mutta eivät he nyt ihan Jumalasta seuraavia tässä maailmassa ole. :)