Jos on 36-vuotiaana alle 3 vuotta työkokemusta, kannattaako edes hakea töitä enää?
Kommentit (11)
Vai oletko mielestäsi jo valmis eläkkeelle? Tietty jos on varaa olla mitään tekemättä ja pääkin kestää niin ei varmaan kannata.
laskepa se kansaneläkkeesi sitten, mitä pääset lopulta nauttimaan, jos et mene töihin. MInulle ei riittäisi mukavaan elämään... Olen silleen tosi vaativa, tartten luksusta...
Minä olen mennyt 14-vuotiaana eka kerran kesätöihin ja siitä lähtien tehnyt aina töitä, jopa opiskelujen aikana osa-aikaisesti ainakin jonkin verran.
Äitiyslomilla en ole tehnyt töitä, mutta silloinkin olen jonkin verran opiskellut, edes muutamia kymmeniä opintoviikkoja.
7 eri pituista työkkärin kurssiakin on tullut käytyä yhden 4-vuotisen opistoasteen tutkinnon lisäksi. Sitten olen vaan oleillut.
Mm. mustalaiset alkaa jopa nuorempina eläkkeelle, tuolla kokemuksella ja ilman koulutusta. Ihan hyvin voit jäädä sossun rahoilla elämään. 30 vuoden kuluttua pääset kansaneläkkeelle. Rahathan eivät ole isoja, mutta kyllä niillä elää.
kaverilla akateeminen tutkinto. Valmistui filosofian maisteriksi 24-vuotiaana. Oli jo tuolloin raskaana ja lapsia on aina vaan tullut lisää. Nyt ikää on jo 38v, eikä vielä ole päivääkään ollut oman alansa töissä tai missään muussakaan töissä opiskeluaikojen kesätöitä lukuunottamatta.
Aikoo olla kotona omien sanojensa mukaan vielä ainakin noin 10 vuotta. Eli kiva tilanne sitten viisikymppisenä ensikertalaisena työnhakijana, lähes 30v sitten hankittu ammattikoulutus, eikä päivääkään työkokemusta.
En tiedä kuinka paljon siinä tilanteessa ne akateemiset paperit painaa, kun niillä on jo ikää, eikä ole työelämässä koskaan ollut.
jos haluat tehdä töitä. Jos et, niin älä hae :)
Ja työkokemusta on 2 vuotta omalta alalta, lisäksi jotain harjotteluja ja kesätöitä. Työttömänä en ole ollut päivääkään vaan aika on mennyt opiskeluissa ja lapsia hoidellessa. En ole kylläkään hetkeäkään ajatellut etten etsisi töitä jossain vaiheessa :)
mutta lähde nöyrin mielin liikenteeseen.. Sulla ei ehkä ole mahdollisuuksia vaatia kauheesti..
Voitha sitten työssä ollessas näyttää kyntesi ja edetä..
Opiskellut, ollut hiukan ulkomailla, lapsen kanssa kotona muutaman vuoden, työttömänä, kesiä pätkätöissä. Yhtäkkiä huomaakin olevansa liki 40v ja vailla pitkää ja menestyksekästä uraa :-(
seuraaviksi 29 vuodeksi ja odottaa että pääsee eläkkeelle.