Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka moni odottaa Jeesusta palaavaksi hetkenä minä hyvänsä?

Vierailija
14.01.2009 |

.

Kommentit (292)

Vierailija
21/292 |
14.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että katsopas tätä ihmistä, eikö ole ihmeellistä että fysiikan lait on just sellaiset että ihminen pystyy olemaan olemassa; jos ne olis vähänkin erilaiset, heti menisi pieleen.

No. Jos fysiikan lait olisivat erilaiset, niin sitten täällä tallustelisi jotain joka soveltuisi sellaisessa maailmassa elämiseen. Se ei olisi ihminen vaan jotain muuta, joka olisi kehittynyt silloin vallitseviin olosuhteisiin sopivaksi.

Vierailija
22/292 |
14.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai itseni omakohtaisiin kokemuksiin.

Luonnonuskonnoissa uskotaan lähes aina kuoleman jälkeiseen elämään ja usein sellainen usko orjuuttaa enemmän kuin vapauttaa ihmistä.

Samoin olen saanut vastauksen Raamatusta siihen miksi maailma on tälläinen kuin on. Jeesus sanoi myös että totuus vapauttaa, minun kohdalla se todellakin päti hyvin.

Olen toki tutustunut aikoinani muihinkin valtauskontoihin mutta ne eivät tuoneet minulle vastauksia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/292 |
14.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

elämänmuotoa kuin tämä omamme.

Vierailija
24/292 |
14.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nähnyt untakin, että Jeesuksen paluu on jo lähellä ja vilja oli unessa kypsää.

Myös mieheni näki unen, jossa taivaalle ilmestyi jonkinlainen iso isähahmo ja mieheni temmattiin äkkiä ylös.

Vielä on armon aika ja vielä on ovi pelastukseen auki.

Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut.

Vierailija
25/292 |
14.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

28. No eihän me tiedetä kun ei tunneta muuta elämänmuotoa kuin tämä omamme.

Mitenkäs se meni... "ei ole todisteita etteikö maapallon ulkopuolista elämää olisi" :)

Vierailija
26/292 |
14.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs jos me olemme olemassa siksi, että fysiikan lait ovat juuri sopivat tässä maailmankaikkeudessa? Eli siis että fysiikan lait eivät ole siksi sopivat, jotta me voimme olla täällä, vaan me olemme täällä koska fysiikan lait ovat sopivat.

Näinhän se on, uskovaiset yrittää vääntää niin että asian on oltava välttämättä jälkimmäisellä tavalla ja siinä mennään metsään.

Vierailija
27/292 |
14.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jeesusta palaavaksi. Niin monta juttua on vielä toteutumatta mitkä Raamatun mukaan tapahtuu ennen Jeesuksen toista tulemista etten usko että se vielä kovin pian toteutuisi.

Toisekseen pidän myös niin paljon elämästä etten varsinaisesti toivo maailmanloppua ihan heti =)

Vierailija
28/292 |
14.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luonnonuskonnoissa uskotaan lähes aina kuoleman jälkeiseen elämään ja usein sellainen usko orjuuttaa enemmän kuin vapauttaa ihmistä.

Menikö tää nyt ihan oikein?

No kiva että olet tutustunut muihin valtauskontoihin, oliko sulle yllätys suomalaisena että eivät tuoneet sinulle "vastauksia"? Onhan sulle sentään polvenkorkuisesta jankutettu näitä meidän totuuksia.

Vierailija
29/292 |
14.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenkäs se meni... "ei ole todisteita etteikö maapallon ulkopuolista elämää olisi" :)

Vierailija
30/292 |
14.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoa asia, mitä enää odotan on Jeesuksen paluu. Tämä typerä, sairas maailma ällöttää minua päivä päivältä yhä enemmän. Ei mitään muuta kuin sotia, moraalittomuutta, itsekeskeisyyttä ja jonninjoutavaa kouhotusta koko maailma täynnä. Tänäänkään ei uutisissa ole tullut mitään hyvää ja kaunista, vain pelkkää negatiivista asiaa. Kyllä on Jumalalla todella hyvät hermot, kun jaksaa katsella tätä turmellusta eikä jo vihellä peliä poikki.

Tai no ehkä jos maailma ja elämä ahdistaa noinkin paljon, niin on parempi uskoa että jokin "Jumala" joskus tulee ja muuttaa kaiken kuin taikaiskusta...

Vierailija
31/292 |
14.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jeesusta palaavaksi. Niin monta juttua on vielä toteutumatta mitkä Raamatun mukaan tapahtuu ennen Jeesuksen toista tulemista etten usko että se vielä kovin pian toteutuisi.

Toisekseen pidän myös niin paljon elämästä etten varsinaisesti toivo maailmanloppua ihan heti =)

Mitkä asiat mielestäsi ovat toteutumatta?

Vierailija
32/292 |
14.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ei ole todisteita joten miksi niitä pitäisi miettiä?

Vierailija
33/292 |
14.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

on sotia, kansa nousee kansaa vastaan, maanjäristyksiä monin paikoin,

nälänhätää. Ihmiset pelkäävät mikä kohtaa asuttua maata, sanotaan että niin suurta ahdistusta ei ole ollut eikä enää ikinä tule.

Uskontojen merkitys häviää, ihmiset tulevat itsekkäiksi eivätkä pidä mitään sopimuksia.ym.

- 27 (muistaakseni).

Vierailija
34/292 |
14.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs jos me olemme olemassa siksi, että fysiikan lait ovat juuri sopivat tässä maailmankaikkeudessa? Eli siis että fysiikan lait eivät ole siksi sopivat, jotta me voimme olla täällä, vaan me olemme täällä koska fysiikan lait ovat sopivat.

t. mietiskelijä

Se, että maapallo ja kaikki elämä tällä planeetalla ylipäätään on olemassa, on suurta sattumaa. Ajoitus ja olosuhteet olivat sopivat sille ilmiölle, joka synnytti tämän planeetan ja ensimmäiset lajit, joista evoluutio on sitten muokannut meidät. Ja sillä ilmiöllä tarkoitan nimenomaan niitä fysiikan lakeja.

Itseäni enemmän lähinnä kauhistuttaa ajatus, että jokin mystinen henkiolento olisi luonut tämän kaiken. Eihän täysipäinen, omilla aivoillaan ajatteleva ihminen voi tosissaan uskoa sellaiseen.

Vierailija
35/292 |
14.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiede tutkii maailmaa ja sen ilmiöitä. Tutkimus- ja mittausmenetelmät ovat ihmisten keksimiä ja ne rajoittuvat ihmisten aistien kykyyn havaita asioita sekä ihmisten keksimien laitteiden kykyyn havaita asioita. Maailma ei ole olemassa siksi että tiede niin ilmaisee vaan tiede on olemassa siksi että se ilmaisisi maailmaa.

Uskonto taas keskittyy henkiseen puoleen. Se katsoo samaa asiaa, maailmaa, vain hiukan eri näkökulmasta kuin tiede. Ihan hyvin voidaan ajatella että maailma on jumalan luoma. Ja tuota maailmaa voidaan tieteen keinoin tutkia.

Vierailija
36/292 |
14.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

fysiikan laista yhtään mitään, taitaa olla tämänkin tietämys tässä asiassa enemmänkin uskon asioita. :D

27.

Mitäs jos me olemme olemassa siksi, että fysiikan lait ovat juuri sopivat

Eihän täysipäinen, omilla aivoillaan ajatteleva ihminen voi tosissaan uskoa sellaiseen.

Vierailija
37/292 |
14.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menikö tää nyt ihan oikein?

No kiva että olet tutustunut muihin valtauskontoihin, oliko sulle yllätys suomalaisena että eivät tuoneet sinulle "vastauksia"? Onhan sulle sentään polvenkorkuisesta jankutettu näitä meidän totuuksia.

Monia vuosia kului etsiessä vastauksia ties mistä ja lukiessa ties mitä filosofisia teoksia ja samaan aikaan Raamattu pölyyntyi kirjahyllyssä.

Sitten jouduin elämässäni kriisiin, ymmärsin, että paha on kuin olemassa, luin Raamattua ja se alkoi puhua ja puhutella minua syvästi. Ymmärsin, että kun Jeesus sanoo, minä olen Tie, Totuus ja Elämä, hän todella on sitä. Jeesus on totuus tämän maailman valheiden keskellä. Hän on se maailman valo tämän pimeän maailman keskellä.

Tunsin itseni typeräksi, vaikka missä olin haahuillut (onneksi Jumala oli armossaan johdattanut, että en koskaan hurahtanut sen syvemmin mihinkään outoihin ideologioihin) ja koko ajan totuus ja Jumalan elävä muuttava sana oli ollut lähelläni, en vain ollut nähnyt enkä tajunnut sitä.

Tuntui kuin olisin astunut pimeästä valoon. Tai pitkään juotuani vain jotain likaista vettä, olisin löytänyt puhtaan kirkkaan veden lähteen.

Vierailija
38/292 |
14.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki se puhui kaikenlaista ja lupasi vielä enemmän, mutta ei siitä rauhaa syntynyt eikä harmoniaa ihmisten kesken. Luulisi, että Jumalan pojalla olisi ollut enemmän valtaa saada ihmiset toimimaan oikein. Hänen levittämänsä oppihan (tai siksi kutsuttu, paljon myöhemmin ylös kirjattu) on niin ristiriitaista, että sen perusteella on monelta ihmiseltä lähtenyt terveys ja henki ja lähtee yhä. Miten se Jeesus sellaisen selittää, ei kai se ollut tarkoitus?

Itse asiassa pelottaa ajatuskin siitä, että se takaisin tänne maan päälle tulisi ja saisi taas kaikenlaisen kurjuuden ja tappamisen uskonnon vuoksi lisääntymään.

Vierailija
39/292 |
14.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

JA myös toimisivat sen mukaan, ei sotia ja pahuutta olisi maailmassa. Jos kaikki ihmiset tässä maailmassa esim. noudattaisivat kymmentä käskyä maailma olisi hyvä paikka elää. Ihmisellä vaan on vapaa tahto päättää itse uskooko Jumalaan ja noudattaako kymmentä käskyä. Mietipäs sitä, 43.

Vierailija
40/292 |
14.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistakaa että on kyse evoluutioTEORIASTA, ei mistään todistetusta tieteestä.

On vain olettamuksia maailman synnystä, ei tietoa. Mutta siis usein tiede (esim. biologia+ fysiikka) todistaa että on olemassa joku suurempi voima, näinhän aikoinaan Einsteinkin sanoi, samoin jopa Darwin myönsi että silmä on niin nerokas asia että on vähän vaikea uskoa että se olisi itsestään syntynyt.

Ihminen kykenee hajoittamaan atomin muttei luomaan tyhjästä ainetta.

27.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi kuusi