Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen aina myöhässä joka paikasta :( Opastakaa minua, miten

Vierailija
11.02.2010 |

opin olemaan ajoissa. Oletteko itse parantuneita entisiä myöhästelijöitä? Mikä sai teidät muuttamaan pahan taipumuksen?

Kommentit (84)

Vierailija
21/84 |
12.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitä yritän tehdä, mutta en ilmeisesti osaa huomioida kaikkia asioita. Silloin kyllä onnistuu, jos on se yksi ainoa meno samalle päivälle, mutta harvoin kai normaaleilla ihmisillä on vain se yksi lähtö/päivä. Eli edellisenä iltana pitäisi osata ennakoida kolme-neljäkin lähtöä, mutta mun älykkyysosamääräni ei vaan riitä siihen.

Jos mä en oo viime tingassa (tai sen 5 minuuttia myöhässä), niin sitten mä oon puoli tuntia/kolme varttia etuajassa. Ja mä tällaisena kärsimättömänä ihmisenä en kestä sitä odottelua, hermo ehtii mennä tosi huonoon kuntoon. Täsmälleen oikeaan aikaan - siis pari minuuttia ennen sovittua - mä en onnistu päätymään mihinkään koskaan.

Vierailija
22/84 |
12.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen ihan oikeasti koko elämäni aikana (olen 33v) myöhästynyt itse ehkä 2 kertaa ja silloinkin olen soittanut kyseiseen piakkaan minne menossa ja ilmoittanut asiasta.

Mun mielestä myöhästelijöiden kannattaa miettiä miksi he ja heidän aikansa on niin paljon tärkempäi kuin muiden että kehtaa odotuttaa muita ihmisiä...

Eli ei löydy ymmärrystä myöhästelijöille, mun mielestä he ovat piittaamattomia ja itsekeskeisiä ihmisiä jotka eivät välitä tai kunnioita muita ihmisiä...

Se ei ole NIIN vaikeeta olla ajoissa!!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/84 |
12.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään on ihme, jos ehdin ajoissa mihinkään. Vaikka nousen melkein puolen yön aikaan ylös, en meinaa kuitenkaan ehtiä aamu kahdeksaksi sovittuihin juttuihin. Niinpä en enää ikinä sovikaan mitään tapaamista tai lääkäriä heti aamuksi vaan vasta kymmeneksi tai myöhemmäksi.

Lisäksi yritän tehdä töissä vain iltavuoroja, aamuvuoroihin en meninaa koskaan ehtiä ajoissa.

Enkä todellakaan ole epäkohtelias vaan mä en vaan enää osaa organisoida aamujani kuten sinkkuna.

Vierailija
24/84 |
12.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja lapseni ovat jämptejä. Ei me olla myöhässä mistään nytkään.

Siskoni myöhästyy sen takia, että hän ei osaa keskittyä, vaan alkaa aina sähertää jotain ihan muuta juttua kuin sitä mitä pitäisi.

On aina ensin ihan ajallaan, mutta sitten rupeaakin pyykkäämään jne. ja humps, taas myöhästyy puoli tuntia.

Ja hänellä on valmiiksi se asenne, että "tyhmät pienisieluiset merkonomi-ihmiset on kellon orjia"...

Vierailija
25/84 |
12.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä myöhästelijöiden kannattaa miettiä miksi he ja heidän aikansa on niin paljon tärkempäi kuin muiden että kehtaa odotuttaa muita ihmisiä...

Ei mistään syystä. Eli, en mä ainakaan myöhästele tahallaan tai siksi, että vähät välittäisin toisten ajasta!

Vierailija
26/84 |
12.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei muuten tuollaista tee.

Vierailija
27/84 |
12.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luuletko oikeasti, että ihmiset tekevät asioita vain toisten kiusaksi tai hyödyksi? Ei elämä sentään noin mustavalkoista ole.

Vierailija
28/84 |
12.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tilaisuus alkaa klo 9.00 valmistaudutte kuin se alkaisi 8.30.

Teidän aika on puoli tuntia tai tunti ennemmin kuin muiden kutsuttujen.

Vierailija
29/84 |
12.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan että myöhästelijä ei arvosta muita ihmisiä, eikä välitä, vaikka myöhästely haittaa muita.

En sanonut, että hän myöhästyisi kiusallaan, vaan välinpitämättömyyttään ja itsekkyttään.

22

Vierailija
30/84 |
12.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ärsyttävää.

Pitäisi olla synttäreillä niin ovat vasta lähdössä kauppaan ostamaan lahjaa.

Vierailija
31/84 |
12.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja minä muuten annan myöhästelijöille aina eri ajan kuin muille.

Eli jos sovin tapaamisen/kokouksen kello 9, kerron myöhästelijälle alun alkaenkin, että se alkaa 8.15.

Works every time!

Vierailija
32/84 |
12.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on tekosyy jos sanoo että monen lapsen kanssa menee aikaa.

Meillä on 5 lasta ja me emme ole koskaan myöhstyneet mistään. Mulla ei tule yhtään paikkaa mieleen josta olisin myöhästynyt.

Mulla on aina ollut takaraivossa se että valmistaudutaan ajoissa.

Jos ollaan vaikkapa juhliin tai muuhun vastaavaan menossa ja on kotona vähän luppoaikaa sen jälkeen kun oltais valmiita astumaan autoon.

Minä saatan sanoa lapsille että kattokaa vaikka netistä jotakin. Esim. areenasta lastenohjelmia. siinä menee aika nopeasti. Vaikka nyt puoli tuntia. Taikka pelataan jokin nopea lautapeli.

Joskus on heitetty autolla pieni lenkki jos oltais muuten liian aikaisin paikanpäällä.

Vierailija
33/84 |
12.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

oletteko niitä, jotka ei kiinnitä huomiota ulkonäköönsä?

En kysy tätä vittuillakseni, vaan ihan tosissani.

Yksi syy miksi meillä kestää, kun alan viime tipassa etsiä jotain asustetta, vyö, huivi, koru tm. Tähän auttaisi etukäteen valmistaustuminen, illallla kaikki valmiiksi, mutta aina ei muista.

Ja toinen, jos lähtiessä huomaankin, että lapsen paita likainen tai ei sovikaan tuohon hameeseen, aletaan vaihtaa. Tiedän, ei varmasti ole kaikkien mielestä tarpeellista, eikä hyvä syy;)

Mutta en ikinä myöhästy siksi, että olisin välinpitämätön toisen ajasta tai muutoin tahallani. Yritän todella, että ehditää, ja lähdetään ajoissa, mutta lasten kanssa kestää. Kun lähden johonkin yksin - olen paikalla silloin kun pitää. En ajoissa, mutta oikeaan aikaan.

Vierailija
34/84 |
12.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse laitan lapsille jo edellisenä päivänä vaatteet valmiiksi jotakin tilaisuutta varten. Henkariin roikkumaan. Samoten myös katsastan omat vaatteet valmiiksi.

Sen takia alotankin ajoissa valmistelun jotta ollaan ajoissa ja saa rauhassa

laittaa itsensä kuntoon.

Me syömme kotona ensin ja sen jälkeen puemme. ei siinä kerkee enää paita sotkeentua.

Ja tuo että sopiiko hame paidan kanssa niin se katsotaan jo edellisenä päivänä valmiiksi. Sim. siinä vaiheessa kun lapset istuu ruudun ääressä niin puen itsenini ja laitan valmiiksi (lapset 1,5v-10v)

T:28

oletteko niitä, jotka ei kiinnitä huomiota ulkonäköönsä? En kysy tätä vittuillakseni, vaan ihan tosissani. Yksi syy miksi meillä kestää, kun alan viime tipassa etsiä jotain asustetta, vyö, huivi, koru tm. Tähän auttaisi etukäteen valmistaustuminen, illallla kaikki valmiiksi, mutta aina ei muista. Ja toinen, jos lähtiessä huomaankin, että lapsen paita likainen tai ei sovikaan tuohon hameeseen, aletaan vaihtaa. Tiedän, ei varmasti ole kaikkien mielestä tarpeellista, eikä hyvä syy;) Mutta en ikinä myöhästy siksi, että olisin välinpitämätön toisen ajasta tai muutoin tahallani. Yritän todella, että ehditää, ja lähdetään ajoissa, mutta lasten kanssa kestää. Kun lähden johonkin yksin - olen paikalla silloin kun pitää. En ajoissa, mutta oikeaan aikaan.

Vierailija
35/84 |
12.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajoissa olemisesta ei pitäisi tulla mikään "hyvä mieli", sen pitää olla itsestäänselvyys!

Vierailija
36/84 |
12.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaten ovat lapseni. Ja koirani.

Hyvä silmä ja tyylitaju ei vaadi ylimääräistä aikaa.

Vierailija
37/84 |
12.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi syy miksi meillä kestää, kun alan viime tipassa etsiä jotain asustetta, vyö, huivi, koru tm. Tähän auttaisi etukäteen valmistaustuminen, illallla kaikki valmiiksi, mutta aina ei muista.

Ja toinen, jos lähtiessä huomaankin, että lapsen paita likainen tai ei sovikaan tuohon hameeseen, aletaan vaihtaa. Tiedän, ei varmasti ole kaikkien mielestä tarpeellista, eikä hyvä syy;)

Mutta en ikinä myöhästy siksi, että olisin välinpitämätön toisen ajasta tai muutoin tahallani. Yritän todella, että ehditää, ja lähdetään ajoissa, mutta lasten kanssa kestää. Kun lähden johonkin yksin - olen paikalla silloin kun pitää. En ajoissa, mutta oikeaan aikaan.

Tottakai laittaudutaan ei myöhästelyssä ole kyse laittautumattomuudesta.

Ydinasia on että myöhästelijät eivät osaa laatia aikataulua jonka puitteissa ehtisivät tapahtumiin. Elämänhallinnasta on kysymys.

Jos tietää menon niin edellisenä päivänä mietitään kaikki valmiiksi ja silitetään vaatteet valitaan asusteet ja huolletaan kengät.

Ajoitetaan homma niin että ollaan perillä ajoissa, varataan ylimääräistä aikaa jos on liikenneruuhkaa tms.

Vierailija
38/84 |
12.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin ne jotka myöhästyvät. Ainakin joissakin tapauksissa.

Mun tapauksessani käy niin, että jos olen ajoissa, en ole huoliteltu. Vaan vetäisen päälleni äkkiä jonkun rievun ja tukkakin saattaa jäädä kampamatta JA meikkiä ei tietnkään ole. Mutta ajoissa olen, muusta viis!

Vierailija
39/84 |
12.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kohdalla johtuu siita etta

lasten kanssa menee niin tolkuttomasti aikaa lahtemisessa, varaan nykyisin suosiolla pari tuntia siihen etta paasee ovesta ulos. Ja ei liikaa proggiksia samalle paivalle. Ennen yritin tehda tuhat ja yks asiaa samana paivana. Jos oli pari minuuttia ennen bussin lahtoa niin alotin viela jonkun uuden homman - ja myohastyin.

Toinen juttu, nykyisin ei ehdi satsata omaan ulkonakoon samalla tavalla. Eipa tarvi sovitella etta sopisko toi vyo tai kasilaukku sittenki paremmin, kunhan varmistaa lahtiessa etta vaatteet on ja kaks samanvarista kenkaa jalassa, se saa kelvata.

Itse taas vihaan niita jotka tulee ETUAJASSA juhliin. Siis silloin kun on emanta suihkussa ja muutenkin kovin sutina etta saa kaiken valmiiks ennen juhlien alkua

Vierailija
40/84 |
12.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta ei tuollainen ole kyllä mun elämässä realistista. Eihän tuossa jää aikaa enää millekään muulle elämälle, kun kaikki on lähtöön valmistautumista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän yksi