Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen aina myöhässä joka paikasta :( Opastakaa minua, miten

Vierailija
11.02.2010 |

opin olemaan ajoissa. Oletteko itse parantuneita entisiä myöhästelijöitä? Mikä sai teidät muuttamaan pahan taipumuksen?

Kommentit (84)

Vierailija
61/84 |
12.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asiassa se pieni miinus tekee juuri lopputuloksesta paremman. Tulee juuri sopivasti särmää.

täydellinen miinus = ihan nolla ;)täysin alla viivan

Lähes täydellinen sanoisin, jos tarkoitan tuota mitä ehkä tarkoitit?

Vierailija
62/84 |
12.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ollaan menossa kylään esim klo 18, ja matkaan menee 15 min + parkkipaikan etsiminen, niin alan laittaa itseäni kuntoon klo 16:30 ja puen lapset noin klo 17, ulkovaatteisiin aletaan sonnustatutua 17:30 . Siirtymiset vie lasten kanssa hirvesti aikaa ja niihin sit vaan pitää varata se aika!

Pitää syödä ja nukkua, käydä kaupassa, siivota ymym.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/84 |
12.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

itsekin melkein myöhästyin töistä olin töissä tasan klo 13, ihmettelin mistä johtui, kotona seinäkello oli jättättänyt 15min, tai jos matkalla on yllättävä ruuhka.

Harvemmalla myöhästelijöistä joka kerta on joku yllättävä tapahtuma.

Pahin ja ärsyttävin myöhästelijä on kiinteistövälittäjä anoppini joka varmasti ehtii näytölle ajoissa mutta voi olla esittelemässä asuntoa kun pitäisi olla lapsensa ylioppilasjuhlissa tai lupauksensa mukaan päiväkodista hakemassa lapsenlastaan. Hän arvottaa paikat joista sopii myöhästyä.

Vierailija
64/84 |
12.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ja lapset olemme kotona tavallisesti 16.30 ja lapset on tosi nälkäisiä, koska ovat ehtineet ulkoilla päiväkodissa vähintään 1,5 tuntia välipalan jälkeen. Mies kotiutuu 17.15 ja hänkin on yleensä nälkäinen. Mä en siis pysty aloittamaan lähtövalmisteluja klo 16.30, silti ehdimme kylään 18-18.15 välisenä aikana, mikä on tietty noloa, mutta todennäköisesti muistakaan vieraista ainakaan kaikki eivät ole vielä ehtineet kävellä kahvipöytään.

Vierailija
65/84 |
12.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

myöhästymään tuntia joka tapaamisesta.

Mutta näiden ärsyyntyneiden kannattaa kuitenkin muistaa, että meillä jokaisella on vahvuutemme ja heikkoutemme, ja heikkoutensa ne on sillä odottajallakin (kenties kärsivällisyys). Ja että joillekin se ajoissa oleminen on vaikeaa ja vaatii enemmän työtä. Joten suvaitsevuutta ja erilaisuuden sietoa tarvitaan tässäkin asiassa.

Vierailija
66/84 |
12.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

itsekin melkein myöhästyin töistä olin töissä tasan klo 13, ihmettelin mistä johtui, kotona seinäkello oli jättättänyt 15min, tai jos matkalla on yllättävä ruuhka.

Harvemmalla myöhästelijöistä joka kerta on joku yllättävä tapahtuma.

Pahin ja ärsyttävin myöhästelijä on kiinteistövälittäjä anoppini joka varmasti ehtii näytölle ajoissa mutta voi olla esittelemässä asuntoa kun pitäisi olla lapsensa ylioppilasjuhlissa tai lupauksensa mukaan päiväkodista hakemassa lapsenlastaan. Hän arvottaa paikat joista sopii myöhästyä.

Jos kirurgi leikkaamassa, ja työaika loppuu, niin ei kun ulos,potilas voi odottaa seuraavaa työuoroa?

Kiinteistövälittäjän työ ei tietenkään kenenkään hengentärkeää, mutta siinä helpolla venyy ilta näytöissä, jos paljon kiinnostuneita. Eikä voi sanoa, että sori nyt lähden.

Vierailija
67/84 |
12.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta joudun tekemään tosissani töitä, etten olisi myöhässä joka paikasta.

Mulla tilanne on se, että esim. juhliin lähdettäessä olen laittanut vaatteet valmiiksi ajoissa, syöttänyt lapset ajoissa, kaikki on periaatteessa hyvin siis. Mut sit kun on 5 min "luppoaikaa", alan touhuta jotain muuta, ja niin tuleekin taas kiire.

Jos olen lähdössä yksin jonnekin, vetkuilen ja pyörin ennenkuin alan valmistautua, kun en jostain ihmeen syystä osaa odottaa lähtöä valmiina. Ja taas tulee kiire, kun ajoitin valmistautumiseen liian vähän aikaa ja meikkailen sit loput autossa tms.

Töihin, päiväkotiin, lääkäriin selvitään ajoissa, kun niihin ei tarvitse valmistautua niin paljon. Mutta juhliin olisi kiva mennä joskus jopa hieman etuajassa eikä aina viime tipassa.

Mun ongelmani on siis se, etten jostain syystä osaa odottaa valmiina...

Mut mä väittäisin, että ajoissa ja etuajassa olevat ihmiset ovat huolitellumpia kuin aina myöhässä olijat. Etuajassa olevilla ihmisillä on hommat hoidettu ajoissa ja tilanne paremmin hallinnassa.

Vierailija
68/84 |
12.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen perheen joka myöhästyy jopa kirkosta.

Ulkomaanlennoille ehtivät kyllä ajoissa.

Kyse on siitä arvostaako tilaisuutta, isäntiä ja kanssaihmisiä vai ei.

Sellaisiin paikkoihin (bussi, lentokone, juna) nämä myöhästelijät ehtii jotka ei heitä odota.

Olen ollut katsomassa myöhästelevän perheen lähtötouhuja. Vaatteita ommellaan ja silitetään vielä vaikka kaiken pitäisi olla jo valmiina. Sukkia etsitään kuumeisesti.

Näissä talouksissa on täysi kaaos kaikenaikaa, paikat eivät ole järjestyksessä.

Tunnelma on kireä, ahdistunut ja räjähdysherkkä niin lapsilla kuin aikuisilla.

Vierailija
69/84 |
12.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen perheen joka myöhästyy jopa kirkosta.

Ulkomaanlennoille ehtivät kyllä ajoissa.

Kyse on siitä arvostaako tilaisuutta, isäntiä ja kanssaihmisiä vai ei.

Sellaisiin paikkoihin (bussi, lentokone, juna) nämä myöhästelijät ehtii jotka ei heitä odota.

Olen ollut katsomassa myöhästelevän perheen lähtötouhuja. Vaatteita ommellaan ja silitetään vielä vaikka kaiken pitäisi olla jo valmiina. Sukkia etsitään kuumeisesti.

Näissä talouksissa on täysi kaaos kaikenaikaa, paikat eivät ole järjestyksessä.

Tunnelma on kireä, ahdistunut ja räjähdysherkkä niin lapsilla kuin aikuisilla.

Vierailija
70/84 |
12.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä olen aina ajoissa, en osaa myöhästyä vaikka yrittäisin.

Vierailija
71/84 |
12.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki ei sano.

Vierailija
72/84 |
12.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olette aikuisia ja suhteellisen täyspäisiä ihmisiä, eikö? Tässä neuvoja, jos ne kelpaavat.

* Pyykit. ENNAKOIDAAN: varataan etukäteen aika pyykkitupaan tai merkataan kalenteriin, milloin kone tulee pyörimään ensi kerran. Siihen mennessä KAIKKI likaiset vaatteet pitää olla pyykkikorissa. Ajasta pyykinpesusi niin, että saat vaatteet vielä kuivumaankin ajoissa (eli jos esim. ensi ma on juhlat, pese pyykki viimeistään sunnuntaina aamupäivällä!) ja jos kaikkea et voi pestä kerralla, priorisoi (= juhliin tarvittavat vaatteet ja jokaiselle perheenjäsenelle useampi vaatekerta). Kun pyykit ovat kuivuneet, vaikka Salkkareiden mainostauolla ota ne sohvalle viereesi ja viikkaa niitä samalla, kun tuijotat töllöä. Ohjelman päätyttyä laita ne kaappiin omille paikoilleen. Voila!

* Ruoanlaitto. ENNAKOIDAAN: Kun sinulla on yhtään aikaa, käy kaupassa ja osta hyvin säilyviä tuotteita kassillinen tai kaksi (säilykkeitä, pastaa jne.). Sitten kun on kamala kiire, kaupassa ei ehdi käydä jne., tee näin: ratsaa jääkaappisi ja kuiva-ainevarastosi. Sieltä löytyy nyt ainakin jotakin nopeaa suuhunpantavaa, jolla ruokit perheesi viidessä minuutissa. Huom! Kiireisen kannattaa ostaa pakastin täyteen puolivalmisteita jne. jos siihen vain on mahdollisuus.

* Aamuherätykset. ENNAKOIDAAN: käy suihkussa jo edellisenä iltana, katso valmiiksi vaatteet ja ota ne esille. Käy päässäsi läpi aamulla tarvittavat asiat, esim. kahvinkeitin valmiiksi ja voit tehdä vaikkapa voileivätkin ihan syömisvalmiiksi, kelmua päälle ja jääkaappiin. Pakkaa laukkusi, tarkista että meikit ym. ovat oikeilla paikoillaan ja ettei hiusharja ole seikkaillut jonnekin. Tsekkaa ulkovaatteet, pitääkö esim. puhdistaa joku tahra tai harjata kissankarvoja niistä. Tee tarvittavat jutut SAMANTIEN. Käy nukkumaan tarpeeksi ajoissa, jotta jaksaisit aamulla herätäkin. Jos arvelet että riittää kun heräät klo. 6.30, pistä kello soimaan 5.45- sinusta ei selkeästikään ole arvioimaan yhtään mitään, jos elämänhallintakykysi ovat niin huonot kuin ketjun ihmisillä. ;D

Vierailija
73/84 |
12.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

käydään aamusuihkussa jo illalla valmiiksi : ) Samalla tavalla vois ajatella käyvänsä lauantain juhlia varten saunassa jo tiistaina, kun silloin on paremmin aikaa

Vierailija
74/84 |
12.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi tiistaina katsoa kaikki vaatteet valmiiksi, silittää ne, käydä kampaajalla, ostaa lahjan tai tuliaiset jne.

Laittaa kaiken valmiiksi niin ettei lauantaina tarvitse kuin käydä siellä suihkussa ja vaihtaa vaatteet.

Vierailija
75/84 |
12.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan juhlakuntoisena keskiviikon ja perjantain reenien läpi, torstain saunailtaa naapureilla ja lauantaiaamun hiihtolenkkiä samalla, kun kerran odottelee esikoista hiihtokoulusta

Vierailija
76/84 |
12.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenellä edes on nykyään mitään "kampauksia". Mutta se leikkaus säilyy ja hiukset saa ripeästi laitettua lauantaina. Saiv, saiv.

Vierailija
77/84 |
12.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vanhempien lapsista toisia ääripäitä?

Mä oon ollut tosi kärsimätön lapsi - ja olen melko vieläkin melko kärsimätön aikuinen. Mulle oli tosi tuskaa, kun mun äidillä oli tapana olla joka paikassa 45-75 minuuttia etuajassa. Esim. klo 14.00-14.25 kestänyttä vihkimistä varten meidän perhe istui kirkon penkissä viimeistään 13.10

Mä muistan lapsuuden tilaisuuksien: jumalanpalvelusten, vihkimisten, kasteiden jne. olleen ihan tuskaisen pitkiä ja sietämättömiä. Ja jos oltiin just jossain kirkossa, niin se tunti ennenkin piti käyttäytyä niin, kuinka kirkossa kuuluu käyttäytyä. Mä siis opin vihaamaan odottelua.

Nyt aikuisena mä tavoittelen täsmällisyyttä,välttääkseni odottamista, mutta aina epäonnistun siinä sen 5 minuuttia, mikä tekee minusta sen inhottavan myöhästelijän.

Vierailija
78/84 |
12.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paitsi, että aamulla pitää käydä kuitenkin uudelleen. Eikä vaatteita voi aina katsoa valmiiksi kun ne ovat vielä kuivumassa.

Vierailija
79/84 |
12.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis miksi ihmeessä pitää käydä aamulla uudelleen suihkussa? Ja miksi vaatteet on kuivumassa? Joka päiväkö ne pestään?

Mä inhoan myöhästelyä koska olen itse ajoissa ja olisi ihan oikein jos myöhästelijät missaisi joskus jonkun tärkeän menon myöhästymisen takia, esim lomalennon. Taitaisi motivoida olemaan ajoissa seuraavalla kerralla.

Ihan turha lässyttää mistään ihmisten vahvuuksista ja heikkouksista, tässä on kyse välinpitämättömyydestä toisia ihmisiä kohtaan.

Ja asioitahan voi aina opetella. Jos ei ole koskaan laittanut illalla vaatteita valmiiksi, alkaa vaan tekemään niin.

Tai siirtää kellot väärään aikaan jos muu ei auta.

Vierailija
80/84 |
12.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sellaisena nuhruisena kertakaikkiaan voi pukea puhtaita vaatteita ylleen

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme yksi