Olen aina myöhässä joka paikasta :( Opastakaa minua, miten
opin olemaan ajoissa. Oletteko itse parantuneita entisiä myöhästelijöitä? Mikä sai teidät muuttamaan pahan taipumuksen?
Kommentit (84)
mä en ole ikinä ajatellut tota noin, mutta mun siivoominen tökkää just siihen, etten osaa laittaa tavaroita paikoilleen. Ihan hirveästi on sellaista sälää, joka ei mun mielikuvissani sovi minnekään
Minulla on sama ongelma. Olen aina myöhässä.
Ainoa, minkä olen huomannut minulla toimivaksi on, että huijaan itseni tähtäämään puolta tuntia aikaisempaan aikaan. Silloin ehdin nipin napin.
Teen tämän niin, että suunnittelen vaikka käyväni apteekissa matkalla. Ajoitan siis niin, että ehtisin sinne apteekkiin. Todennäköisesti huomaankin juuri ennen lähtöä, että olen törkeästi myöhässä sieltä apteekista, enkä ehdikään poikkeamaan siellä. Menenkin siis suoraan sinne, minne piti. Näin ehdin kuin ehdinkin sinne ajoissa. Tavoite saavutettu.
Mä siis opin vihaamaan odottelua.
Nyt aikuisena mä tavoittelen täsmällisyyttä,välttääkseni odottamista, mutta aina epäonnistun siinä sen 5 minuuttia, mikä tekee minusta sen inhottavan myöhästelijän.
Yritän ajoittaa aina niin, että olen paikalla minuutilleen silloin kun pitää ja jos joku kohta prosessissa pettää, myöhästyn. Minäkään en siedä sitä, että olen 5 minuuttia ajoissa ja istun tyhjänpanttina. Kun tulen minuutilleen, ajattelen onnistuneeni.
80
Eli ei hahmota mikä tavara kuuluisi minnekin.
Myöhästelijä ei hahmota ajan kulumista, milloin olisi aika pistää töpinäksi.
Tai sitten myöhästelijä on vain muiden aikaa vievä laiska p... Sekin on vaihtoehto.