Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen aina myöhässä joka paikasta :( Opastakaa minua, miten

Vierailija
11.02.2010 |

opin olemaan ajoissa. Oletteko itse parantuneita entisiä myöhästelijöitä? Mikä sai teidät muuttamaan pahan taipumuksen?

Kommentit (84)

Vierailija
41/84 |
12.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se että katsoo vaatteet valmiiksi illalla jne. ja valmistautuu muutenkin nimenomaan jättää enemmän aikaa elämiseen.

Sinun asenteellasi valtaosa elämästä on paniikissa säntäilyä.

Vierailija
42/84 |
12.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on aina hirveä kiire ja jos joku tulee jo vaikka 15 min ennen sovittua aikaa olen yleensä vielä rintsikat päällä vain ja kaikki muutenkin kesken. Etuajassa tulija pilaa vierailun aivan varmasti. Myöhästelijöitä suorastaan rakastan!

Mun kohdalla johtuu siita etta

lasten kanssa menee niin tolkuttomasti aikaa lahtemisessa, varaan nykyisin suosiolla pari tuntia siihen etta paasee ovesta ulos. Ja ei liikaa proggiksia samalle paivalle. Ennen yritin tehda tuhat ja yks asiaa samana paivana. Jos oli pari minuuttia ennen bussin lahtoa niin alotin viela jonkun uuden homman - ja myohastyin.

Toinen juttu, nykyisin ei ehdi satsata omaan ulkonakoon samalla tavalla. Eipa tarvi sovitella etta sopisko toi vyo tai kasilaukku sittenki paremmin, kunhan varmistaa lahtiessa etta vaatteet on ja kaks samanvarista kenkaa jalassa, se saa kelvata.

Itse taas vihaan niita jotka tulee ETUAJASSA juhliin. Siis silloin kun on emanta suihkussa ja muutenkin kovin sutina etta saa kaiken valmiiks ennen juhlien alkua

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/84 |
12.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mullakaan riitä aika valmistautumisiin etukäteen joka kerta. Joskus ehtii joskus ei, se nyt on vaan elämää!

Vierailija
44/84 |
12.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen ihan huoliteltu ja laitettuna kun lähden ulos ovesta:) Aloitan valmistelut hyvissä ajoin jotta ehdin tehdä kaikki. Ja tosiaan vaatteet mietin ja laitan valmiiksi edellisenä iltana, ja tämä koksee myös lapset.

Se ei oikeasti ole niin vaikeeta olla ajoissa, pitää vaan organisoida ja valmistella ajoissa niin ehtii...

Vierailija
45/84 |
12.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen hyvin perusteellinen ihminen, ja jos alan katsoa kaikille vaatteita jo illalla, niin mulla on sille vaatteiden katsomiselle paljon aikaa. Ja koska on paljon aikaa, niin minä myös käytän hommaan paljon aikaa ja nautin siitä, että kaikille löytyy täydelliset yhdistelmät. Eli ajankäyttö ei ole mulla tehokasta, jos aikaa on liikaa.

Pieni kiire tai rajoitettu aika on mun keino tehostaa ajankäyttöä. Sun systeemillä en oikeesti ehdi mitään muuta kuin valmistautua kaikkeen kauan ja hartaasti.

Se että katsoo vaatteet valmiiksi illalla jne. ja valmistautuu muutenkin nimenomaan jättää enemmän aikaa elämiseen. Sinun asenteellasi valtaosa elämästä on paniikissa säntäilyä.

Vierailija
46/84 |
12.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kaikilla ihmisillä on samanlainen organisointikyky. Kun totuus kuitenkin on, että ihmisten välillä on eroja, ja toiset ovat lahjakkaampia organisoimisessa ja toiset taas vaikkapa visuaalisuudessa.

Vierailija
47/84 |
12.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta toisilla saattaa olla silloin illallakin jotain elämää (=muita menoja).

Ja asiaan: mulle käy usein sellainen juttu, että vaikka edellinen meno pitäisi jo alkuperäisen sopimuksen mukaan olla ohi, niin toisella onkin yllättäen varattuna mulle enemmän aikaa ja sit mä en meinaa millään kehdata sanoa, että olin jo ehtinyt sopia toisaalle. Sit mä sinnittelen ja vetkuttelen ja yritän pitää kohteliaasti seuraa. Sit viime hetken paniikissa lähden jollain syyllä syöksymään seuraavaan tapaamiseen - ja sieltä olenkin jo armotta myöhässä.

Siis tämä oli esimerkki. Työpalavereissa voi yhtä hyvin joku sanoa, että mun pitää nyt lähteä, mutta kun nyt olet täällä meillä, niin lupasin että käyt näyttämässä tuolle ja tuolle vielä sitä juttua jne. Ja taas myöhästyin seuraavasta.

Mä en jotenkin osaa varautua siihen, että sovittujen tapaamisten välissä tulisi jotain ei sovittua. Tai vaikka kadulla joku iäkäs eläkeläistuttu vastaan.

Jotenkin siis osa mun myöhästymisistä johtuu siitä, etten osaa/kehtaa sanoa kenellekään, että nyt ei sovi, koska sekin on epäkohteliasta

Vierailija
48/84 |
12.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta myöhästely on opittu toimintatapa, joka viittaa siihen, että myöhästelijä ei pidä asiaa/ ihmistä josta myöhästyy tarpeeksi tärkeänä. Nämä tapa myöhöstelijät eivät myöhästy lentokoneesta tms. sellaisesta joka ei oikeasti odota.

Vierailija
49/84 |
12.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän siinä mene kuin 15-20min kun katsoo valmiiksi vaatteet lapsille. Meillä juhlavaatteet on aina samassa paikassa niin sieltä on helppo katsoa. Toinen 15-20min menee mahdolisten juhlapaitojen silittämiseen.

Miten mulla ei muka aikaa jää mihinkään normaaliin elämään?

Mutta ei tuollainen ole kyllä mun elämässä realistista. Eihän tuossa jää aikaa enää millekään muulle elämälle, kun kaikki on lähtöön valmistautumista.

Vierailija
50/84 |
12.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on tosi tärkeää olla ajoissa, lasken ensin miten kauan mulla menee mihinkin.

Eli matkaan esim. 30min, kävely bussille 10min, rattaiden hakeminen kellarista 5min, syöminen ennen lähtöä 20 min, jne.

Lasken kaikki ajat yhteen ja sen jälkeen lisään siihen vielä n. 15-30 min.

Kuvittelen koko ajan esim. jos pitää olla paikalla klo 9 että pitääkin olla jo paikalla klo 8.30.

Ennen kun alkaa lähtörumba, alan jo laittaa asioita valmiiksi joita voi tehdä jo hyvissä ajoin, kuten esim. vaatteiden valitseminen ja laittaminen esille että on helppo ottaa mukaan, jne.

Näillä keinoilla olen useimiten ajoissa.

Vierailija
51/84 |
12.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kannattaa varautua tulevaan viikkoon jo esim. viikonloppuna. Tai sitä edellisenä iltana.

Mitä enemmän tekee juttuja etukäteen ja tehokkaasti, sitä enemmän jää aikaa oikeaan elämään. Tyytyväisemmässä ympäristössä - kun ei ole suututtanut noin 90 % muista ihmisistä.

Vierailija
52/84 |
12.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja lopputulos on silti vähintään täydellinen miinus.

Oikeasti, ei ne täydelliset vaateyhdistelmät aikaa vaadi. Ne vaatii makua.

Vierailija
53/84 |
12.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin ehkä sun sit on vaikea ymmärtää, että meillä muilla lähdetään aamuisin töihin, päikkyyn, kerhoon, jne, iltaisin harrastuksiin, ja siinä välillä vielä muihin tapaamisiin. Joka päivä niitä ehtimisiä on yleensä useampia, ja moniin vielä eri varusteet päällä / mukana.

On kyse vähän enemmästä kuin kerran kesässä juhliin lähtö.

Eihän siinä mene kuin 15-20min kun katsoo valmiiksi vaatteet lapsille. Meillä juhlavaatteet on aina samassa paikassa niin sieltä on helppo katsoa. Toinen 15-20min menee mahdolisten juhlapaitojen silittämiseen. Miten mulla ei muka aikaa jää mihinkään normaaliin elämään?

Mutta ei tuollainen ole kyllä mun elämässä realistista. Eihän tuossa jää aikaa enää millekään muulle elämälle, kun kaikki on lähtöön valmistautumista.

Vierailija
54/84 |
12.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

41, minä valmistaudun nopeasti ja tehokkaastiJa lopputulos on silti vähintään täydellinen miinus. Oikeasti, ei ne täydelliset vaateyhdistelmät aikaa vaadi. Ne vaatii makua.

Miten se nopeasti ja tehokkaasti valmistautuminen onnistuu. Jos minä alan valitsemaan vaatteita illalla, niin mulla jää tiskit laittamatta koneeseen, ja sit se homma on vuorostaan edessä aamulla....

Vierailija
55/84 |
12.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

illat vaan valmistaudutaan siihen yhteen menoon.

Meillä näitä menoja on useampi päivässä. Arkena yleensä vähemmän, ehkä vain 1-2 työ-/koulu-/päiväkotipäivän jälkeen - tosin jos jokainen lähtee eri suuntiin, niin siitäkin kertyy valmistautumista.

Viikonloppuisin sitten yleensä onkin ohjelmaa vähän enemmän kuin arkena, joten perjantai- ja lauantai-illat ei ihan mene sunnuntain ja koko seuraavan viikon lähtemisiin valmistautuessa.

Vierailija
56/84 |
12.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja lopputulos on silti vähintään täydellinen miinus.

Oikeasti, ei ne täydelliset vaateyhdistelmät aikaa vaadi. Ne vaatii makua.

nopeasti ei parempaan pystykään,)

Vierailija
57/84 |
12.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanotaan, että eihän se vaadi kuin vain vähän organisointia.

Aivan yhtä hyvin voisi sanoa, että miksi jokainen ei lue lääkäriksi / ekonomiksi / valtiotieteiden tohtoriksi, silä eihän se vaadi kuin vain vähän istumalihaksia.

Tai voisi sanoa, että ärsyttää hitaasti liikkuvat, miksei ne juokse kovempaa, eihän se vaadi kuin vain jalkojen laittamista toisen eteen.

Tai miksi joku ei lue tasokkaampaa kirjallisuutta englannin kielellä. Eihän se vaadi kuin vain vähän kielitaitoa.

Vierailija
58/84 |
12.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asiassa se pieni miinus tekee juuri lopputuloksesta paremman. Tulee juuri sopivasti särmää.

Vierailija
59/84 |
12.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niiden vaatteidenkaan valmiiksi laittaminen aina onnistu jos puolen porukan vaatteet ovat yön narulla kuivumassa ja aamuksi sitten saa puhdasta päällensä. meillä ainakin on jatkuvasti pyykkiä kuivumassa siten, että osa on kuivaa aamuksi ja siitä saa sitten ottaa ja silittää tarvittaessa.

Kun on enemmän perhettä ja jokaisella omat aamutohinat ja jonoa vessaankin niin ei mikään ihme jos joku myöhästyy. Ja ilatpäivällä sitten voi myöhästyä ruuhkan tai liikenneonnettomuuden takia tai puuttuvan bussivuoron takia jne. Eikä töistä todellakaan voi lähteä aikaisemmin, että olisi ajoissa seuraavaan menoon.

Vierailija
60/84 |
12.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ollaan menossa kylään esim klo 18, ja matkaan menee 15 min + parkkipaikan etsiminen, niin alan laittaa itseäni kuntoon klo 16:30 ja puen lapset noin klo 17, ulkovaatteisiin aletaan sonnustatutua 17:30 . Siirtymiset vie lasten kanssa hirvesti aikaa ja niihin sit vaan pitää varata se aika!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan kaksi