Milloin hedelmöittymisen jälkeen tunsit ensimmäiset raskausoireet? Onko nämä niitä? :)
Minä en millään malta odottaa, että onkohan tärpännyt.
Kirjoitan tähän vähän omia tuntemuksiani ja sinä saat kertoa, onko tämä nyt sitä ;)
Minulla oli ovulaatio 2.-5. tätä kuuta. Eilen aamulla tunsin lyhyen kovan viiltävän kivun alavatsassani. Kipu oli vain 10-15 sekuntia mutta menin kaksin kerroin kivusta.
Sen lisäksi rinnat ovat arat ja itken ihan ihme juttuja. Eilenkin itkin koko Karjlan kunnailla -sarjan jakson ja tänään aloin itkeä autoa ajaessani, koska tunsin olevani ihan äitini näköinen... (siis hyvällä tavalla :))
No, mitä sanotte?
Kommentit (46)
mulle tuli kolmannella viikolla se jatkuva vessassa ravaaminen ja vasta rv9 alkoi se oksentaminen ja yökkäily. ja mikään ei pysynyt sisällä.
Moi lueskelin näitä teijän kommentteja oon 18 votias enkä tiiä että ku olin kavereiden kanssa ulkona ja jouduin lähtee kesken pois ja kun tulin kotiin nii mulla tuli oksennus reflexi mutta mitään ei tullut ulos:( ja pyörrytti ja rinnat on todella kipeät ja edellis yönä tätä iltaa mua vihloi alavatsasta:( että voiko se liittyä jotenkin kiinnittymiseen
Sun oireistasi en tiedä, jokaisella äidillä omansa. Mulla 3 lasta. Jokaisella kerran tuli kuukautiskivut ajallaan mutta ei kuukautisia. Kivut katosivat 1-2 päivässä ja samantien plussasin.
Mun ekat oireet tuli vasta parin viikon päästä raskaustestistä (kaikissa kolmessa raskaudessa) . Olikin epäuskoinen olo, että olenko tosiaan raskaana kun ei tunnu miltään. Sit parin viikon päästä eka oire oli kun kahvi alkoi tökkimään.
Palelu ja " kuumeinen olo", tuntuu et herää saunasta, sisäinen kuumuus , ikenet vuotaa verta, ruokahaluttomuus , su-aamu, ulkona ei ollu ketään , mut vahvasti haistoin tupakansavun, nippailua, 3 pv plussan jälkeen nännit kipeytyivät, kova huimaus, tuntuu , että taju lähtee
Minulla vkolla 3 myös " kuumia aaltoja" :) ja olo oli vain sellainen, että taidampa olla raskaana (esikoinen). Toinen oire oli nännien nöpötys, rinnat ei kuitenkaan ollu kipeät. Väsytti ihan törkeästi. Oireet meni ohi ja tuloksena syntyi suloinen tyttäremme!
Vastaanpa minäkin tähän vielä. Eli, mulla oli ovis 3.5 (tunsin+tikutin), oireet alko 8.5., sillon oli kovaa alavatsakipua ja esikoisen imetys alkoi sattua. 11.5-> oli satunnaista etomista, alavatsa ja -selkäkipua sekä nenän tukkoisuutta, jotka luulin kuvitelleeni. Paria päivää myöhemmin alkoi närästys ja ikenien verestäminen hampaita harjatessa, niistä tiesin heti olevani raskaana, koska noita mulla on esiintynyt vaan esikoista odottaessani :D Pari päivää myöhemmin tein plussatestin. Esikoista odottaessa taas ei ollut ennen plussaa muita oireita, kun omituinen tykytys alavatsassa urheillessa, silleen ku hengästyy jsa tuntee oman sykkeen, niin samaan tahtiin tykytti :)
Onko joku muu tuntenut hetimiten hedelmöittymisen jälkeen, kun munasolu alkaa tuottamaan keltarauhashormonia (ja oliko jotain muutakin) erittäin lievää pahoin vointia ja rintojen kihelmöintiä? Itsellä on nyt alkaneet tämmöiset oireet -ihan varma en ole ovulaatioajankohdasta mutta runsaita hulahteluja n. 1,5 vrk sitten. Ja simpat heti valmiina kyllä odottelemassa jo 2 vrk.
Ikävä kyllä minulla on tullut joskus noita kovia viilto ihan ennen kuukautisten alkuakin. Mutta me naiset olemme yksilöitä, joten voihan olla että ap:lla on tärpännyt :-)
ensimmäisellä kerralla oireena oli vain ne klassiset pos jääneet menkat, erittäin kipeät rinnat ym tulivat vasta sen jälkeen kun olin jo tehnyt positiivisen testin.
toisella kertaa taas ensi oire oire oli kuumat aallot ja sitten eräänä päivänä pöydästä noustessa iski sellainen repäisykipu alavatsalle, että putosin kontalleni! siinä vaiheessa tiesin :) olin täysin varma.
Mulla ei ollut noin aikaisin muita oireita, kuin vähäinen verenvuoto yhdynnässä viikko tärppäämisen jälkeen. :) Ensimmäinen oire sen jälkeen oli rintojen turvotus noin kaksi viikkoa siitä eteenpäin.
Plussaonnea sulle ap, pidetään peukkuja! :)
[quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 10:26"]
Mulla ei ollut noin aikaisin muita oireita, kuin vähäinen verenvuoto yhdynnässä viikko tärppäämisen jälkeen. :) Ensimmäinen oire sen jälkeen oli rintojen turvotus noin kaksi viikkoa siitä eteenpäin. Plussaonnea sulle ap, pidetään peukkuja! :)
[/quote] Eiköhän ap:n mahdollinen lapsi ole jo nelivuotias!
Mulla oli tuo lämmön nousu. Ovulaatiosta asti 37,2 joka ei laskenut ollenkaan. Siitä tiesin että oli tärpännyt. 2 päivää oli menkat myöhässä kun tein testin ja haalea plussa tuli. :)
[quote author="Vierailija" time="18.08.2013 klo 21:38"]
Sun oireistasi en tiedä, jokaisella äidillä omansa. Mulla 3 lasta. Jokaisella kerran tuli kuukautiskivut ajallaan mutta ei kuukautisia. Kivut katosivat 1-2 päivässä ja samantien plussasin.
[/quote]
Mulla ne katos vasta reilun viikon kuluttua, tuntu ku olis ollut elämäni pahimat kuukautiset tulossa. Kumma kyllä mitään kuukautisia ei tullut. Kolme päivää kun menkat olisi pitänyt alkaa tuli jo tosi vahva plussa. Ennen kuukautisia valkovuoto muuttui, siis se jäi pois ja yhdynnössä tuli ulos jotakin lievästi rusehtavaa eritettä pieninä palluroina. Nännien arkuus oli seuraava oire, se alkoi aika pian plussan jälkeen/plussan aikoihin mutta en ihan muista koska. Tosi pian tuli myös hajuherkkyys. Sitten vk 6 alkoi käsittämätön väsymys. Nukuin ihan koko ajan. Samoin sellainen semiällöttävä olo, ei mitään varsinaista pahoinvointia kuitenkaan. Ihan ok fiilis.
Yksi mikä ihmetetytti oli palelu. Yleensä aina hikoilen mutta ennen plussaa ja vähän vielä sen jälkeen olin koko ajan aivan jäässä. Palelu vaihtui parissa viikossa hikoiluun ja lämpöiseen oloon.
t. nro 43
Itse en olisi kyllä mistään voinut tietää olevani raskaana, ellen olisi pahoinvoinnilla reagoinut hcg:n nousuun. Ei mitään vatsatuntemuksia, ei edes turvotusta, rinnat ihan normaalit, ei siis mitään outoa. Ainoa ensioire oli, että eräänä aamuna voin pahoin ja sen takia tein seuraavana aamuna testin.
Kunnon oireet alkoi vasta viikolla 7, jolloin tuli oksentelu mukaan.
Minulla on kierto 28 pv ja molemmissa raskauksissa tunsin pienen etovan olon häivähdyksen kp 26. Ekalla kerralla bussissa ja tokalla kerralla hississä.
Sitten tietty menkat eivät tulleet. Aluksi oli viiltäviä kipuja alavatsassa ja pissalla piti käydä useammin. Hajuaisti parani.
Lisäksi rinnat ovat olleet tosi arat, mieliala on ollut melankolinen, alavatsaa on vihlonut. Nämä siis oireita ennen plussaa.
Peukkuja sinulle, ap!
tulipa huomattua et kipeäkski lisäks näköjää tulos ku kuume nousi flunssanen olo. luin sellast et ovulaatiotesti vois osoittaa raskaudenki joten iha uteliaisuuttani tein testin ja näytti positiivista n. minuutissa. ovulaatiost kuitenki sellai viikko et onkoha mahollist että oisin raskaana. alavatsan vihlonta, päänsärky jne... jatkuu vaan edelleen. nyt kp 24/28-33. inshallah loppuviikosta raskaustestiki näyttäs positiivista :) jouduin tänää lääkärii ni verenpaine vähä turhan alhaalla myös.