Mistä juurenne ovat?
Minulla on äidin, isän, isän, isä ja äiti ruotsalainen ja Isän äidin, äidin, äiti venäjältä.
Loput näistä on syntyneet suomessa eli aika Suomalainen olen :)
Kommentit (31)
vuonna banaani...
Mutta nämä lähemmät juuret ovat isän puolelta Karjalasta (sortavala) ja äidin Savosta (Kuopio).
Perussuomalainen olen :)
isän isän vanhemmat ruotsista. En asu Suomessa itsekään ja lapsillani on 2 kansalaisuutta.
on minun sukuni; mieheni suku on paljon mielenkiintoisempi, on saksalaisten aatelis- ja porvarissukujen jälkeläinen. Molempien suvut vaikuttivat Venäjällä tsaarin aikaan, mutta jos olisimme tavanneet silloin, minusta olisi tullut korkeintaan mieheni piika (suvussani on paljon palveluksessa olleita, miehen isoisoisä taas oli husaari ja tehtailija Venäjällä).
Tein sukututkimuksen jonka perusteella olen enimmäkseen Saamelainen mutta minussa on paljon myös mustalaisverta.
Sitten tietenkin isoisäni joka on saksalainen ja äitini venäläinen.
Suomalaista verta minussa ei yllättävästi ole kovinkaan paljoa. Muutamia rippeitä. Luultavasti sukuani on syrjitty paljon eksoottisen ulkonäön takia.
Itse olen koko ikäni asuntu Helsingissä. Isä ja äiti ovat lapsuutensa asuneet Torniossa, mutta isän vanhemmat ovat kotoisin Etelä-Pohjanmaalta (jonne mummo ja pappa muuttivat takaisinkun lapset oli lähteneet kotoa) ja äidin vanhemmat Viipurista.
tuli 1500-luvulla Saksasta, äidin idoäiti oli orpo. Ties mitä kasakkaverta hänesäs kun oli mustat, pitkät hiukset vielä 90-vuotiaanakin :)
Itse olen koko ikäni asuntu Helsingissä. Isä ja äiti ovat lapsuutensa asuneet Torniossa, mutta isän vanhemmat ovat kotoisin Etelä-Pohjanmaalta (jonne mummo ja pappa muuttivat takaisinkun lapset oli lähteneet kotoa) ja äidin vanhemmat Viipurista.
-isä ja äiti syntyneet Helsingissä
-molemmat isoisät syntyneet Helsingissä
-toinen isoäiti Hämeestä, toinen isoäiti Karjalasta
Äidin suku Keski- ja Pohjois-Pohjanmaalta (tutkittu mun tietoon 1500-luvulle pisimmilleen).
Tein sukututkimuksen jonka perusteella olen enimmäkseen Saamelainen mutta minussa on paljon myös mustalaisverta.
Sitten tietenkin isoisäni joka on saksalainen ja äitini venäläinen.
Suomalaista verta minussa ei yllättävästi ole kovinkaan paljoa. Muutamia rippeitä. Luultavasti sukuani on syrjitty paljon eksoottisen ulkonäön takia.
Itse olen synt.per. helsinkiläinen.
Erittäin harvoin tuolta ajalta kukaan jää aivan täysin hämärän peittoon. Hän lienee syntynyt 1860-1890-luvulla? 1870-luvulta lähtien Länsi-Suomessa todellakin otettiin/keksittiin sukunimiä, sitä ennen oltiin patronyymien (senjasenpoika/-tytär) varassa, eli sukunimen perusteella ei kannata etsiä ollenkaan; hänen vanhemmillaan, jos ne sellaisen ovat ottaneet, voi olla ollut aivan toinen sukunimi.
Rippikirjat, muuttaneiden ja vihittyjen luettelot sekä perukirja olisivat tuossa tapauksessa ensimmäisiä, mitä pitäisi (vielä uudelleen) katsastaa.
t. sukututkimusta harrastava