Mistä juurenne ovat?
Minulla on äidin, isän, isän, isä ja äiti ruotsalainen ja Isän äidin, äidin, äiti venäjältä.
Loput näistä on syntyneet suomessa eli aika Suomalainen olen :)
Kommentit (31)
t. eka ei maanviljelijä ainakin 700 vuoteen
Äidin äidin puolelta Kymi/Ylämaa linjalta, äidin isän puolelta vahvasti Elimäeltä, isän isän puolelta Antrea/Jääski linjalta ja isän äidin puolelta Viipurin maalaiskunnasta.
Lapsen Kainuusta/Lapista
Mies ei ole suomalainen
Isän isän juuret Keski-Suomessa, isän äidin rannikolla. Äidin puolelta suku loppuu äidin vanhempiin, jotka Varkaudesta. Olivat molemmat orpoja, eli ei tietoa pidemmälle.
Mutta silti en kyllä koe että siellä olisi ne oikeat juuret, kyllä ne on täällä pk-seudulla, lähes koko elämäni olen täällä asunut.
äidinisä taas syntynyt Käkisalmessa.
Äidin isän suku on ollut samalla paikalla jostain 1600-luvulta lähtöisin ja ovat viljelleet aina maata (suvulla on vanha sukutila vieläkin toiminnassa). Äidin äidin suku on myöskin aika pitkälti pysynyt samalla seudulla.
Sama juttu isän puolella. Pappani oli rintamalla ja mammani joutui lähtemään lapsikatraan kanssa evakkoon kahdesti (toisella evakkomatkalla isäni oli 3,5v) ja toisella kerralla he jättivät n. 300 vuotta vanhan sukutilan ja maat ryssille :( Olivat siis asuttaneet samaa paikkaa vuosisatoja. Ja meidän sukunimikin on tuolta lähtöisin.
Itse olen kasvanut ja asunut koko ikänä Kymenlaaksossa ja täällä luultavasti kuolenkin.
Isän suku kokonaan Uudenkirkon suunnalta. Äidin suku Itä-Suomesta.
t. eka ei maanviljelijä ainakin 700 vuoteen
vanhempani ovat helsingistä ja toinen Enosta.
Isovanhempani ovat Karjalasta, Pohjanmaalta, Enosta ja Satakunnasta.
Siitä eteenpäin en tiedä
sillä äitini äiti on olut Tsaari Nikolai II:n hovissa hovikampaajana.
Kun aikoinaan oli Anastasiasta juttua lehdissä ym. äitini jutteli HS:n toimitukseen. Lehtikirjoitus minusta ja perheestäni on julkaistu 29 helmikuuta v.1960
Äitini äiti oli jo kirjoitusta tehdessä kuollut, mutta hän on kertonut eläessään asioita, joiden perusteella voisi ajatella hänen olevan Nikolai II:n "lehtolapsi". HS:ssä on mummoni kuvia jne.
Mummoni on saanut kutsua lapsena tsaaria "kummi-isäksi" ja oli hovissa hyvin huolehdittu, leikki yhdessä tsaarin lasten kanssa jne.
Äiti ja mummoni sekä suku tuli Viipurista evakkona. Isäni on Pohjanmaalta.
Mä oon mä. En ole koskaan viihtynyt sukulaisten seurassa. Kai mä oon vaihdokki, kun en tunne omakseni oikeastaan edes lähimpiä perheenjäseniä :)
viidennen polven stadilainen, sitä ennen en tiedä.
mutta ilmeisesti varhaisimmat mistä tietoja on löydetty, ovat pohjois-pohjanmaalta ja Ruotsista. Sukututkimus olisi mielenkiintoista!
on lähtöisin Venjälle luovutetusta Karjalasta.
Isän suvun vaiheita ei ole tutkittu.
Isän puolen suku keski-suomalaista, mutta joku esi-isä on aikoinaan tullut kuulemma Saksasta.
Mä oon kyllä jotenkin karjalaisen näköinen, tai siis kuvittelisin olevani. Pieni, tumma, vähän vinot silmät ja semmoinen emännän ruumiinrakenne, synnyttäjän lantio :-D
Pääpaino taitaa olla jossain Turun, Helsingin ja Tampereen muodostaman kolmion sisäpuolella.
Isoisoisäni elämästä ei kukaan tiedä mitään, hän vaan yhtäkkiä ilmestyy kuvioihin ja sukututkimus ei tuota tulosta, hän on itse keksinyt nimensä. Alkuperäistä nimeä ei tiennyt kukaan hänen omista lapsistaankaan ja mitään syntymätodistuksia tai muita papereita ei ole löytynyt. Helsingissä hän asui, mutta sieltäkään ei miehestä löytynyt mitään tietoja ennen kun isoäitini merkittiin kirkonkirjoihin...
Olisi hauska tietää miehen historiaa tarkemminkin, mutta minkä teet kun edelliset sukupolvet eivät ole asiasta ottaneet selvää mieheltä itseltään ja tutkimus tökkää aina siihen, että yksinkertaisesti ei tiedetä millä nimellä ko isoisoisä on kirkonkirjoihin alkujaan merkittynä.
olen viidennen polven helsinkiläinen. Isäni juuret ovat 1500-luvulle asti Etelä-Pohjanmaalla. Äitini isän juuret ovat Viipurissa.