Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Löytyykö muita "vihreitä juppeja"?

Vierailija
11.02.2010 |

Olen huomannut olevani aika kummajainen suomalaisten tallaajien joukossa, sillä edustan sekä vihreitä arvoja että juppikulttuuria. Yleensä ihmiset ovat "joko tai" eli joko kuluttavat rahaa ja sitä kautta ympäristöä ilman sen ihmeempiä omantunnontuskia (ja haukkuvat luontoa arvostavia viherpiiperöiksi), tai sitten koluavat kirppikset ja elävät suu säkkiä myöden ituja järsien.



Itse olen poiminut rusinat molemmista aatteista ja huomannut, että tällainen "sekä että" -elämä tuntuu olevan monelle kovin vierasta. Löytyisikö täältä muita, jotka tunnistavat tekstistä itsensä?

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
11.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

keskikaupungin kautta?

miten käy ruokaostosten ilman autoa?

Vierailija
22/25 |
11.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hirveästi ei vaan esim. työpaikalla viitsi puhua viherpiipertäjyydestään ;) sillä monet näyttävät loukkaantuvan näistä aatteista.


En sitten tiedä, onko kyse kateudesta vai mistä, mutta oon huomannut että ekologinen vastuu yhdistettynä laatutuotteisiin saa monen näkemään punaista. Ehkä se on just se, että "perinteiset" jupit mieltävät mut ituhipiksi kettutytöksi ja taas kierratysvillapaita-Linkolat näkevät ainoastaan sen jupin. Joidenkin on vaikea käsittää, että joku voi olla molempia yhtä aikaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
11.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

juppiushan on trendien edellä kulkemista. Ja mikä muukaan tällä hetkellä on niin trendikästä kuin ekologisuus? Ap on siis kaikkien juppien äiti.

Vierailija
24/25 |
11.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jonkun on pakko asua kauempana, ehkä jopa huonojen kulkuyhteyksien päässä jolloin on pakko käyttää autoa. Ja autoon menevä raha saattaa olla pois kalleilta luomulähiruuilta.



Ole rauhassa ekojuppi vai miksi nyt itseäsi nimitätkin, mutta ymmärrä hyvä ihminen että et ole yhtään parempi kuin muut siitä hyvästä.

Vierailija
25/25 |
11.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

käytän kantoliinaa ja kestovaippoja (vain söpöjä), meillä ei ole autoa, kierrätämme vanhaa ja käytämme (hyvälaatuisia) kirppisvaatteita.



samalla kuitenkin sijoitamme osakkeisiin ja meillä on omistusasunto (kerrostalossa, vain 20 neliötä/asukas).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi viisi