Otatko lapsen syömättömän hampurilaisen mukaan
Olimme 3 äitiä lapsinemme, kaikki 5v, hampurilaisraflassa syömässä. Vain yksi viidestä lapsesta söi hampurilaisensa kokonaan ja loput jättivät noin puolet syömättä, lopettivat samalla hetkellä kuin tuo kokonaan syönytkin.
Minä pakkasin kaksosteni hampparit mukaan, toiset äidit heittivät loput roskiin.
Tiedän että rahallisesti kummallakin on tiukkaa, joten ihmettelen käytöstä, vai olenko minä se kummajainen, kun ajattelin tarjota lapsilleni loput heti kun autoon pääsemme eli en siis ajatellut säilöä niitä mihinkään iltaruualle.
Olemme uusia tuttuja keskenämme ja näin kun toinen äideistä selvästi vilkuili mitä me muut teemme, heitämmekö vai otammeko. Ja koska toinen ns. fiinimpi kuin minä heitti, päätti tuo toinenkin heittää. Tai siltä minusta ainakin tuntui..
Kommentit (24)
Usein syövät niitä vielä. Ja jos eivät, annan koiralle makupalan (pihviä, en leipää).
minulla ei ole tapana heittää ruokaa roskiin. Köyhä en ole.
paitsi kerran kun ei edes avattu koko hampurilaispakettia. Mutta yleensä jos sitä on järsitty niin se ketsuppi ja sisältö on ihan levähtänyt eli koko hamppari on aika rähjäinen enkä tosiaan halua sitä sotkua autoon.
että meillä joku kuitenkin lotaisisi jo pöydässä kitaansa sen hampurilaisen, niin että tuota ongelmaa ei pääsisi syntymään... Mutta esim. pirtelön otan monesti mukaan, jos eivät jaksa sitä syödä, ja esim. pizzaravintolasta otetaan kyllä pizzanloppu mukaan, jos sitä on paljon jäänyt. Ei ole rahakysymys minulle, vaan mitä turhaan heittää ruokaa roskiin jos sille kuitenkin syöjä löytyy ja se on jo maksettu?
mutta yleensä pyrin siihen, että kesken syönnin ei tarvitse lähteä. Mut hätätilassa hitaimmat lapset voi jatkaa syömistä autossa.
Jos sen sijaan hampurilaista on syöty sen verran kuin aiotaan sillä kertaa syödä niin en ota sitä mukaan sillä periaatteella että syödään myöhemmin kylmänä tai lämmitetään. Ne ovat kauhean makuisia summallakin tavalla.
avaamaton ja tai melkein niin voin ottaa mutta en kyllä sitä autossa tarjoile! Korkeintaan saa kotona iltapalaksi tms! Sillon syödään kun on ruoka-aika ja ei sit missään välillä eikä misäsän nimessä autossa.
Jos se ei ole maistunut lämpimänä niin ei se kylmänäkään maistu.
yleensä ei tarvitse :)
Mutta joskus lapset on niin hitaita symään tai ei malta, että tarjoan hetken päästä uudelleen.
Jos ei sittenkään maistu niin joko roskiin tai omaan suuhun.
Syövät mäkkärissä vain ranskalaiset tai nuggetteja. Ikää 2v ja 10 v.
mukaan, enkä varmaan omaanikaan laittaisi kun on luultavasti ehtinyt mennä kylmäksi.
No, joo, meillä ei varsinaisesti tätä ongelmaa ole kun lapsi ei tykkää hampurilaisista. Silloin kun käydään niin otetaan sille nuggetit. Ne se syö :)
Itselläni on syömsihäiriöinen tausta ja olen ihan itse aikuisiällä joutunut (= saanut) opettelemaan, mitä se NORMAALI ateriointi on. Siihen kuuluu mm. pöydän ääressä syöminen (3-4 tunnin ateriaväleillä) ja sitten kun vatsa on täynnä, ruokailu päättyy. Samoin sitä jäljelle jäänyttä ruokaa ei enää "napsita" myöhemmin, vaikka vatsassa olisikin tilaa- roskiin vaan.
roskis enkä halua lapsille tuputtaa ruokaa. Yleensä teen niin että seuraavalla kerralla otetaan hamppari lapsille puokkiin.
Ainoastaan pizzerista otan pyydän loput laatikkoon, jos jää esim. puolet pizzasta. Yritän parhaani mukaan noudattaa säännöllisiä ruoka-aikoja lapsille, enkä yhtään ymmärrä tuollaista "syödään taas pala hetken päästä autossa". Sitten kun on maha täynnä, on maha täynnä - minusta... Toki eri asia jos on jonnekin kauhea kiire, eikä voida odottaa, että lapsi ehtii syödä, mutta jos itse sanoo, ettei jaksa, niin sitten ei enempää tarjota.
=0)
Eikä kukaan niitä syö itsekään, ihan kulissifirmoja koko mäkkärit.
mitä saivartelua =DD
ei haittaa onko köyhä ja kipeä, vai rikas ja lipevä... arvoista on kyse ja ruokaa ei yleensä heitellä roskiin.
otan mukaan tai syön itse, jos en jo syönyt. mäkkärissä ei edes käydä, kun lapset ei tykkää pelkästä ketsupista, suolakurkusta ja sipulista ym. hampparin välissä. enkä itsekään sitä söisi, mut jos ois isot jämät, niin ottaisin mukaan.
ravintolassa. Maksettu se on sekin?
sen verran joutuu jostain hikisestä ateriasta pulittamaan, että ei sitä roskiin heitetä!
koska jos ei syö sitä nyt, saa seuraavalla ruualla jotain muuta eli sitä mitä muutkin syövät. Luultavasti tunkisin hampparin jämät omaan suuhuni. Miksi ihmeessä sitä pitäisi sitten siellä autossa enää ruveta tarjoilemaan? Jos ei jaksa nii ei jaksa...