Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Trimetin virtsatietulehdukseen - kokemuksia?

Vierailija
09.02.2010 |

Sain virtsatietulehdukseen Trimetin-antibioottia. Otin ensimmäisen tabletin tänään noin tunti sitten.

Miten nopeasti lääke yleensä vaikuttaa? Minulla ei ole aiempaa kokemusta virtsatietulehduksista.

Ei haittaisi, vaikka lääke vaikuttaisi piankin...

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
09.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta yleensä antibiootit vaikuttaa jo muutamassa tunnissa oireisiin. Muista ottaa särkylääkettäkin :-)

Vierailija
2/18 |
09.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on auttanut tosi nopeasti, viimeistään parissa tunnissa alkaa olo helpottaa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
09.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääke taitaa alkaa jo vaikuttaa.

Lääkärin suosituksesta yritän nyt juoda vettä enemmän, jotta rakko puhdistuisi. Silti ei taida tulla heti kauheaa hätää vessaan, ainakin jatkuva polttelu ja virtsaustarve taisivat kadota.

Vielä tänään ehdin olla rauhassa pahimmillaan ehkä 10 minuuttia, kun jo tuntui, että on pakko mennä käymään vessassa. Ei paljon naurattanut, kipu oli hirveä. Toivottavasti seuraava vessareissu on siedettävämpi!

Kiitos ja ylistys hänelle, joka keksi antibiootit!

ap

Vierailija
4/18 |
09.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

virtsiittien estohoitoon (sama v.a kuin Trimetin). No VTI:a tuli hoidosta huolimatta ja eräs lekuri mulle sanoikin, etä lopettaa niiden käyttö. Yleensä VTI:n aiheuttaa E.Coli niminen bakteeri ja Trimetopriini ei kuulemma niihin tehoa..olen sh ja meidän osastolla käytettiin yleensa Nitrofur C tai Selexid-nimistä ab:a vti:n hoitoon..kannatta viedä sitten kuurin loputtua virtsanäyte, että tiedät onko tulehdus parantunut. Itse juon ainakin 8 lasia päivässä vettä, jopa enemmänkin, joten pysyy virtsiitit loitolla

Vierailija
5/18 |
09.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos ja ylistys hänelle, joka keksi antibiootit!

T:joku jolla on ollut krooninen virtsatietulehdus ja monta antibioottikuuria, joita ilman elämä olisi ollut tovin aikaa silkkaa painajaista.

Vierailija
6/18 |
09.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

juon vielä paljon enemmän, ja syön karpaloita, ja juon karpalomehua yms. yms. Siitä huolimatta tulehduksia tulee, jopa estolääkkeistä huolimatta tulehduksia tulee :(

virtsiittien estohoitoon (sama v.a kuin Trimetin). No VTI:a tuli hoidosta huolimatta ja eräs lekuri mulle sanoikin, etä lopettaa niiden käyttö. Yleensä VTI:n aiheuttaa E.Coli niminen bakteeri ja Trimetopriini ei kuulemma niihin tehoa..olen sh ja meidän osastolla käytettiin yleensa Nitrofur C tai Selexid-nimistä ab:a vti:n hoitoon..kannatta viedä sitten kuurin loputtua virtsanäyte, että tiedät onko tulehdus parantunut. Itse juon ainakin 8 lasia päivässä vettä, jopa enemmänkin, joten pysyy virtsiitit loitolla

Vierailija
7/18 |
09.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

juon vielä paljon enemmän, ja syön karpaloita, ja juon karpalomehua yms. yms. Siitä huolimatta tulehduksia tulee, jopa estolääkkeistä huolimatta tulehduksia tulee :(

Vierailija
8/18 |
09.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on Nitorfur C

Ennen sitä olen saanut useita lyhyitä kuureja sekä Selexiniä että Trimetiniäkin, tuo Selexin tuntui olevan niistä tehokkain.

Vierailija
9/18 |
09.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tällä välin käynyt vessassa vain yhden kerran. Sattui edelleen, mutta ainakaan ei ole jatkuvasti vessahätä. Sekin auttaa, ettei tarvitse jatkuvasti juosta vessassa itkemässä kivusta.

Toivotaan, että tämä lääke nyt auttaa ja huominen on parempi :)

Vierailija
10/18 |
21.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

trimetin (160 mg) on aiheuttanut myös minulle paljon kipuja, johtuuko se lääkkeen vahvuudesta vai mistä? se kestää parisen tuntia ja sitten katoaa. pissaaminen on paljon helpommaksi tullut, mutta siis itse lääke aiheuttaa samaa kipua ?

Vierailija
11/18 |
22.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyisin otan greipinsiemenuutetippoja teen kera heti jos alkaa vähänkin tuntumaan että olis virtsis tulossa. Menee niillä ohi. tippoja saa lontaistuotekaupasta ja ovat siis aika happamia. Pääasia on juoda paljon hapanta, greippiä, karpaloa yms ilman sokeria!

Vierailija
12/18 |
22.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla pelkästään positiivisia kokemuksia :)

Mulla on purkki aina kaapissa, jos alkaa tuntumaan syön 5 päivän jakson ihan lääkärin ohjeiden mukaisesti. En kuitenkaan jatkuvasti syö. Mitään sivuvaikutuksia ei ole tullut, yleensä aina seuraavana päivänä olo alkaa olla normaali. :-) Kiitos tämän lääkkeen kehittäjälle!!

Vierailija
13/18 |
22.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko sulla siis kestolääkityksenä oleva purkki ja silloin aina syöt

Vierailija
14/18 |
22.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

näytteestä tehdään aina herkkyysmääritys ja siitähän se selviää, tosin vasta muutaman päivän kuluttua. Hyseessä on hyvä, halpa ja turvallinen lääke, jonka käyttöä ei kannata lopettaa epäilyn vuoksi, viitaten em. sh:n tekstiin vaan vasta sitten, jos toistuvissa herkkyysmäärityksissä on resistenssiä. T. lääkäri

Vierailija
15/18 |
19.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viiden päivän Trimetin 160 mg kuuri takana. Toisena ottopäivänä helpotti oireet ihan selkeästi. Sitten vuorokausi ilman lääkettä ja taas alkoi selvät tulehdusoireet, kirvelyä virtsatessa ja sen jälkeenkin ja koko ajan tarve mennä veskiin.

Viittaako siihen, että pitää vaihtaa lääkettä, eli ei tepsi tähän tulehdukseen, vai pitäisikö vain ottaa toinen Trimetin kuuri perään?

Joka päivä syön puolukkaa ja karpaloita yhteensä noin 1 dl.

Kiitos neuvoista ja kokemuksista!

Vierailija
16/18 |
19.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

5 vuotta vanha ketju
.
Mulla uusi muutaman päivän päästä ja sain samaa. Lääkäri arveli, että liian lyhyt kuuri oli.

Vierailija
17/18 |
08.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutama vuosi sitten söin minäkin Nitrofuria estolääkityksenä. Toimi hyvin. Nyt sain virtsatietulehdukseen Trimetiniä, ja vaikutus alkoi vasta vuorokauden kuluttua. Nyt on neljä päivää kuurin päättymisestä ja iski päälle lääkeaineallergia. Koko kroppa on täynnä punaisia läikkiä, kuin nokkosihottumaa. Ei onneksi kutise, ja taidan mennä jo huomenna töihin. Eli ensi kerralla joku muu lääke.

Vierailija
18/18 |
08.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen syönyt estolääkityksiä ja aina vain tuli tulehdus, nyt vuoden verran olen syönyt 1-2 karpalokapselia päivässä, eikä tulehdusta ole ollut sinä aikana kertaakaan!

Kapseleissa on paljon enemmän karpaloa kuin mehuissa ym. Suosittelen lämpimästi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kaksi