Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko lapsellasi leikkiase/aseita?

Vierailija
09.02.2010 |

Luultavasti sohaisen muurahaispesää tällä kysymyksellä, mutta onko lapsellasi lelunaan leikkiasetta. Ja tarkoitan tällä nyt sellaisia aidon näköisiä muoviaseita, en itse tehtyjä puupyssyjä ym.

Itse en kyllä hyväksyisi jälkimmäisiäkään,mutta ertyisesti ei voi käsittää enkä hyväksyä sitä, että lelukaupoissa ja leluosastoilla myydään niin roisin näköisiä leluaseita. Näinä kouluampumisten aikoina tulee oikein paha olo, kun sellaisten ohi joutuu kaupassa kulkemaan.

Ja aina herää kysymys: Kuka niitä ostaa lapsilleen? Voi kunpa isoilla ketjuilla (K, Prisma) olisi rohkeutta tehdä periaapepäätös, että heillä ei leluosastoilla myydä lainkaan leluaseita.

Kommentit (76)

Vierailija
41/76 |
06.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

enkä oikein haluakaan mutta kyllä tuo poika (3v.) keksii pyssyn mistä vaan. En tiedä sit jos joskus itse osaa pyytää lelupyssyä ostaa mutta itse en osta.

Vierailija
42/76 |
06.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

meidän 6-vuotiaalla.pidin vielä vuosi sitten tiukkaa periaatetta,ettei sellaisia meille tule. synttärilahjaksi sai kuitenkin parikin pyssyä kavereiltaan.onneksi ovat vesi- ja avaruuspyssyjä ja olen tarkka,ettei leikeissä saa tähdätä mitään elävää.

itsekkin olemme saaneet vasta kouluun lähdön kynnyksellä ekat nallipyssyt aikoinamme,koska äitini oli jyrkästi niitä vastaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/76 |
06.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tuo asevastaisuus on huvittavaa. Meillä perheessä harrastetaan Metsästystä ja tarkkusammuntaa. Tarkkuutta harrastaa myös meillä 18v poika ja 13v tyttö.

Aseet, kun kieletään kokonaan niistä tulee mystisiä mielenkiintoisa ja haluttavia asioita. Hyvänä esimerkkinä asiasta pitäisin omia 8 ja 7 vuotiaita kun olivat päiväkodissa kävi siellä poliisit kylässä esittelivät autoa jne. Kaikki pojat tahtoivat nähdä poliisien aseet.. Meidän poikien "ope" sanoi, että meidän poikia ei ollut aseet kiinnostanut yhtään,heitä kiinosti enemmän ratsupoliisien lukumäärä samoinmitä koiria on poliiseilla.. Tätä sitten "ope" ihmettelin johon totesin, meillä aseet on harrastevälineitä ei suuria salaisuuksia ja kielettyä hedelmää.

Samoin oli mun omassalapsuudessa isällä oli aseita koska harrasti ei ne ollut mitään kummallisia tappovälineitä, harrasteväline kuten pesäpallomaila tai luistimet.

Kieletty asia on aina mielenkiintoinen.

Vierailija
44/76 |
06.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja niin oli minullakin lapsena.

Leikkiaseistani huolimatta en ole aggressiivinen persoona enkä voisi satuttaa ketään, saati tappaa.

En ymmärrä mikä niissä leikkiaseissa on niin pahaa. Leikkihän on vain leikkiä.

Vierailija
45/76 |
06.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli parikin tällaista joukkosurma, jossa toisessa kuoli 8 ja toisessa 15 ihmistä, aseena käytettiin veistä. Aiotteko siis lopettaa kotona veitsen käytön ja syötte vain lusikalla?

Vierailija
46/76 |
06.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräässä päiväkodissa oli leikkiaseet kielletty ehdottomasti, niin pojatpa keksivät purra näkkärit aseen mallisiksi ja niillä sitten sodittiin... : )

Vierailija
47/76 |
06.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienimmillä on leikkiaseita ja esikoisella hirvikivääri.

Vierailija
48/76 |
06.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä poikien pitää osata suojella tulevaisuudessa perheitään vihollisilta.

Odottaisin tätä taitoa myös tytöiltä ja nykyisiltä naisilta näin tasa-arvon aikana.

Leikkiaseet kasvattavat sopivasti armeijaa varten. Ei ole niin suuri shokki pitää rynnäkkökivääriä käsissään, kun on tottunut leikkiaseeseen.

Rauhaa ei pidä pitää itsestäänselvyytenä. Rauhan vuoksi taistellaan.

Vierailija
49/76 |
06.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyse ei ole mistään periaatteesta, vaan siitä etät tyttöä eivät aseet kiinnosta. Itse tykkäsin lapsena leikkiä ritaria ja karjapaimenta, mutta en saanut miekkaa tai pyssyä :(

-n 31

Vierailija
50/76 |
06.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kolme tällä hetkellä

Vierailija
51/76 |
23.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

kukkahatuttäälä taas kiältelemäsä vitun homot kualkaa saatana

Vierailija
52/76 |
09.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

isoimmilla on ihan oikeat aseet, joilla ampuvat viikottain.

Vierailija
53/76 |
09.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ole ainuttakaan ostanut, pappa ja isi ostelee, onneksi alkaa niihin jo kyllästyä. Meillä löytyy myös miekkoja ja kilpiä sun muita ritarinvarusteita. Sekä vesipyssyjä on.

Vierailija
54/76 |
09.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

o nsiis ollut sekä itse tehtyjä puuaseita että kaupasta ostettuja muovisia ja metallisia leikkiaseita, pikkusotilaita ja kaikenlaista muuta.

Ja niillä ei ole mitään tekemistä kouluampumisten kanssa. Kouluampuminen syntyy siitä, että joku syrjäytetään yhteisön ulkopuolelle, eikä hän saa mahdollisuutta löytää paikkaansa missään toisessakaan joukossa. Ihan sama, millä vehkeillä siihen asti on leikitty.

Vierailija
55/76 |
09.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ole. Yksi miekka löytyy. Mies on varuskunnassa töissä ja vetää tiukkaa linjaa aseiden suhteen, vielä tiukempaa kuin minä. Lapset ovat kyllä ampuneet isänsä kanssa ilmakiväärillä peltipurkkia.

Vierailija
56/76 |
09.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ystävällisessä mielessä; onko sinulla lapsia, jos on niin minkä ikäsiä ja mitä sukupuolta? Ja miten aiot estää ettei ne tee niitä puupyssyjä metsässä kesällä tms.?

Vierailija
57/76 |
09.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

laserpyssy :) Sai joululahjaksi.

Vierailija
58/76 |
09.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

poliisikamppeita kun ei myydä pahemmin ilman pyssyjä... Sekin ase tosin katoaa aika ajoin johonkin kaapin perälle mystisesti... :P Toisia sillä ei saa osoitella ensinkään. Legoukoilla saattaa jotain pieniä pyssyjä olla ja merirosvolaivassa on tykki, mutta ne on vaan vähän eri asia.

Periaatteesta itekin vastustan leikkiaseita, sellaista poliisisettiä en ees harkinnut, missä tuli mukana joku järeemmän sortin automaattiaseen näköinen viritys...

Meidän perhe metsästää, joten jos ampumaan haluavat, pääsevät kyllä kunhan kasvavat tarpeeksi isoiksi - oikeilla aseilla.

Vierailija
59/76 |
09.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai lapset leikkii pum pum-leikkejä, mutta mun mielestä on parempi, että ne joutuu vähän käyttämään mielikuvitusta niiden pyssyjen tekemiseen. Harvoinpa noi onneks sellaisia leikkii.

Mutta kaupasta ostettuja leikkipyssyjä meidän taloon ei tule, eikä oikeitakaan sen puoleen.

Vierailija
60/76 |
09.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

aidon näköinen pumppuhaulikko, magnum 44 kopio, colt, luger natsisaksa mallia ja winchester kivääri.

Jokainen ampuu imukuppeja, emme hyväksy kuulapyssyjä.

Isä on opettanut tytön melkein sotilaaksi joka toimii vain käskettäessä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan viisi