Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko lapsellasi leikkiase/aseita?

Vierailija
09.02.2010 |

Luultavasti sohaisen muurahaispesää tällä kysymyksellä, mutta onko lapsellasi lelunaan leikkiasetta. Ja tarkoitan tällä nyt sellaisia aidon näköisiä muoviaseita, en itse tehtyjä puupyssyjä ym.

Itse en kyllä hyväksyisi jälkimmäisiäkään,mutta ertyisesti ei voi käsittää enkä hyväksyä sitä, että lelukaupoissa ja leluosastoilla myydään niin roisin näköisiä leluaseita. Näinä kouluampumisten aikoina tulee oikein paha olo, kun sellaisten ohi joutuu kaupassa kulkemaan.

Ja aina herää kysymys: Kuka niitä ostaa lapsilleen? Voi kunpa isoilla ketjuilla (K, Prisma) olisi rohkeutta tehdä periaapepäätös, että heillä ei leluosastoilla myydä lainkaan leluaseita.

Kommentit (76)

Vierailija
21/76 |
09.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jolla on tyttöjä ja poikia ja olen katsonut ja osallistunut leikkeihin. Armeijan olen käynyt, olin hyvä ampuja mutta näin myös kuinka armeijassa aika meni aika paljon myös odotteluun ja se aiheutti lintsaamista ja vetelehtimistä. Omille lapsilleni en välttämättä suosittele armeijaa siksi, koska siellä on johtajina liian keskenkasvuisia ihmisiä ja turvallisuusmääräyksistä luistetaan. En haluaisi että poikani kuolisi armeijassa vain siksi kun varusmieskurski kaahailee osaamattomuuttaan kolarin armeijan kuorma-autolla tai alikessu palelluttaa väärällä pukeutumisella alokkaat.

Vierailija
22/76 |
09.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikään laki ei kyllä muuta sitä tosiasiaa, että Suomen armeija on pelleilyä sodan syttyessä! Venäjä, jenkit ja Kiina jyräävät ja se siitä.

Ja armeija tekee pojista miehiä. Sattuu vaan siihen kohtaan nuoren elämää, yleensä, jolloin muutenkin alkaa napanuora kotiin katketa. Samalla lailla selitetään, että MPR-rokotus aiheuttaa autismia. Autismi vaan todetaan niihin aikoihin, kun MPR-rokote annetaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/76 |
09.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ole leikkipyssyjä. Niillä oppii sellaista aseenkäsittelyä joka on haitaksi kun lasten hiukka kasvettua kokeillaan oikealla aseella.

Toki tekevät oksista ja legoista leikkipyssyjä mutta mitään muovisia Uzeja tai Desert Eagleja ei meille tule.

Vierailija
24/76 |
09.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomella ei käytännössä pitänyt olla mitään mahdollisuuksia vanhanaikaisten aseiden kanssa. Silti sisu voitti. Ei se teknologia auta jos vastassa on sotaa lapsena leikkineet ja metsästystä harrastaneet nuoret salskeat sisukkaat miehet!

harjoitella tappamaan ihmisiä! Maamme puolesta puskajussien tapaan. Jos vaikka itärajalta hyökätään, niin on se hyvä, että poikanne ovat valmiita tappamaan! On se jännää, että Islannissa pystytään elämään ilman kansallista armeijaa!

Minä vastustan kyllä oikean tappamisen harjoittelua eli armeijaa. Ja nykytekniikalla varustettu Venäjä on sellainen vihollinen, että mitään ihmepelastumisia sen kanssa taistellessa ei saavutettaisi.

Vierailija
25/76 |
09.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

aseita löytyy.

On ihan oiekan näköisiä paukkupyssyjä ja tykkäävät niistä. Lisäksi löytyy miekkoja ja niidenkin kanssa tykkäävät leikkiä.

Minusta se on vain leikkiä ja sille pitää antaa mahdollisuus. Aseet on hankittu, kun lapset ovat niistä itse kiinnostuneet ja niitä pyytäneet.

Jos vaikka ajatellaan tyttöjen leluja samalla tavalla, niin minusta bratzit esim. pönkittävät hyvin seksuaalista pukeutumista ja todellista laihuutta. Lisäksi sen kautta lapsi oppii, että pitää olla kaunis ja ulkoinen kauneus on tärkeä asia.

Tosin tytöllä on ollut useita Bratzejä ja en nyt niin vakavasti suhtaudu leikkiin ja lähde siihen puuttumaan.

Vierailija
26/76 |
09.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kansalliset armeijat ovat jäänne, joilla oikeasti ei ole mitään merkitystä. Yhtä vähän kuin sillä, leikkivätkö lapset leikkipyssyillä vai eivät.

Vierailija
27/76 |
09.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

väkivallan erilaisiin muotoihin ja opettaa heitä selviytymään näistä tilanteista. Niin sotatilanteissa kuin katuväkivaltatilanteissa.

Minusta lasten olisi hyvä ymmärtää todellisuutta ja keinoja selviytyä kovasta maailmasta.

Se ei maailmaa paranna että kasvatetaan lapset pumpulit korvilla ja silmälaput silmillä. Miten tälläinen pumpulissa kasvatettu lapsi reagoi, kun kohtaa väkivaltaa tai kovan sodan?

Rauha ei ole itsestäänselvyys vaan sen eteen on tehtävä kamalasti töitä. Minä kunnioitan VETERAANEJA ja niitä jotka hakeutuu puolustusvoimiin.

Vierailija
28/76 |
09.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on ainoa oikea vaihtoehto.

Kansalliset armeijat ovat jäänne, joilla oikeasti ei ole mitään merkitystä. Yhtä vähän kuin sillä, leikkivätkö lapset leikkipyssyillä vai eivät.

Vierailija
29/76 |
09.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei myöskään katsota väkivaltaisia piirrettyjä, maailmaan mahtuu aika paljon kivojakin piirrettyjä. Jos lapseni leikkivät, että jotkut leluhahmot taistelevat ja kuolevat, niin se on heidän asiansa. Ainakaan en ole niihin leikkeihin kannustanut ostamalla sopivia välineitä ja istuttamalla lapsiani katsomaan jotain mutanttininjakilpikonnia.

Vierailija
30/76 |
09.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

teknologia oli aika surkeaa. Porukkaa siellä oli toki paljon ja tappamisvehkeitä enemmän kuin suomalaisilla, mutta eivät ne mitään aikansa huipputeknologiaa kuitenkaan olleet. Suomen salskeat ja sisukkaat miehet saivat amfetamiinia ja heroiinia, että mieli pysyi korkealla.

Ja ihan hölmöä verrata tähän päivään. Suomalaiset puskajussit eivät kyllä pärjäisi nykyvenäläiselle armeijalle. Siinä ei sisu eikä salskeus auta eikä niitä kyllä nykynuorista edes löydy.

Vierailija
31/76 |
09.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

aiemminkin. Venäjällä oli ylivoima, uudemmat aseet ja vielä Britanniakin liittolaisena...

Vierailija
32/76 |
09.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ryssät hyökkäsi puolestaan vodkan voimalla..

Vierailija
33/76 |
09.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sekä neukkuja että jenkkejä vastaan...

Vierailija
34/76 |
09.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisiähän nyt tapetaan pyssyjen lisäksi mikoilla, veitsillä, vasaroilla, kirveillä ja milloin milläkin? Eikö lapset saa leikkiä remppa-Reiskaakaan enää..

Joten, kyylä on ok leikkiä "tappokoneilla", kohtuus taas kaikessa, mammat!

Vierailija
35/76 |
09.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mönkään. Venäläisillä ei ollut aseita kaikille miehilleen ja rimpula pyssyjä oli kait paljon. Suomen liittolainen oli Saksa, vaikkei sitä kukaan halua tunnustaa. Ja tiedoksi, Nato perustettiin 1949, ei olisi voinutkaan olla Naton jäsen sotien aikaan...

Ihan hauskaa, kun naiset väittelee sotimisesta. Vai onko täällä kaikki naisia?

Vierailija
36/76 |
09.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainakin venäläisten tankin joka oli oman aikansa legenda ja tuho. Suomalaisilla ei ollut hienouksia, itseasiassa moni toi kotoaan oman metsästyskiväärin ja pärjäsi sillä ihan hyvin.

Ei se teknologia auta, kun vastassa on motivoituneita tappajia.

Ennenvanhaan aseleikit oli tervettä urheilua ja maastossa liikkumista. Paljon terveempää se on kuin istua pleikkarin äärellä. Sääli että joiltain lapsilta kielletään sotaleikit. Niissä kun on paljon muutakin kuin sotaa. Yhteisöllisyys on eräs tärkein seikka-

Vierailija
37/76 |
09.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

harjoitella tappamaan ihmisiä! Maamme puolesta puskajussien tapaan. Jos vaikka itärajalta hyökätään, niin on se hyvä, että poikanne ovat valmiita tappamaan! On se jännää, että Islannissa pystytään elämään ilman kansallista armeijaa! Minä vastustan kyllä oikean tappamisen harjoittelua eli armeijaa. Ja nykytekniikalla varustettu Venäjä on sellainen vihollinen, että mitään ihmepelastumisia sen kanssa taistellessa ei saavutettaisi.

Islannissa on pikkasen paremmat oltavat kun täällä...jos mitään maantiedosta tunnet :D asuvat saarella, rajat eivät kauheasti hyökkäile. Meillä taas naapurina valtio joka on hyökkinyt ennenkin. Minä ainakin haluan, että pysymme itsenäisinä. Toivon, että omat poikani puolustavat maataan sitten jos sen aika koittaa!

Vierailija
38/76 |
09.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

myös oma ilmakivääri. Poika ampuu kilpaa ja on ampumakoulussa, jossa opetetaan käsittelemään aseita oikeaoppisesti. Leikkiaseillakaan ei osoitella ihmisiä, vaan niiden kanssa juostaan todellakin piilosta niin kuin joku jo aiemmin sanoikin.

Vierailija
39/76 |
09.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmasta ja mereltä pääsee vihulaisia, onneksi niitä suojaa nyt jenkit!

Kyllä minäkin haluan, että Suomi pysyy itsenäisenä, mutten sodan voimin enkä taatusti halua uhrata poikiani sille alttarille. Eivät halunneet veteraaniemme äiditkään. Toivon, että pojat lukevat sota-ja muunkin historiansa kunnolla ja oikein, osaavat soveltaa niitä nykypäivään ja olla mukana yhteiskunnllisessa toiminnassa ja estää konfliktien syntyä.

Vierailija
40/76 |
06.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi muka aseet kiellettäisiin?

Olen itse 11 vuotta ja harrastan airsoftia!

Ei ne mitään kouluampujaa tee!

Ja kyllähän se metsässä juokseminen aseiden kanssa kasvattaa kuntoa!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä neljä