Kun exän nyxä riivaa.. Mitä teen?
Olen ollut kohta 9 vuotta lapseni yh, koska miestä ei ole koskaan kiinnostanut toimia huoltajana, eikä muutenkaan osallistua lapsen elämään, paitsi elareiden muodossa.
Mies on tavannut lasta satunnaisesti, eikä lapsi osaa oikein kaivata isäänsä. Surullista, mutta totta. Olen luovuttanut jo vuosia sitten, koska tapaamiset eivät ole sujuneet. Olen rakentanut elämän meille yksin, ja asiat ovat kunnossa. Paitsi että exän nyxä on ruvennut pommittamaan mua pitkillä viesteillä, jossa haukkuu mut pystyyn ja kertoo että mä olen se, joka pilasi lapsen ja isän välit muuttamalla toiselle paikkakunnalle (en kauas) opiskelemaan.
Ilmeisesti perusteena on pojan isän surkeat marttyyritarinat, joita nyxä uskoo. En tajua! Vuosikaudet ollut täysin hiljaista, ja nyt tällainen hyökkäys. En ole vastannut viesteihin mitään. En tiedä edes viitsinkö. Suututtaa niin paljon, ja itkettää, koska oikeasti olin tosi kovilla, että pääsin jaloilleni lapsen kanssa. Olen paiskinut armottomasti töitä.
Tuntuu, etten ansaitse tällaista. Nytkin on tosi kurja olo, itkettää vain ja vanhat muistot tulevat pintaan. Valvoin koko viime yön. Lapsen isä pysyttelee edelleen taka-alalla, eikä suostu puhumaan kanssani, vaan on jättäytynyt naisen selän taakse.
Nämä myös uhkaavat nyt lastensuojeluilmoituksella, koska joudun tekemään pitkää päivää töissä. Poika joutuu olemaan koulun jälkeen 5 tuntia yksin. Eivät kyllä tee elettäkään, että poika voisi mennä heille. Pojalla on onneksi muutama hyvä kaveri, joiden kanssa leikkii meillä tai ulkona. Kaapista löytyy valmisruoka, jonka poika lämmittää. En oikeasti kestä, jos jotkut lastensuojeluviranomaiset tulevat tähän säätämään.
Mulla on niin paha olla :´(
Kommentit (28)
Että tapaa 6 kertaa vuodessa vaikka sitten yllättäen?
Jos sinulla on noin paljon töitä niin miten se varsinaisesti elämäänne häiritsee, jos poika tapaa isäänsä?
ilman että menee tapaamaan virastoämmiä. Sinä otat yhteyttä lastenvalvojaan ehdotuksen kanssa ja tämä lähettää lapun isälle allekirjoitettavaksi tai kommentoitavaksi. Ei kannata asiasta liian vaikeaa tehdä. On isän ja lapsen ja sinunkin etu että lapsi tapaa isäänsä. Noihin lastensuojelukeskustelyuihin ei kannata antautua ja urhaa stressata, katsot vain että lapsen elatus ja tapaamiset toimivat.
tällä hetkellähän teillä on tilanne, että on sana sanaa vastaan. Mitä jos exäsi nostaakin asiasta jutun ja väittää, ettei lukuisista yrityksistä huolimatta saa tavata lastaan? Voit olla aika heikoilla.
Ota yhteys lastenvalvojaan, selitä tilanne ja kysy toimintaneuvoja. Parasta olisi tehdä aloite tapaamissopimukselle, näin turvaisis selustasi (sinä kyllä haluaisit, mutta..)
Että tapaa 6 kertaa vuodessa vaikka sitten yllättäen? Jos sinulla on noin paljon töitä niin miten se varsinaisesti elämäänne häiritsee, jos poika tapaa isäänsä?
Eihän se ap:ta häiritsekään, vaan uuden vaimon häirintä.
Jos kerran isä nyt haluaa tavata lasta, on lapsen etu, että näin myös tapahtuu. Sovi asia isän kanssa.
on tavata isää, joka ei ole halunnut olla hänelle vuosiin isä! Mikä ihmeen lapsen etu se on, että isä nyt vuosien jälkeen haluaa leikkiä isää vain sen vuoksi, että näyttäisi nykyisen naisensa silmissä kenties paremmalta mieheltä - tästähän tässä on kysymys.
Ja ap, ei tuossa ole mitään ihmeellistä tai lastensuojeluasiaa, että 9-vuotias on koulupäivän jälkeen yksin kotona. Koulun loppuu tuon ikäisillä usein jo klo 12, joten on arvatenkin selvää, että vanhemmat ovat silloin töissä ja kotona vasta viiden hujakoilla. Ja pojalla on vieläpä naapuri turvana tarpeen vaatiessa, sekä kavereita joiden kanssa olla.
Älä hätäile, ei lasta sinulta kukaan vie. Jos lastensuojelu tekee tarkistuskäynnin, niin tehköön, sehän on heidän tehtävänsä jos joku tekee ilmoituksen. Hehän vain toteavat asioiden olevan hyvin ja sillä selvä.
Mitä jos vastaisit nyxälle, että keskustelet mielelläsi asiallisesti lapsen isän kanssa, mikäli tämä haluaa, mutta asia ei kuulu tälle nyxälle millään tavalla.
Tsemppiä!
joka oli yövuorossa ja ekaluokkalainen yksin kotona.
Sulla ei ole mitään hätää. Älä pelkää. Olet järjestänyt teidän elämän parhain päin.
Säilytä viestit. Älä vastaa niihin mitenkään.
Jos tulee joku juttu niin hoidatte sen asian lastenvalvojan juttusilla sinä ja lapsen isä ei nyxä.
5 tuntia koulun jälkeen tuon ikäiselle ei ole paljon. Tiedän tapauksia joissa aika on pidempikin.
Perheiden tilanteet ovat erilaisia.
Jos isä pysyttelee taka-alalla tuskin hän on kiinnostunut mihinkään rettelöintiin.
Älä neuvottele mistään nyxän kanssa.
hän on silti lapsen isä. Halusi ap tai ei, tai sinä.
Aina on lapsen etu, että hän tutustuu omaan isäänsä.
kuulostaa että sinulla ei ole mitään pelättävää lastensuojelun suhteen. Olet hyvä ja huolehtiva äiti ja teet sen eteen töitä. Tosi tympeeltä tyypiltä kuulostaa toi nykyinen exäsi puoliso. Eihän asia sille kuulu jos exääsi asia ei vaivaa. Eikä oikeen muutenkaan. Toivon et älyy pian huolehtia vaan omista asioistaan. Toi exäsi nykyinen siis. Voimia sinulle.