Miksi valitatte myyjälle jos tutteessa on väärä hinta tai jonkun kortti ei toimi
ja jono kasvaa tai muovikassit ovat maksullisia?
Me emme päätä näitä asioita emmekä voi asiaan vaikuttaa.
Kommentit (26)
Haluaisin kommentoida tuohon 24, että asiallinen palaute oli sitten negatiivista tai positiivista on aina tervetullutta, mutta valitettavan usein kun sitä negatiivista palautetta tulee se on kovin epäystävällistä ja saattaa olla myös kovin henkilökohtaista!(kun jokin on asiakkaalla mennyt pieleen, vaikka asiaa korjataan saattaa hän alkaa haukkua myyjää kun ei enää muutakaan keksi) Itsekkin toimin siis myyjänä, en tosin suuressa marketissa. Palavereita meillä on ollut ja käsitellään siellä toki asiakaspalautteet, mutta usein negatiiviset palautteet ovat niin naurettavan mitättömiä asioita ettei niihin edes paneuduta ja minun työpaikallani ainakin kun yritän viedä asiaa eteenpäin kuuluu aina sama virsi: emme voi tehdä omia muutoksia, koska täytyy olla samat tavat, hinnat jne koko ketjussa yhteiset! Jokaisen asikaspalvelijan toiveena on varmasti että jokainen asiakas käyttäytyisi ASIALLISESTI oli sitten valitettavaa tai ei, niin ehkäpä se asikaspavelukin saattaisi muuttua parempaan suuntaan ja ymmärtäväisemmäksi. kiitoksia vaan ja hyvää illan jatkoa :)
Epäasiallinen käytös tuskin auttaa palautteesi eteenpäin viemistä, eikä kenenkään tarvitse olla sylkykuppina, vaikka asiakaspalvelutyötä tekeekin.
Siis kertoa esimiehellesi, että asiakkaat valittaa aina näistä asioista esim. pankki X:n kortit ei toimi kunnolla. Esim. Ruokakaupassa on usein vaikea löytää muuta myyjää kuin se kassa ja usein kassallahan sitä huomaa sen eri hinnan.
t. olen minäkin myyjänä ollut
vaan on eri asia onko siitä mitään hyötyä asiakkaalle. tuolla joku jo kirjoittikin, että "aina sama virsi, ei voi tehdä itsenäisesti mitään muutoksia".
Ja koko keskustelu lähtikin siitä, että myyjä saa toistuvasti epäasiallisesti esitettyä palautetta. Asiallinen kritiikki on parasta, mitä myyjä voi saada. Huom, siis asiallinen kritiikki. Se siis ok, ei huuto ja solvaus.
Sinä myyjänä (ilmisesti olet kassa?) voit viedä viestiä eteenpäin.
Siis kertoa esimiehellesi, että asiakkaat valittaa aina näistä asioista esim. pankki X:n kortit ei toimi kunnolla. Esim. Ruokakaupassa on usein vaikea löytää muuta myyjää kuin se kassa ja usein kassallahan sitä huomaa sen eri hinnan.
t. olen minäkin myyjänä ollut
kelle muuten sitä sanoisi. Ja myyjä sitten jotenkin hoitaa asian. Samoin huonoista hampurilaisista sanotaan kassalle, ei kai sitä voi keittiöönkään mennä.
Mutta toki voi "valittaa" asiallisesti.
Itse olen ollut vuosia asiakaspalvelutyössä ja aika harvoin sattui kusipäitä asiakkaiksi. Kyllä mä sitten sanoin, että hyvä herra, kun tämä ei ole minun vikani, vaan tämä Veikkauksen linja on tukossa tms. mikä sitten syynä olikin tai huoltsikalla, jos valittivat bensan hinnasta, niin ystävällisesti, että et kai sinä luule, että mä näitä hintoja päätän.
Ja toisaalta taas, kyllä mä olen varsinkin nykyisin nähnyt niin tohveloa myyjää, että huh huh. Paljon on tullut asiakkaanakin nieltyä ties mitä käytöstä ja yleistä nahjustelua.