Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä ihme mulla on, kun olen kadottanut täysin suhteellisuudentajun?

Vierailija
07.02.2010 |

Mä raivostun aivan samalla volyymillä on kyse sitten siitä, että joku varastaa mun fillarin tai mies jättänyt hikiset sukat sohvalle tai lapsi leikkaa vahingossa paitaansa reiän. Jälkikäteen pystyn kyllä analysoimaan, ettei raivonut ollut lainkaan oikeutettua tai asian todellakaan niin suuri, mutta hetkessä en erota vakavuuseroja.

En mä aiemmin ole tälläinen ollut, koko ajan pahalla päällä tai hermoheikko. Mitä ihmettä mulle on tapahtunut?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
07.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisko olla masennusta, burn out? Näitä olen miettinyt itseni kohdalla, mutta en sitten tiedä.

Vierailija
2/7 |
07.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli tuollaista käytöstä toisen lapsen syntymän jälkeen, kun imetin ja laihduin valtavasti ja hormonit menivät sekaisin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
07.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokseenkin samoissa fiiliksissä mennään, ja kurkku kipeenä huutamisesta. Ei oo hyvä olo muilla eikä mulla itellänikään, varsinkaan henkisesti... Itse pohdin masennusta aiheuttajaksi ja aion selvittää onko siitä kyse. Ja todella toivon että syy selviää ja kaikki helpottaa, mahdollisimman pian.

Vierailija
4/7 |
08.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä ole näkynyt raivoa ennen häntä eikä hänen jälkeensä.

Vierailija
5/7 |
08.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

seuraavasta listasta yksi tai useampi juttu on syynä:

- liian vähän lepoa, univaje

- liian vähän omaa aikaa tehdä sellaisia juttuja, jotka tuottavat iloa MINULLE

- stressiä, epämääräistä huolta jostakin (työt, oma tai lasten terveys, raha-asiat...)

- hormonit sekaisin (kuukautiset tms.)

Ja pahinta kaikessa on, että usein nämä kaikki asiat ovat elämässä läsnä jollain tavalla samaan aikaan.

Jos sulla ennen oli parempi impulssikontrolli mutta nyt raivoaminen on mennyt kohtuuttomaksi, ei auta muu kuin yrittämällä yrittää ottaa aikaa itsellensä. Levätä, koettaa tehdä muutakin kuin sitä äitinä olemista ja arjen pyörittämistä.

Ja jos et tunnista syyksi väsymystä, stressiä, masennusta tai yleistä tyytymättömyyttä, mittauta kilpirauhasarvosi. Eräällä ystävälläni oli sen liikatoimintaa, joka teki kivasta tyypistä aivan raivohullun. Ero meinasi tulla ennen kuin homma saatiin lääkityksellä kuriin.

Vierailija
6/7 |
08.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko siis antanut enemmän kuin saanut? Itseensä pitää joskus satsata, jotta jaksaa antaa muille eli neuvoni on, että mietit elämääsi ja sitä, miten voisit saada itsellesi enempi aikaa ja mitkä asiat lataisivat akkujasi?

Toki syy voi olla myös kilpirauhasen vajaa tai liikatoiminta. Se kannattaa myös testauttaa (verikoe).

Vierailija
7/7 |
08.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse sain käsittämättömiä raivokohtauksia erityisesti esikoista kohtaan silloin, kun lapset olivat pieniä, kuopus oli vauva ja eskoinen 2,5 v. Jälkeenpäin (ja silloinkin) olen miettinyt, mistä ne johtuivat. Kutosen listassa on hyvät selitykset. Olin aina väsynyt ja oma aika vähissä aiheuttivat itselle pahan olon joka purkautui raivostumisina esim. siitä ettei 2,5-vuotia pukenut reippaasti ulos lähtiessä. Nykyään on saanut asiaan perspektiiviä, kun kuopuskin on jo 4 v. Harmittaa vieläkin joskus.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme yhdeksän