Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten te vähemmän lahjakkaiden lasten vanhemmat

Vierailija
06.02.2010 |

kestätte sukulaistätejä sukujuhlissa?

Olen eilen illalla ja tänään päivällä ollut tilaisuuksissa jossa olen tavannut sukulaisia ja saanut kunnon annoksen sukulaislasten/nuorten erinomaisuudesta. Kenen on ihan Australiassa käynyt snorklaamassa, toinen on ostanut omilla kesätienesteillä opiskelija-asuntoonsa designvalaisimen, kolmas on oppinut lukemaan 5v, neljäs kävelee puita pitkin 7kk, viides tapailee sanoja jo molempien vanhempiensa kielillä 5kk.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
06.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuuntelin erästä sukulaistätiäni, joka kehui lapsenlapsensa hyviä geenejä, kun lapsen isä on kirjoittanut 5 laudaturia lukiossa ja on niin älykäs että... Pieni piru mielessäni mietti lapsen niitä huonoja geenejä eli samaista isäänsä, joka kärsii pahasta masennuksesta ja mielenterveysongelmista, jotka ovat ajaneet pois mm. työstään ja aiheuttaneet avioeron. En viitsinyt kuitenkaan mainita mitään:)

Vierailija
2/9 |
06.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa kai ne tädit olla ylpeitä suvun lapsista! Ja pitääkin olla!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
06.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

saa olla, mutta jossain kohtaa myötähäpeä iskee kehujan puolesta.

Vierailija
4/9 |
06.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta sitä ei tahdo kestää, kun ne päivittelevät tyyliin: "Eikö se teidän Maija vieläkään osaa...."

Vierailija
5/9 |
06.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tarvitaan Australian matkaan. Itse olen lähdössä muutaman päivän päästä Thaimaahan uimaan ja olen tavallinen pulliainen.

Vierailija
6/9 |
06.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuuntelin erästä sukulaistätiäni, joka kehui lapsenlapsensa hyviä geenejä, kun lapsen isä on kirjoittanut 5 laudaturia lukiossa ja on niin älykäs että... Pieni piru mielessäni mietti lapsen niitä huonoja geenejä eli samaista isäänsä, joka kärsii pahasta masennuksesta ja mielenterveysongelmista, jotka ovat ajaneet pois mm. työstään ja aiheuttaneet avioeron. En viitsinyt kuitenkaan mainita mitään:)

Sukulaismiehesi älykkyys ei ole vähentynyt mitenkään, vaikka onkin sairastunut masennukseen. Että sen puoleen voit ihan vapaasti näitä liemiäsi keitellä, kyllä se mies on kuitenkin sinua huomattavasti älykkäämpi, et sinä siitä pääse mihinkään vaikka kuinka korpeaisi.

Vierailija
7/9 |
06.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja toisesta ulos. Vaikka lapseni olisivat todistetusti neroja, noita sukulaistätejä se harvemmin kiinnostaa. Heidän omat "suosikkinsa" on se mistä jutellaan uupumiseen asti.

Vierailija
8/9 |
06.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen lapsi on omalla laillaan lahjakas. Ihanahan se on kun joku pitää lapsia lahjakkaina. Eri asia on jos kehuskelu on vähän kuin omaa kehua kuinka erinomaisia ne geenit ovat joita itsekin kantaa. Eli että lasten kehu on tarkoitettu omakehuksi...

Yleensä kysyn näiltä tädeiltä lisää kehumistaan lapsista. Haluavat jutella ja kertoa ja joskus voi olla mielenkiintoistakin kuulla näistä, ties jos jotain vaikka oppisi. Tai kuuntelemalla voi antaa ainakin toiselle hyvän mielen.

Itsekin saatan mielelläni kertoa lasteni hyvistä puolista, empä ainakaan ala lapsiani haukkumaan tai päivittelemään. Ihminen juttelee usein itselleen tärkeistä ja merkityksellisistä asioista ja lapset voivat olla tälläisiä monille. Lisäksi joku saattaa kyselläkin mitä perheelle kuuluu ja silloin tulee samalla jotain kerrottuakin.

Sukulaiset odottavat että sukulaisten asiat kiinnostavat. Näin pidetään sukua tuttuna ja sukulaisuus on tietyllä lailla yhdistävä tekijä joka pitää mielenkiintoa yllä näihin toisiin ihmisiin. Itse ainakin mielelläni kuulen mitä tutuille sukulaisille kuuluu.

Vierailija
9/9 |
01.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kestätte sukulaistätejä sukujuhlissa?

Olen eilen illalla ja tänään päivällä ollut tilaisuuksissa jossa olen tavannut sukulaisia ja saanut kunnon annoksen sukulaislasten/nuorten erinomaisuudesta. Kenen on ihan Australiassa käynyt snorklaamassa, toinen on ostanut omilla kesätienesteillä opiskelija-asuntoonsa designvalaisimen, kolmas on oppinut lukemaan 5v, neljäs kävelee puita pitkin 7kk, viides tapailee sanoja jo molempien vanhempiensa kielillä 5kk.

Lukeminen 5 v ei ole ihmeellistä, eikä kesätienesteillä lampun osto. Miksi välität, kai itsekin jotain kerrot. Tai jos et kerro, sitten olet kertomatta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi neljä