Herman, Alva, Matilda, Leo ja Frans saivat pikkusiskon, saiskos
nimiehdotuksia?
Toiseksi nimeksi ollaan ajateltu Malviinaa tai Vilinaa.
Kommentit (54)
Edith Viliina (malviinasta tulee minulle jotenkin mallas- ja viinamielikuvat, siksi viliina).
Päättää lastenne nimestä.olettehan osanneet tehdäkin?? Minulle on ainakin ,niin henkilökohtainen asia nimen anto.Salassahan se pidetään ristäisiin asti .
muillakin on?? Sorppa, meidän lapsia EI kasteta eikä ole kastettu! Ja tuo on muuten ihan paska tapa pantata sitä nimeä hamaan tappiin asti. Mä en ole koskaan tajunnut tuota enkä tule koskaan tajuamaankaan!
ap
Iiris Aurora
Anniinan voisi laittaa etunimeksi. Anniina Elli Malviina.
Eedit nimi on meillä päin outous, Edith on yleisempi emmekä edes asu ruotsinkielisellä alueella eikä tutuissa ole suomenruotsalaisia. Ja Edith nimi on näkynyt muutaman kerran kastettujen palstallakin, Eedit nimeä ei koskaan.
ap
joka sopisi kivasti muidenkin lasten nimiin. Onnea teille ihanasta isosta perheestä!
Mutta kun aikaisemmin joku kyseli onko Alva tyttö vai poika. Naureskelin asialle itsekkin, kunnes menin katsomaan nimipalvelusta ja havaitsin, että tiedän sen toisen miespuolisen Alvan, joka on kastettu 40-59.
Yhtään naispuolista Alvaa en ole tavannut. Aina oppii! :) Tosin täytyy sanoa ihan rehellisesti, että pidän nimeä aika naisellisena.
Minulla on Eedit Viliina, joista jälkimmäinen kutsumanimi. Eikä kyllä kukaan ole kiusannut nimen takia eikä kukaan sanonut rumaksi nimeksi, päin vastoin kauniiksi nimeksi on kehuttu.
Maailmassa on nimenannon suhteen paljon tapoja, ja moni poikkeaa tästä suomalaisesta käytännöstä, jossa nimi pidetään salassa ristiäisiin asti. Jossain muussa yhteisössä saatetaan esimerkiksi neuvotella yhteisön kesken lapsen nimestä, tai nimi periytyy isovanhemmilta.
Taustalla suomalaisessa tavassa on vanha uskomus, että paholainen voi nimen kuullessaan houkutella lapsen nimeltä mukaansa, jos lasta ei ole vielä kastettu kirkon jäseneksi.
Minä pidin parempana neuvotella nimestä perheen kesken, jotta toisaalta kuulisin, onko perheenjäsenillä mielessä merkityksellisiä nimiä, joita haluaisivat jatkaa, ja toisaalta saadakseni palautetta, ettei nimestä tule vahingossa esimerkiksi jokin hölmö sanaleikki, joka silti menee läpi (näitä näkee lehtien kasteilmoituksissa jatkuvasti, esimerkiksi yleinen tapaus Rasmus Tapani Hämäläinen -> Rasmusta pani hämäläinen... ei haittaa joitakuita, mutta minua kiusaisi).
Ja aivan ihania ehdotuksia olet saanut. En edes muista kaikki mutta minusta Liivia (olikohan tätä vielä ehdotettu), Edith, Frida, Greta jne ovat tosi kauniita ja sopisivat teidän sarjaan.
Mutta Malviina ja Viliina (vai mikä se oli) ovat jopa toiseksi nimiksi kamalia. Malviinasta tulee tosiaan joku mallasjuoma tai viina mieleen. Ja Vili..on kuin pojan tai hiiren nimi :D
Eikö sulla ole elämässä muuta kuin kotona oleminen? Eli elätkö lapsilisillä ja hoitorahoilla?? Mitäs aattelit sitten, kun olet liian vanha poikimaan eikä lapsistakaan enää saa rahaa?
Fiia Serafiina:)
Minusta Vilina on sievempi kuin Malviina tulee mallasviina mieleen:/
Lapsillasi on kyllä tosi kivat nimet, mutta sun vastausviesteistä tulee älyttömän paha mieli. Eikä ollut mullekaan selvää, kumman nimi Alva on. Olen katsos törmännyt molempiin ympäri maailmaa.
en minäkään hyvällä tahdollanikaan voi tietää kumman nimi se olisi,tosin naisen nimeltä aika vahvasti kuulostaa.Alvar olisi sitten miehen nimi.
T.mulla pappa, jonka nimi Vieno:D
Ap taidat olla hermostunut noihin lapsiisi ,kun noin ilkeästi vastailet. En ninäkään tiennyt onko Alva tytön vai pojan nimi.
muillakin on?? Sorppa, meidän lapsia EI kasteta eikä ole kastettu! Ja tuo on muuten ihan paska tapa pantata sitä nimeä hamaan tappiin asti. Mä en ole koskaan tajunnut tuota enkä tule koskaan tajuamaankaan!
ap
En ole osallistunut keskusteluun, mutta olet ap saanut tosi paljon hyviä nimiehdotuksia ja kehuja lastesi nimistä, mutta olet välillä vastaillut viesteihin todella rumasti! Minusta ihmisten hyväntahtoisuuteen vastataan hyväntahtoisuudella eikä kiroilemalla.
Kauhean kuuloista. :(
apEn ole osallistunut keskusteluun, mutta olet ap saanut tosi paljon hyviä nimiehdotuksia ja kehuja lastesi nimistä, mutta olet välillä vastaillut viesteihin todella rumasti! Minusta ihmisten hyväntahtoisuuteen vastataan hyväntahtoisuudella eikä kiroilemalla.
lapsiluvusta päätellen olist voinut ollakin.Onnea nimenvalintaan!
Maailmassa on nimenannon suhteen paljon tapoja, ja moni poikkeaa tästä suomalaisesta käytännöstä, jossa nimi pidetään salassa ristiäisiin asti. Jossain muussa yhteisössä saatetaan esimerkiksi neuvotella yhteisön kesken lapsen nimestä, tai nimi periytyy isovanhemmilta.
Taustalla suomalaisessa tavassa on vanha uskomus, että paholainen voi nimen kuullessaan houkutella lapsen nimeltä mukaansa, jos lasta ei ole vielä kastettu kirkon jäseneksi.
Minä pidin parempana neuvotella nimestä perheen kesken, jotta toisaalta kuulisin, onko perheenjäsenillä mielessä merkityksellisiä nimiä, joita haluaisivat jatkaa, ja toisaalta saadakseni palautetta, ettei nimestä tule vahingossa esimerkiksi jokin hölmö sanaleikki, joka silti menee läpi (näitä näkee lehtien kasteilmoituksissa jatkuvasti, esimerkiksi yleinen tapaus Rasmus Tapani Hämäläinen -> Rasmusta pani hämäläinen... ei haittaa joitakuita, mutta minua kiusaisi).
henkilökohtaisia etten perheenjäsentenkään (tarkoitatko tässä isovanhempia tms.)kanssa niistä neuvottelisi. Turhaan ei kannata toisten mielipidettä pelätä,koka aina joku vääntää jotain vaikka olisi nimenä matti jos on vääntääkseen.
apEn ole osallistunut keskusteluun, mutta olet ap saanut tosi paljon hyviä nimiehdotuksia ja kehuja lastesi nimistä, mutta olet välillä vastaillut viesteihin todella rumasti! Minusta ihmisten hyväntahtoisuuteen vastataan hyväntahtoisuudella eikä kiroilemalla.
vaan esiintyisikö joku muu nyt ap.na ja haluaisi vähän kiusata
Päättää nimen miehensä kanssa. Eihän täältä haeta valmiita vastauksia, ideoita ja ehdotuksia. Jos joku haluaa kysellä muilta niin miksi se oikeastaan sinua niin paljon häiritsee,että vaivaudut tuollaista kirjoittamaan? Ja miksi kaikkien tulisi tehdä kuten te?. Ei ap