Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Marjojen hankkimine/syöminen hankalaa, jos ei ole pakasteessa omia.

Vierailija
05.02.2010 |

Marjojen hankkiminen syömistä varten on hankalaa jos ei ole omia pakastettuja jättipakastin täynnä.

Miten te teette - kuuluvatko marjat jokapäiväiseen ruokavalioonne?

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
05.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun käyn kaupassa, joudun työntämään käteni pakastealtaaseen ja ottamaan sieltä marjapusseja. Kassalla sitten ne pitää nostaa hihnalle, maksaa ja pakata kassiin.

Jonkin verran on itse kerättyjäkin marjoja pakkasessa, mutta kaupasta ostaminen on huomattavasti helpompaa...

Vierailija
2/37 |
05.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

nykyään sitä silti kuulemma saa jo lähikaupasta, niin ei tarvitse pitää omaa lehmää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
05.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä keitän ne sitten keväällä mehuksi ennen kun hommaan uudet marjat :)

Vierailija
4/37 |
05.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta vadelmat ostan kaupasta, kun niitä ei tule metsästettyä luonnosta.

Vierailija
5/37 |
05.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

emme päivittäin, mutta 1-2 kertaa viikossa. Laitan niitä maustamattomaan jugurttiin, joskus rahkaan, eniten lettujen tai vohveleiden kera. Nam!

Mehuksi keittäminen on marjojen raiskausta, ellei ne marjat sitten ole viinimarjoja.

Vierailija
6/37 |
05.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta vadelmat ostan kaupasta, kun niitä ei tule metsästettyä luonnosta.

ainakin kymmenen minsaa jos aiot niitä syödä... jos et halua vatsatautia

Vierailija
7/37 |
05.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sen verran ostan joskus kaupasta, että saan vähän puuroni päälle tai kakun väliin.

Vierailija
8/37 |
05.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja pitäisi vielä keittää 10 min. Mistä marjat tulee? Puolasta?

Vierailija
9/37 |
05.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on tapana muutenkin ostaa vain suomalaista ruokaa, jos mahdollista, joten ne vadelmatkin on oman kaupungin marjatilalla kasvatettuja. Ja hienoa on sekin, että ihan s-kaupassa on oman kaupungin tuotteita tarjolla! Saa ostaa lähiruokaa.

Vierailija
10/37 |
05.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja asia oli se ulkomaisten marjojen keittäminen.

Vierailija
11/37 |
05.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta minä ainakaan en syö kaupan pakastemarjoja kypsentämättä. Olipa ne puolasta tai suomesta. Ulkomaisia tosin en edes osta enää, mutta kuka tietää suomesta kerättyjen marjojen poimijoiden hygieniasta yhtään mitään.

Hyvä syy kyykkiä marjapuskissa kesäisin.

Vierailija
12/37 |
05.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että jos rahasta on kiinni niin kyllä jäävät sinne pakaste altaaseen.

Vierailija
13/37 |
05.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on myös käydä auttamassa kavereita sadonkorjuussa, jolloin saa vaivanpalkaksi runsaasti marjoja kotiinvietäväksi ja pakastettavaksi. Miehen ja lapset voi passittaa metsään poimimaan sieniä, mustikoita ja puolukoita; tykkäävät siitä.

Asutaan kaupungissa kt:ssa. Meillä on ihan tavallinen, ei siis mikään jättipakastin ja siellä on kaikenlaista, myös marjoja.

Ei syödä marjoja joka päivä.

Vierailija
14/37 |
05.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milläs tavalla se on hankalaa? Käsi sujahtaa kyllä mansikkapussin tartuntaotteesee pakastealtaalla siinä missä herne-maissi-paprikankin.

Kesällä juuri katsoin, että mansikat maksoi kaupassa enemmän kilolta kuin pakastemansikat ja teollisuudessa ne osataan pakastaa vielä laadukkaammin kuin kotona.

Tietysti, jos on oma mansikkamaa ja mustikkamaa ja puolukkamaa ja ties mikä omassa pihassa, niin kivahan ne on itse pakastaa, mutta jos ostaa torilta ja pakastaa itse, niin ei siinä tuntipalkoilleen pääse, päinvastoin.

Vierailija
15/37 |
05.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

SIis ulkolaiset marjat, kotimaisia en ole onnistunut löytämään

Vierailija
16/37 |
05.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

se pakastealtaasta noukkiminen nääs. Itse en osta torilta ja pakasta, koska valmiiden kilohinnat on niin paljon halvempia. Ja jossain jogurtin seassa tai piirakassa nyt on yksi ja sama onko ne marjat kuinka sievästi kokonaisia vai vähän littaantuneita.

Vierailija
17/37 |
05.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milläs tavalla se on hankalaa? Käsi sujahtaa kyllä mansikkapussin tartuntaotteesee pakastealtaalla siinä missä herne-maissi-paprikankin.

Kesällä juuri katsoin, että mansikat maksoi kaupassa enemmän kilolta kuin pakastemansikat ja teollisuudessa ne osataan pakastaa vielä laadukkaammin kuin kotona.

Tietysti, jos on oma mansikkamaa ja mustikkamaa ja puolukkamaa ja ties mikä omassa pihassa, niin kivahan ne on itse pakastaa, mutta jos ostaa torilta ja pakastaa itse, niin ei siinä tuntipalkoilleen pääse, päinvastoin.

Pakastemansikoiden ostaminen on tosiaan halvempaa kuin se, että ostaa ne kesällä ja pakastaa itse. Ja eiköhän siellä ole olleet ne ihan samat poimijat keräämässä sekä tuoreena myytäviä että pakastettuja marjoja :)

Vierailija
18/37 |
05.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

aina on pakastettuja, koskaan en ole keittänyt. Sulatan mikrossa, siellä ne lämpenee kyllä kunnolla. Vatsatausia en ole saanut niistä koskaan - mutta en kyllä mistään muustakaan ruuasta.

Vierailija
19/37 |
05.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja me syödään niitä paljon. Samoin mustaviinimarjoja ja mustikoita, tosin tänä vuonna poimittiin mustikoita itsekin.

Vierailija
20/37 |
05.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mut en mä koe, että noiden marjojen poimiminen ois ollut jotenkin vaivatonta verrattuna siihen, et ne ostais kaupasta tai toisilta poimijoilta. :D Itse asiassa, sillä rahamäärällä mikä menee kun mennään mökille niitä poimimaan, ostais huomattavan satsin marjoja.

Marjoja syödään aamulla puuron päällä (mä syön myös illalla) ja lapsi napostelee vadelmia välipalana ja jälkiruokana. Hillat syön puoliksi jäisinä vaniljakastikkeen kanssa kun haluan jotain hyvää. En niinkään leivo enkä keitä kiisseleitä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme viisi