Kuukautiset ei ala:(
Ahdistaa että mikä vikana kun ei ala. Tänään on jo varmaan kierron 38. päivä. Monta päivää vaan vihlaillut toisinaan, mutta mitään ei tapahdu:( tai no eilen tuli jotain mitätöntä rusehtavaa vuotoa mutta siinä se. Raskaus ei ole mahdollinen ja parikymppinen olen. Rautalisän aloitin äskettäin koska ferritiini oli alhainen
Kommentit (23)
Oli mulla joskus kuukautiset kolme viikkoa myöhässä. En ollut raskaana, elämä jatkui.
Kyllä ne alkaa. Kk kierto voi heitellä reippaastikkin.
Tässä mun vinkit miten ne saat alkamaan;
- mene korpeen erämökille ilman siteitä. Varmasti alkavat.
- festareille, sama juttu. Mahd. Ihonmyötäiset ja vaaleat leggarit jalkaan!
- jos olisi koulua, sinnekkään ei kantsi mitään siteitä tai tamponeja ottaa mukaan.
Tai no jutun pointti oli se, että mitä hankalampi ja nolottavampi paikka menkkaonnettomuuksille on, sitä varmemmin ne alkavat!
Eikä kuulu tämäkään yleiseen keskusteluun, henkilökohtaisille vaivoille on palstat erikseen.
Vierailija kirjoitti:
Miten olis lääkärissä käynti?
Eihän sinne nyt tämmöisen takia pääse ellei mene yksityiselle gynelle
Vierailija kirjoitti:
Oletko normisti syövä?
Joo olen. Ainoo asia mikä muuttunu nii toi rautakuurin aloitus. Epäilen et se vois vaikuttaa tähän:D tai sit mussa vaan on jotain vikaa
Vierailija kirjoitti:
Eikö kellään oo kokemusta:/
Itsellä vuoto tuli 34 - 45 vrk:n välein. Alkoivat 16-vuotiaana. Alle 4-kymppisenä poistettiin kohtu.
Pidin ihan ok asiana. Lääkärikin sanoi niin. Käy lääkärissä jos huolestuttaa.
Onko sun painoindeksi yli 16 ja alle 40? Onko ollut erittäin kovaa stressiä? Raskaus on aivan täysin poissuljettu (et ole harrastanut seksiä moneen kuukauteen)?
Vierailija kirjoitti:
Onko sun painoindeksi yli 16 ja alle 40? Onko ollut erittäin kovaa stressiä? Raskaus on aivan täysin poissuljettu (et ole harrastanut seksiä moneen kuukauteen)?
Joo en ole harrastanut seksiä. Painoindeksi varmaan joku 30:D ei oo tää lievä lihavuus vaikuttanu aiemmin eikä stressikään vaikka alkuvuodesta asti ollut ihan kauhea ahdistus päällä nyt
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itsellä vuoto tuli 34 - 45 vrk:n välein. Alkoivat 16-vuotiaana. Alle 4-kymppisenä poistettiin kohtu.
Pidin ihan ok asiana. Lääkärikin sanoi niin. Käy lääkärissä jos huolestuttaa.
Mutta ei kai lääkäriin voi mennä jos yksi kierto heittää ja on outo vaan pitää ootella ainakin seuraavaa :// ainakaan julkiselle tuskin pääsis
Kyllä noin voi käydä. Itsellä oli joskus 41 pv yksi kierto. Muuten melko säännöllinen. Kyllä ne sieltä alkaa.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ne alkaa. Käk kierto voi heitellä reippaastikkin.
Tässä mun vinkit miten ne saat alkamaan;
- mene korpeen erämökille ilman siteitä. Varmasti alkavat.
- festareille, sama juttu. Mahd. Ihonmyötäiset ja vaaleat leggarit jalkaan!
- jos olisi koulua, sinnekkään ei kantsi mitään siteitä tai tamponeja ottaa mukaan.Tai no jutun pointti oli se, että mitä hankalampi ja nolottavampi paikka menkkaonnettomuuksille on, sitä varmemmin ne alkavat!
😆👍)
Se ON mentaalinen juttu, perimmiltään...
koita rankkaa liikuntaa, sellaista, että menet voimiesi maksimirajoille ja hiukan siitä yli. Jostain syystä minulla tuo aina auttaa, jos kuukautiset on myöhässä. Viimeistään kahden päivän päästä siitä alkaa vuoto.
Minulla kuukautiset olivat poissa yli puoli vuotta ilmeisesti stressin takia. Sitten palasivat ihan säännöllisinä.
Varmaan kannattaa käydä gynekologilla, jos kovin pitkittyy.
Vierailija kirjoitti:
Minulla kuukautiset olivat poissa yli puoli vuotta ilmeisesti stressin takia. Sitten palasivat ihan säännöllisinä.
Varmaan kannattaa käydä gynekologilla, jos kovin pitkittyy.
Niin no siis on mulla semmoista rusehtavaa pientä tuhrua alkanut että en tiiä alkaako kunnon vuotoa vai onko nää nyt ne menkat :D
Vierailija kirjoitti:
Oletko ottanut koronarokotteen?
Otin rokotteen joskus 2021 varmaan ja ei vaikuttanut kiertoon silloin:D
Mulla pisin menkkojen myöhästymä on ollut 6 päivää. Olin huonossa parisuhteessa silloin ja pelkäsin ihan kauhuissani, että olen raskaana tuolle halvatun miehen irvikuvalle. Onneksi menkat sitten alkoivat ja myöhästymisen syyksi paljastui anemia, jota olin sairastanut aikaisemminkin syömishäiriön takia. Miehen kanssa onneksi meni myöhemmin poikki.
Nykyään pidän tarkasti kirjaa kuukautisista, merkkaan vuodon alkamis- ja loppumisajat kalenteriin ja teen havaintoja vuodosta. Ovat säännölliset ja hyvä niin - vähemmän stressiä minulle. Painonpudotuksen jälkeen vieläpä niukkenivat ja kivut vähentyivät.