Te jotka olette olleet yhdessä yli 10 vuotta..tunnetteko himoa puolisoanne kohtaan?
Mietin vaan, kun yhteisiä vuosia on takana 11v ja kolem lasta. Miten himo säilyy esim. 20v yhdessäolon jälkeen???? Välillä tuntuu, että seksi on sitä samaa...
Kommentit (72)
tuntuu sananakin niin oudolta, että oikein mietin onko se sana ollenkaan. Eli ollaan niin tuttuja,kaikki on niin nähty, niin koettu, että mitään uutta ja himoittavaa ei enää koeta. Sama se, on mukavaa vanheta yhdessä..
Tuntee toisen jo niin hyvin, ettei tavallaan ole mitään uutta ja jännittävää. En tiedä ymmärtääkö kukaan..? Välillä oon kade, kun yh ystävä kertoo uusista miehistään ja miten kiihkeää on ollut :) ap
Mutta kannattaa tajuta se, että alkuvaiheen kiihkeys kestää tutkimustenkin mukaan alle 3 vuotta, ja sen jälkeen rakastUminen muuttuu rakastAmiseksi tai väljähtyy kokonaan.
Rakastaminen ei ole yhtään huono juttu. Siihen sisältyy senlaista kumppanuutta ja toisen ymmärrystä, josta ensirakastuneet eivät tiedä mitään ;-)
Sitä paitsi: kun toisen tuntee, osaa myös "painaa oikeista nappuloista". Eikä tarvitse jännittää sitä, miten kroppa ja taidot miellyttävät sitä ihastusta.
En itse ole suhteiden alussa saanut edes kunnon orgasmia, seksi on ollut aika stressaavaa ja haparoivaa. Nyt taas saan joka kerta...
Eli tuttuudessa on myös hyvä puolensa.
-7, joka on ollut miehensä kanssa jo 23 vuotta-
Vielä himottaa ja paljon, haluan monta kertaa viikossa.17 vuotta yhdessä.
Mutta se täytyy sanoa, että kun lapset olivat alle kouluikäisiä. Oli minulla välillä kausi, jolloin halusin vain kerran viikossa. Ja se oli minulle sopiva ja miehen oli siihen tyytyminen sillä hetkellä. Silloinki laatu seksissä oli loistavaa, kertoja vain normaalia vähemmän.
Ja toisinpäin on tällä hetkellä miehelle riittää pari kertaa viikossa kunnon laatuseksi (työ tällä hetkellä hänellä hyvin stressaavaa), vaikka minulla halut hyrräisi enemmänkin. Ja siihen on minun tyytyminen tällä hetkellä.
Näin se vain menee, pitkässä suhteessa tulee molemmin puolin erillaisia jaksoja, jolloin halut eivät välttämättä aina määrällisesti kohtaa.
Mutta se ei silti himoa vähennä silloin kun seksiä on. Vaan välillä odotus saa meidät molemmat todella kuumiksi.
Ja olemmekin edelleenki hyvin rakastuneita toisiimme ja sitä on aina tukenut loistava seksi välillämme.
Ja olen ehkä siitä "harvinainen" naiseksi että minä välillä rinnastan himon määrän rakkauden määrään suhteessa.
Ehkäpä sen vuoksi suhteemme onkin kestänyt näin hyvänä.
Toisemme tunnettu 30v. Meillä seksi on syventynyt ihan viime vuosina ja minä nautin aina vain enemmän. Himoakin on välillä, sillä töiden takia saatetaan välillä olla kaksikin viikkoa erossa ja se ero tekee tehtävänsä...
en tunne minkäänlaista himoa miestä kohtaan..ei hänkään mielestäni himoitse minua
Mutta ei tietenkään samanlaista kuin suhteen alussa. Toisaalta en haluaisikaan olla suhteen alussa, meillä on 3 ihanaa lasta ja elämä muutenkin mallillaan, eli hyvä näin.
Yhteisiä vuosia myös 11 ja lapsia kohta neljä. Kesällä katselen himoiten kun mies tekee hikisenä puutöitä ilman paitaa, iltaa odotan villinä. Myös kun tullaan juhlista ja mies riisuu puvun pois, niin että viimeisenä housut, niin voi mikä herkku siinä vaiheessa kun päällä vain puvun housut.
Seksi meilläkin tuppaa olemaan aika ennaltaarvattavaa, mutta kuitenkin hyvää, en siis valita vaikka aina samalla kaavalla mennäänkin.
ja minulle riittää pelkästään mieheni ajatteleminen kostumiseen.
edellisessä suhteessa tämä tunne meni ohi viidessä vuodessa. sen jälkeen seksi oli kivaa, mutta ei sitä erityisemmin odottanut ja ilmankin pärjäsi.
nykyisen kanssa jokainen hetki irti tämän iholta on ikävää. vielä 13 vuoden jälkeenkin. olenkin monesti miettinyt sitä, josko tämä enää on normaalia. pienikin ero tuntuu fyysisenä tuskana ja työpäivänkin aikana soittelemme useamman kerran. enkä siis pelkästään minä, vaan mieheni myös.
se tässä suhteessa on kurjaa, että molempien mustasukkaisuus on välillä liian pinnalla. aikaisemmin en ole koskaan ollut mustasukkainen kenestäkään. edellinen mieheni (sulhanen, naimisiin emme ehtineet) kävi maksullisissa joka torstai työpäivän jälkeen. thaihieronnassa siis. sain tämän selville kännisen ystävämme kautta melko aikaisessa vaiheessa, ja minulle asia oli täysin yhdentekevää. so? siinäpä kävi, kunhan muisti ehkäisystä pitää huolta. ja silti kuvittelin rakastavani häntä. tämä oli suhde, jossa himo laantui hyvin pian.
Ja seksihän on periaatteessa sitä samaa eri variaatioin joka tapauksessa. Uutuuden viehästystä jos siihen kaipaa niin sitä on vaikea saada jos kumppani ei vaihdu. TIetty sit voi miettiä roolileikkejä, ellei muuta niin päänsä sisällä :).
Seksi on mitä ihaninta ja molemmat himoitaan toisiamme ihan kuin ennen.. Kaikenlaista pienta ja uutta on matkan varrella yhdessä kokeiltu ja opittu, mutta tylsistynyt en ole ollut ikinä =)Yhdessä 10v ja lapsia 3, toivottavasti jatkuu näin..
jóka päivä kun mies tulee kotiin töistä olen yhtä iloinen - se on niin hyvän näköinen ja himottava, vaikka seksiä ei niin kauhean tiheästi vauvasta ja sairastelusta johtuen viime kuukausina olekaan ollut. Ja kun tilanne rauhottuu, homma palaa entiselleen...
Se on itse asiassa paljon himottavampi nyt kun kymmenen vuotta sitten :-)(ja muutenkin ihana)
valitsin miehen jota en suoranaisesti rakastanut tai tuntenut himoa häntä kohtaan. Todellinen rakkauteni oli eräs auto_korjaaja.
Viime Kanarian reissulla rakkaus leimahti tuleen.
Mieskin kysyi minulta miksi olen niin erilainen. Minusta hän on erilainen, mutta tätä se eläkkeelle pääseminen sitten on. Arki tappaa rakkauden. Kannattaa odotella eläkeikää.
T: 36 vuotta avioliitossa.
Väitättekö, ettei teille tule koskaan sellaista fiilistä (koskaan)..että puoliso ei kyllästyttäis???
Rakastan miestä...mutta kyl tää arki 3 lapsen kans tappaa erotiikan ihan kiitettävästi, ei ole aikaa, eikä aina halujakaan. Välillä on aktiivisia kausia, mut sitten taas toisinaan on EVVK.
ap
ei ole oikein koskaan niihin hommiin perustanut, siis ollut intohimoinen, halunut laadukasta seksiä (ajattelen laadukkaalla: piitkät esileikit, alkavat jo koko päivän kestävällä flirtillä, leikkimielisyydellä, huumorilla, pitkähkö akti (aikaa ei oteta, mutta väh. 20 min.) ja siihen vielä loppusilittely ja paijailu ja jutustelu). Sanotaanko, että kun sai minut 3 kk metsästyksen jälkeen, niin siihenpä se intohimoisuus jäi (jos sitä oli silloinkaan).
Sanoisin ihan oikeasti, että tuo intohimoisuus tms. on enemmän tyypistä kiinni tai suhteessa olevista tyypeistä kuin suhteesta. Tarkoitan tällä nyt sitä, että vaikeeta tässä on yksin olla intohimoinen, vaikka ei meillä olisi sitäkään vähää seksiä, jos itse en haluaisi (tai tekisi asian eteen mitään). Tai toki meillä on seksiä suhteellisen paljonkin, pari kertaa viikossa, mutta siitä puuttuu kaikki "odotus saa käymään kuumana" jne. elementit. Ei meillä oikein ole sellaista seksuaallista viritteinesyyttä. Esimerkiski meillä on ollut nyt mahdollisuus seksiin vain viikonloppuisin. Niin mies saattaa valittaa koko launatai päivän ja sitten illalla halutakin seksiä (vaikka tosin ei tee aloitetta). Olisi kivaa, jos flirttiä ja huumoria olisi päivällä ennen iltaa. Ja monesti olen huomannut, että on käynyt niinkin päin, että vihjailtu on aiemmnin päivällä, mutta illalla ei ole enää irronnut.
Niin olen kokeilut kaikkea seksitanssia (perseen pyöritystä), kauniita alusvaatteita... eikä mieheni osaa näihin suhtautua.
Summa summaarum. Minulle kävis suurempi intohimo, seksiä on jonkun verran, mutta eipä seksielämämme kovin kummoista ole.
Väitättekö, ettei teille tule koskaan sellaista fiilistä (koskaan)..että puoliso ei kyllästyttäis??? Rakastan miestä...mutta kyl tää arki 3 lapsen kans tappaa erotiikan ihan kiitettävästi, ei ole aikaa, eikä aina halujakaan. Välillä on aktiivisia kausia, mut sitten taas toisinaan on EVVK. ap
tunteen, minkä toinen ihmisenä herättää.
Väitän, että kukaan ei enää vuosien suhteen jälkeen saa väristyksiä toisen ulkonäöstä. Sen sijaan voi hyvinkin saada väristyksiä seksin ajatuksesta ja siitä, että toista katsomalla alkaa ajatella: kohta mennään rakastelemaan.
Se siis on hiukan eri asia. Lopputulos on sama, mutta se tunne herää hiukan eri asiasta.
Mitä tuohon syklittäisyyteen tulee, niin totta kai: kaikissa pitkissä suhteissa on hyviä ja huonoja kausia, älä sitä sure!
Väitän, että kukaan ei enää vuosien suhteen jälkeen saa väristyksiä toisen ulkonäöstä. Sen sijaan voi hyvinkin saada väristyksiä seksin ajatuksesta ja siitä, että toista katsomalla alkaa ajatella: kohta mennään rakastelemaan.
Se siis on hiukan eri asia. Lopputulos on sama, mutta se tunne herää hiukan eri asiasta.
Mitä tuohon syklittäisyyteen tulee, niin totta kai: kaikissa pitkissä suhteissa on hyviä ja huonoja kausia, älä sitä sure!
[/quote]
Arki tappaa flirtin...ja illalla väsyttää ihan vietävästi. Ei jaksa enää innostua toisesta samalla tavalla...kaipaisin jännitystä ja sitä tunnetta kun odottaa toista kotiin, tuhmia tekstareita jne. Elämä on niin arkista.
ap
Arki tappaa flirtin...ja illalla väsyttää ihan vietävästi. Ei jaksa enää innostua toisesta samalla tavalla...kaipaisin jännitystä ja sitä tunnetta kun odottaa toista kotiin, tuhmia tekstareita jne. Elämä on niin arkista. ap
Kerro miehellesi selvästi, mitä kaipaat. Miehet eivät ymmärrä vihjeitä, vaan tarvitsevat selviä ehdotuksia ja toiveita.
Ja aloita itse. Veikkaan 99% varmuudella, että miehesi lähtee leikkiin mielellään.
Niin olen kokeilut kaikkea seksitanssia (perseen pyöritystä), kauniita alusvaatteita... eikä mieheni osaa näihin suhtautua.
Mistä olet katsonut siihen mallia?
Ehkä miehesi on tottunut perseen pyörittelyyn ja ottaa sen itsestään selvyytenä naiselta.
mutta mies ei enää halua, kuin kerran kuussa=( Tunnen siis himoa, mutta en enää torjuntojen jälkeen tee aloitetta. Ja ikää 40 vuotta=(
rakkautta sen sijaan sekä suojelunhalua, Ystävyyttä. Seksiä kyllä harrastetaan, muttei sitä alkuvuosien Himoa ole juurikaan jäljellä paitsi satunnaisesti.