Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

kadehdin niitä naisia, jotka

Vierailija
04.02.2010 |

pystyy olla kotona lasten kanssa. Vaikka asutaan uusissa velkasissa omakotitaloissa. Pokka päällä vieritetään miehille taloudellinen vastuu.

Kadehdin, mutta en kuitenkaan ikään tekis niin!

Kommentit (51)

Vierailija
41/51 |
04.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

taisinpas sohaista joidenkin arkaa kohtaa. Alotus EI ollut syyllistämisyritys, vaikka heti toinen kommentoija niin oletti älyllisesti. Alotus oli TUNNUSTUS.

Toisekseen oon kanssa lasten kanssa nyt kotona, mutta töihin joudun palaamaan hetkun ennätän. Asutaan liian pienessä asunnossa, ainakin omakotitaloasujan kotiäidin näkövinkkelistä! Ainakin sellasta vihjailua on kuullut.

Ja nautin muuten myös kotonaolosta, mutta myös töihin paluusta, koska työ on mukava ja mielenkiintonen. JA haluan myös , että mun mies saa vapaa-aikaa, eikä joudu raatamaan yksinniskalimassa, vaan voi myös osallistua peheenpyörittämiseen.

Alkuperänen viesti ei ollut provosointitasrkoituksissa kirjoteltu ta syyttely. Taisi syyttelyt kohdistua tässä nyt tännepäin.

Kannatan kuitenkin valinnanvapautta ja oikeutta naisille myös kartuttaa eläkekertymää ;)

Vierailija
42/51 |
04.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pystyy olla kotona lasten kanssa. Vaikka asutaan uusissa velkasissa omakotitaloissa. Pokka päällä vieritetään miehille taloudellinen vastuu.

Kadehdin, mutta en kuitenkaan ikään tekis niin!

joutuisit työttömäksi ja uusia töitä et löytäisi? Tyhmäähän se olis viedä ne lapset silloin kokopäiväiseksi hoitoon, ku kerran toinen vanhempi on kotona.. Muistahan kuule, että kaikki ei ole aina sitä miltä ehkä ulkopuolisen silmin vaikuttaa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/51 |
04.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin kannatta treenata vähän vuorovaikutustaitoja ja kommunikaatiota. Aloituksesi ei nimittäin tuollaisessa muodossa ollut tunnustus, vaan vittuilua. :)

taisinpas sohaista joidenkin arkaa kohtaa. Alotus EI ollut syyllistämisyritys, vaikka heti toinen kommentoija niin oletti älyllisesti. Alotus oli TUNNUSTUS.

Vierailija
44/51 |
04.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Pokka päällä vieritetään miehille taloudellinen vastuu".

Vastuitahan on monenlaisia. Meidän tapauksessa taloudellinen vastuu on miehellä ja kotitaloudellinen vastuu on minulla. Selkeä työnjako eikä mieheni mitenkään koe minun eläväni hänen siivellään. Asianhan voisi silloin kääntää myös toisinpäin: mies elää minun siivelläni, mitä tulee lasten hoitoon, ruoanlaittoon, kodin siivoamiseen jne. Hänhän SAA käydä töissä eikä tarvitse huolehtia mistään muusta. Tulee vain kotiin ja kaikki on valmiina. Sen kun nauttii minun ja lasten seurasta :) Aika kamalaa on miehelläni...

Tuon ap:n lauseen voisi kääntää myös seuraavasti: "Pokka päällä vieritetään lastenhoito vieraiden ihmisten kontolle."

Ap myönnä vain, hiukan sinun oli tarkoitus provosoidakin. Muuten olisit jättänyt tuon lauseen kirjoittamatta :)

Vierailija
45/51 |
04.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen paikka on kotona -samoin äidin. Paras vaihtoehto jos vain on mahdollista!

Vierailija
46/51 |
04.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että on esim. 300 000-500 000 lainaa ja oot yksin siitä vastuussa, niin vois tuntua vähän ahdistavalta. Oletteko miehiltänne sitä kysynyt? No tottakai olette siitä sopineet. Mutta miltäs miehestä tuntuu, kun on pakossa pitää työpaikka, kun kotona olevasta vaimosta ei ole siinä tapauksessa apua, jos työttömäksi jää. Vuosia kotona ollut, kun ei ole mitään kuuminta hottia välttämättä työmarkkinoilla.

Tosiaan alotus oli mielestäni positiivinen, ei vittuilua. Voit ehkä lukea sitä monella tapaa, kuten montaa muutakin kommenttia.

Olkaa tosiaa kotonanne jos pystytte. Ja hyväksykää myös se, että kaikki ei pysty, vaan ulkoistavat lapsenkasvatuksen muille. Näinköhän, eiköhän vastuuntuntosella vanhemmalla ole kasvatusvastuu töissäkäydessään ja kotonaollessaan lapsistaan aina.

Kiitos ja kuittaus!

-ap-

Vierailija
47/51 |
04.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

täytyy mennä rahan edelle. Lapselle on parempi, että oma äiti hoitaa hänet kotona, kuin että ollaan päiväkodissa muiden lasten seassa muiden aikuisten hoidettavana. Ja koko perhe on oravanpyörässä ja ainaisessa kiireessä, siitäkö pieni lapsi nauttii? Sehän kestää vain muutaman vuoden, sen jälkeen äitikin pääsee taas tienaamaan. Ja kyllä minusta miehen tulee sinä aikana kantaa taloudellinen vastuu, ja vieläpä olla ylpeä siitä, että perheensä elättää sen ajan kun lapset ovat pieniä ja tarvitsevat ennenkaikkea äitiä ja rauhallista perhe-elämää.

ole uraputkessa ja oravanpyörässä oloa, vaan välttämätön pakko.

Vierailija
48/51 |
04.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lienee aloittajalla siinä, että hän itse haluaisi vetää lonkkaa kotona, mutta mies vaatii menemään töihin ja kantamaan yhdessä taloudellista vastuuta ;)

Eikö niin? Sitten "positiivisesti" kadehditaan :D

Vierailija
49/51 |
04.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä meillä ihan yhdessä ollan sovittu, et lapset hoidetaan kotona. Miehellä moninkertaiset tulot mun tuloihin nähden, niin ilmanmuuta se olen minä joka kotona.

Lapset ovat kerran pieniä, miksi en nauttisi heidän kanssa olemisesta. Kiireettömästä elämästä. Jos tällainen mahdollisuus kerran on.

Kerkeän olla töissä vielä kymmeniä vuosia.

Paljosta ollaan jouduttu luopua, lomamatkat, kodin sisustaminen jne.. Mutta elämä on valintoja täynnä, me valittiin näin. Kädestä suuhun eletään, mutta koko elämää tämäkään tilanne ei jatku.

yhdessä ollaan päätös lainoista tehty, myöskin kodin rakentamisesta, lasten hankkimisesta jne.. Myös päätös kotona olosta on tehty yhdessä ja taispa olla mieheni joka sitä ehdoitti aikoinaan. En koe olevani mieheni "elätti" teen töitä kotona täydestä sydämestä (helevetin huonolla palkalla toisin) Mutta kaikki ovat tyytyväisiä.

Uskallankohan kertoa, et mieheni osallistuu kotona ollessaan siivouksiin, lastenhoitoon, ruoanlaittoon jne.. Saan harrastaa ja mies on lasten kanssa mielellään. Puuhataan yhdessä, tehdään ostospäätökset yhdessä (vaikka mies tuo suurimman osan rahoista tileille) Voin ostaa lapsille/itselle jotain kysymättä siitä mieheltäni. Maksan meidän perheen laskut ja tiedän paljoko on rahaa, pystytäänkö laittaan jotain säästöönkin jne..

Nimim. neljä lasta ja 8-vuotta kotona "vain" lasten kanssa ;)

Vierailija
50/51 |
04.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

et en mää kotona kyllä lonkkaa kerkeä vetää.. ihan täyspäivä "työ" tää kyllä on. Pyykkejä, imurointia, ulkoilua, pukemista, riisumista, ruoanlaittoa, kaupassa käyntiä, pelaamista.

Ai, onhan mulla hetki itselle ku lapset on päikkäreillä/levähtämässä. Muuten meillä kyllä ei oo luppoaikaa.

Valvon yötkin nuorimman kanssa, sitten vedän päivän iltaan joka tapauksessa. Yli vuosi valvomista nyt takana ja voin sanoa ettei ole kauhean hohdokasta elämä. Helpommalla pääsisin olemalla töissä ja siitä vielä maksettais moninkertaisesti!!!!!!!!!!!!!!!!1

Vierailija
51/51 |
04.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kahdehtii jotain, jota ei sitten itse kuitenkaan tekisi, jos siihen olisi mahdollisuus...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kahdeksan