Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

kadehdin niitä naisia, jotka

Vierailija
04.02.2010 |

pystyy olla kotona lasten kanssa. Vaikka asutaan uusissa velkasissa omakotitaloissa. Pokka päällä vieritetään miehille taloudellinen vastuu.

Kadehdin, mutta en kuitenkaan ikään tekis niin!

Kommentit (51)

Vierailija
21/51 |
04.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pystyy olla kotona lasten kanssa. Vaikka asutaan uusissa velkasissa omakotitaloissa. Pokka päällä vieritetään miehille taloudellinen vastuu.

Kadehdin, mutta en kuitenkaan ikään tekis niin!

ja tekisin heti niin jos miehellä olisi hyvä palkka.

Vierailija
22/51 |
04.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miks miehet ei sitten jää kotiin hoitamaan lapsia , vaikka se on niin arvostettua?

Toisessa ketjussa itketään kun mies on työtön (eikä halua työllistyä) ja vaimo haluaisi jatkaa 7 kk lapsen hoitamista kotona, vaikka saisi töitä helposti (hoitoalan koulutus). Mieshän voisi hyvin hoitaa lasta ja kotia kun ei kerran halua mennä ansiotyöhön, mutta jostain syystä tämä malli ei kelpaa...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/51 |
04.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten siinä olet onnistunut jo kun lapset pieniä?

tottahan kannattaa säästää yksityinen eläkevakuutus, jos ei tienaa. Se on kotona olevan turva. kantsii myös sijoittaa. Näin kumpikin vanhempi on tasa-arvoisessa asemassa eläkkeellä ja mahdollisen eron sattuessa.

. Ne on humpuukia. Kannattaa sijottaa suoraan esim. asuntoihin tai vaihtoehtosesti osakkeisiin ym.

Vierailija
24/51 |
04.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pystyy olla kotona lasten kanssa. Vaikka asutaan uusissa velkasissa omakotitaloissa. Pokka päällä vieritetään miehille taloudellinen vastuu. Kadehdin, mutta en kuitenkaan ikään tekis niin!

on kuitenkin pokkaa hylätä lapset ja pistää pitkiksi päiviksi hoitoon. Ota itseäsi niskasta kiinni nainen!

automaattisesti, jos äiti menee töihin haluaa sitten tai ei. Joillakin taas on hyviä isovanhempia tai muita tukiverkkoja...

Ja hoitopaikkojen parjaaminen ehkä tuo lievennystä niille, joilla jostain syystä on tarve puolustella tekemisiään.

Vierailija
25/51 |
04.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten siinä olet onnistunut jo kun lapset pieniä?

tottahan kannattaa säästää yksityinen eläkevakuutus, jos ei tienaa. Se on kotona olevan turva. kantsii myös sijoittaa. Näin kumpikin vanhempi on tasa-arvoisessa asemassa eläkkeellä ja mahdollisen eron sattuessa.

. Ne on humpuukia. Kannattaa sijottaa suoraan esim. asuntoihin tai vaihtoehtosesti osakkeisiin ym.

Kannattaa perehtyä. Kannattaa hajauttaa ja eläkevakuutukset ovat yksinkertaisesti sanottuna sijoittamista erilaisessa muodossa. Vakuutushan voi olla sijoituspohjainen. asiat eivät ole noin yksinkertaisia. t. se, joka on säästänyt vakuutusta ja sijoittanut yms.

Vierailija
26/51 |
04.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pystyy olla kotona lasten kanssa. Vaikka asutaan uusissa velkasissa omakotitaloissa. Pokka päällä vieritetään miehille taloudellinen vastuu. Kadehdin, mutta en kuitenkaan ikään tekis niin!

ja tekisin heti niin jos miehellä olisi hyvä palkka.

just näin, mutta täällä av:llä taitaa olla muut vain varakkaiden vaimoja.

Vierailija
27/51 |
04.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies tienaa tosi hyvin, mutta käytännössä pyörittelee peukaloitaan töissä. Minä teen "kotiäidin" töitä periaatteessa palkatta. Että mies kehtaakin lähteä kodin ulkopuolelle ottamaan iisisti, kun minä hoidan vastuun kotona! Mitäs tästä sanot, ap?

Vierailija
28/51 |
04.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastuitahan on monenlaisia. Meidän tapauksessa taloudellinen vastuu on miehellä ja kotitaloudellinen vastuu on minulla.

Vierailija
29/51 |
04.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

monesti olla, kun kotona. en kuitenkaan usko,että miehes pelkästään pyörittelee peukaloita. Ehkä se vain sulle näyttää siltä.

Vierailija
30/51 |
04.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotka raataa niska öimassa töitä, että eukko saa hoitaa lapsia 3 vuotiaaksi kotona. Isä itse ei näe koskaan lapsiaan ja lapset eivät kiinny isäänsä. Mutta isän tehtävä näissä perheissä onkin hoitaa rahaa äidille,että tämä saa nautiskella lasten kanssa kotona!

Meillä molemmat käy töissä ja molemmat myös hoitaa lapsia. Lapset eivät siis käy kuin osa-aikaisesti päiväkodissa. Saavat olla äidin ja isän kanssa 5 päivää viikossa. Kyllä sen huomaa lasten ja isän väleistä, että isä on lasten kanssa paljon. Aivan eri maata kuin monien tuttujen perheissä joissa isät tulevat illalla laittamaan vaan lapset nukkumaan. Meillä isä ja äiti ovat yhtä tärkeitä molemmat!

Vierailija
31/51 |
04.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta oikeassa oot, kyllähän se jotain siellä tekee. :) Kuintenkin sillä on iisimmät päivät kuin mulla, on senkin myöntänyt. Meillä ei vedetä asiasta hernettä nenään, kunhan vähän halusin näpäyttää ap:tä.

t. 38

monesti olla, kun kotona. en kuitenkaan usko,että miehes pelkästään pyörittelee peukaloita. Ehkä se vain sulle näyttää siltä.

Vierailija
32/51 |
04.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisilla nyt vaan on varaa tehdä noin.

Miksi pitää ryhtyä syyllistämään kotona lapsiaan hoitavaa?

Vierailija
33/51 |
04.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä me on miehen kanssa ihan yhdessä sovittu tämä järjestely. Hassulta tuntuisi mennä pienipalkkaisiin töihin kun rahaa ei jäisi käteen juuri enempää. Ja toisaalta miehen tulot on niin isot että pystytään elämään oikein leveästi näin.

Vierailija
34/51 |
04.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

me asutaan uudehkossa velattomassa omakotitalossa ja hoidan lapsia kotona. Olisi järjetöntä lähteä töihin kun tileillä makaa käteistäkin melkein 100 000.

Vierailija
35/51 |
04.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta olen onnellinen, että pystyn olemaan lasten kanssa kotona, tässä meidän vanhahkossa omakotitalossa, josta on hyvin siedettävä määrä velkaa maksettavana.

Miehellä toki on isompi vastuu taloudesta kuin minulla, mutta maksan kyllä oman osani kuluista.

Tingitty on kaikesta ja karsittu kaikki ylimääräinen pois, mutta se on meidän valinta, jotta minä voin olla kotona.

Vierailija
36/51 |
04.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siinä mitään pokkaa tarvita :D

Vierailija
37/51 |
04.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

muuta on turha väittää. Lapset on miehenkin ja jokainen tekee jotain. Laiska se on joka töitään tai toisen töitä laskee. :)

Vierailija
38/51 |
04.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä meillä varallisuus hankittiin ja velat maksettiin ennen lapsen hankkimista. Ihan yhteistuumin tehdään kaikki isot päätökset, kumpikaan ei vierittele toisen päälle mitään. Meidän kohdalla oli selvää, että jään kotiin lapsen (joka on pitkäaikaissairas) kanssa, koska työssä käymisestä ei olisi sanottavaa taloudellista hyötyä. Joku saattaa luulla, että meillä on velkaa, kun on iso talo, ja että minä "luistan" vastuistani. Ihan sama. Ap:lle vaan tiedoksi, että on ihan hölmöä pohtia toisten asioita - älä ainakaan lastasi opeta tuollaiseksi.

Vierailija
39/51 |
04.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen ollut työkyvyttömyyseläkkeellä nyt 6 vuotta, töitä en varmaan pysty koskaan tekemään. lapsi viidennellä luokalla, ettei voi oikeen ees sanoa, että hoidan lasta kotona. miehellä sen verran hyvä palkka, että uuden talon velkakin lyhenee ihan mukavasti. toki saan eläkettä, etten nyt täysin miehen elätettävä ole.

Vierailija
40/51 |
04.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

täytyy mennä rahan edelle. Lapselle on parempi, että oma äiti hoitaa hänet kotona, kuin että ollaan päiväkodissa muiden lasten seassa muiden aikuisten hoidettavana.

Ja koko perhe on oravanpyörässä ja ainaisessa kiireessä, siitäkö pieni lapsi nauttii?

Sehän kestää vain muutaman vuoden, sen jälkeen äitikin pääsee taas tienaamaan.

Ja kyllä minusta miehen tulee sinä aikana kantaa taloudellinen vastuu, ja vieläpä olla ylpeä siitä, että perheensä elättää sen ajan kun lapset ovat pieniä ja tarvitsevat ennenkaikkea äitiä ja rauhallista perhe-elämää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän neljä