Millaiset vaunut kannattaa ostaa? (Sis. kiukkuista vuodatusta=
Kävimme tänään ekaa kertaa lastentarvikeliikkeessä ja lähinnä alkoi itkettää.
Ensinnäkin vaunut on järkyttävän kalliita. Toiseksi mä en tajua niistä mitään. Kolmanneksi ne on tosi rumia. Neljänneksi meillä on aika pieni auto, ja kaikki vaunut vaikutti kamalan isoilta.
Myyjääkään ei näkynyt ja mä lähdin menemään, koska mua otti päähän koko touhu. Taidan ostaa huutonetistä käytetyt, mutta millaiset?
Onko yhdistelmät siis sellaiset, jossa on vaunukoppa ja ne saa myöhemmin muutettua rattaiksi? Sellaiset varmaan olisi fiksut? Mitä muuta pitäisi tietää?
Miksi jotkut vaunut maksaa 700 euroa (Hartan) ja toiset vain 200 (Carena tms.)? Mikä näissä on suurin ero? Minkähintaiset on järkevät?
Kommentit (45)
ovat aika näppärät ja menevät oikeasti pieneenkin autoon. Meillä kolmen lapsen kanssa on käytetty lähes kymmenet eri kiesit ja ehdottomasti pidän timmyistä eniten. Niihin vaan pehmeä kantokoppa vauva-ajaksi. Suuren plussan annan erittäin hyvän suojan antavasta kuomusta, niin sateella kuin paisteella.
kun etsin esikoiselleni vaunuja. Menin liikkeeseen tutkimaan valikoimaa, oli jos minkä näköistä ja hintaista vaunua ja olin ihan pihalla. Sitten satuin näkemään siellä tarjouksessa olleet Emmaljungan Classic-rattaat ja ihastuin niihin; ostin pehmeän kantokopan lisäksi joten niistä sai vauvalle yhdistelmärattaat. En ole kertaakaan katunut :) rattaissa on tilava metallinen tavarakori alla ja ilmakumirenkaat. On olleet oikein hyvät eikä ole kertaakaan tarvinnut huoltoon viedä tms. Nyt ne on jo toisella lapsellani käytössä, ja plussaa noissa on se että niihin saa ostettua sisaristuimen mikä on kyllä maailman paras keksintö jos lapsilla on pieni ikäero :D mulla makaa 2kk vauva vaunuissa ja 2v esikoinen istuu sisaristuimessa.
Suosittelen!
On vuosimallia 2005 ja yhtä tyttöä kyydittäneet.
Pehmeä kantokoppa ja hoitolaukku samaan sarjaan.
Ulkoa tumman siniset ja siltä vaaleat.
250€
Hyviä vinkkejä vaunujenhankintaan löysin http://www.lastenvaate.fi/lastenvaunut/ jutusta, kannattaa lukasta läpi ainakin noi eri vaunutyypit niin on helpompi rajata vähän sitä mitä etsii.
Meillä oli Emmaljungat yhdistelmät, ja vaunun kopasta sai selkänojan nostettua ylö, vauva mahtui 10kk ikäiseksi vaununkoppaan, sen jälkeen vasta vaihdettiin ratasosa.