Miksi Helsinkiä kohtaan tunnetaan aina niin suurta vihamielisyyttä?
Kommentit (106)
Olen monen Helsingissä syntyneen kuullut sanovan, että ihana kun pääsi pois, koska siellä ihmiset on ylimielisiä ja pintapuolisia ja kylmiä.
Tämä siis niiden ihmisten kertomana, jotka ovat asuneet lapsuutensa, nuoruutensa ja osan aikuisuuttaan Helsingissä.
Aina naurattaa ku joku juntti on metriksellä kattelemassa sitä metrokarttaa (joka on muihin Euroopan kaupunkeihin nähden tosi pieni) ihan ihmeissään :D
Olen aina hokenut itselleni että Helsinki on kamala paikka asua (täältä n. 350km päästä katsottuna). Siellä ei ole kuin betonilähiöitä ja karmea liikenteen mökä. Pariinkymmeneen vuoteen en Helsingissä käynyt kuin lentoasemalla, mutta lähdin sitten miehen työmatkalle mukaan, kahden taaperon kera. Kavereita näin asukaspuistoissa ja olin ihan myyty niihin. Vihreitä alueita löytyi ja ympäristön kunnioitus oli minusta paljon paremmalla tolalla kuin täällä maalla jossa suttuista pihaa yms. näkee vähän väliä. Ihanaa kuin tuplarattailla pääsi kätevästi joka paikkaan ja valikoimaa oli mihin mennä.
Kiteytettynä, yllätyin kuinka mukava paikka Helsinki oli lapsiperheelle.
Helsinkiläisistä minulle on jäänyt asiallinen kuva. Useimmilla on alkeelliset käytöstavat hanskassa, toisin kuin täällä maalla.
Jos joku minua pääkaupunkiseudun ihmisissä ärsyttää, niin ne ovat asuntojen hinnoista kitisevät. Käsittääkseni Suomessa saa itse valita asuinpaikkansa. Jep, asuminen maksaa pääkaupunkiseudulla enemmän, siellä ei ole pakko asua, ihan voi muuttaa korpeen jos haluaa neliöitä sisään ja ulos enemmän.
T. Yksi, 8000 asukkaan kunnasta
Vierailija kirjoitti:
Mistähän se ylimielinen asenne oikein tulee? Kun suurin osa helsinkiläisistä on muualta tulleita... Toki omakin asenne vaikuttaa. Jos jo valmiiksi on naama norsunvitulla, niin tuskin kannattaa odottaa sen kummoisempaa asennetta.
Siis se on se kun jengi maaseudulta lähtöisin muuttuu ylimieliseksi Hkissa, koska esim. fyrkkamahiksii on enemmän ja se individualismi(egoismin, alteregot, eri vaikutteet eri tavalla tulkitseville) täällä kun ei ole enää siirtolaishansakauppapaikka kuten alunperin. Suomi on kovin harvaanasuttua skutsia, joten kaupunkilaisuus on eri asia kuin vaikkapa niissä mainituissa kaupungeissa. Tacktack
oivaltavamauri kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistähän se ylimielinen asenne oikein tulee? Kun suurin osa helsinkiläisistä on muualta tulleita... Toki omakin asenne vaikuttaa. Jos jo valmiiksi on naama norsunvitulla, niin tuskin kannattaa odottaa sen kummoisempaa asennetta.
Siis se on se kun jengi maaseudulta lähtöisin muuttuu ylimieliseksi Hkissa, koska esim. fyrkkamahiksii on enemmän ja se individualismi(egoismin, alteregot, eri vaikutteet eri tavalla tulkitseville) täällä kun ei ole enää siirtolaishansakauppapaikka kuten alunperin. Suomi on kovin harvaanasuttua skutsia, joten kaupunkilaisuus on eri asia kuin vaikkapa niissä mainituissa kaupungeissa. Tacktack
Mikä ihmeen individualismi 😂 Helsingissä varsinkin parikymppiset naiset ovat äärikonformistisia.
Kauneus on kuulijan korvissa.