Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ootteko seuranneet sarjaa "Mitä Uskoa"?

Vierailija
12.01.2009 |

Aivan älyttömän hyvä ja mielenkiintoinen ohjelma, ja ai että mä tykkään sen punapaitaisen papin mielipiteistä!

Kommentit (44)

Vierailija
1/44 |
14.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotakin jäi kutkuttamaan halu miettiä luterilaisuutta enemmän. Jaakko Heinimäki ja Jari Jolkkonen julkaisivat loppuvuodesta Luterilaisuuden ABC. Synkkä ja harmaa sanakirja.

Kirjan nimen loppu on itseironinen vitsi, eikä kuvaa sisältöä. Kirja on hauska ja kevyt lukea, jättää tosin enemmän nälkää saada tietää enemmän kuin vastaisi tyhjentävästi kaikkiin kysymyksiin.

Hardcore-kiinnostuneet voivat iltalukemikseksi plärätä Tunnustuskirjoja, vähän tuhdimpaa tavaraa. Jos Tunnustuskirjat tuntuu liian vankalta eväältä, voi lukea ajatuksella,äen pohdiskellen, kysymyksiä esittää Huovisen kirjoittaman (Lutherin) Katekismuksen.

Vierailija
2/44 |
14.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa, että kirkko uskaltaa pohtia ja näyttää monenlaiset lasvonsa reilusti. Minulla myös sterotypiat katosivat: nuori nainen ja fundamentalisti, vanha liberaali partasuu..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/44 |
14.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanoa uskovaiseksi. Nuori mies joka halusi pitää raamatusta kiinni. Muut oli sitä mieltä et mennään mukana mihin maailmanmeno kuljettaa.

Vierailija
4/44 |
14.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sanasta kiinni pitämistä. Voi kun kaikki ois tuollaisia.

Vierailija
5/44 |
14.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

pahuuden. Eli mitä ihminen kylvää sen hän niittää. Sitä saa mitä tilaa.Ihminen itse on syyllinen valinnoillaan maaimanssa tapahtuviin onnettomuuksiin. Eletään syödään ja mässätään itsemme sairaiksi. Lapsemme saa siitä maksaa korkean hinnan uusilla sairauksilla jopa kuolemaan johtavilla. Jumalalla ei ole mitään tekemistä tämän kanssa vaan ihmisen väärillä valinnoilla syntisellä elämällä.

Vierailija - 12.1.2009 23:15 (ID 1252277)

Mäkin tykkäsin siitä ohjelmasta.

Tajusin miten armottomia monet new age uskonnot on. Niinkuin se enkeliterapeutti, joka sanoi että jos elämässä tulee mitä tahansa onnettomuutta, ihminen on sen aina itse "tilannut"; ajatellut, tehnyt tai sanonut jotain negatiivista.

Vierailija
6/44 |
14.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

molempien nuorten) mielipiteet.

Tykkään enempi siitä kun kaikkia asioita lähestytäänkin sen Rakkauden kautta, eikä luetakaan sanasta sanaan ja nosteta joku epäolennainen(mielestäni naispappeus kysymyksenä on yksi tällainen) seikka pääasiaksi.

Vierailija
7/44 |
15.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten mietin, voisiko tällaisia keskusteluohjelmia katsoa "peilinä" itselleen. Sen sijaan, että kotisohvalta nostaa "uskovainen", "tiukkis", "löpero", "säälittävä" tms. kortteja keskustelijoista, voisi katseen kääntää itseen päin: mitä minusta kertoo se, että tuo ajattelu kiinnostaa ja saa korvat hörölle tai ärsyttää ja kuohuttaa pientä mieltäni. Millaisia ovat minun uskonnolliset ajatukseni? Mistä ne ovat syntyneet, millainen kasvutausta niillä on ollut? Onko oma uskonnollinen ajatteluni jämähtänyt johonkin tiettyyn ikävaiheeseen vai muokkautuuko se elämän kokemusteni myötä? Mistä syntyy voimakas tarve "demonisoida" toisia ihmisiä ja jakaa esim. pappeja oikeiksi uskovaisiksi ja luopioiksi? MItkä ovat ne tunnusmerkit ja ratkaisevat sana- tai käyttäytymisvalinnat, joilla voin tämän jaon tehdä?

Vierailija
8/44 |
12.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime vuonna erottiin kirkosta koko perhe eikä tää ohjelma ainakaan saanut katumapäälle :)

Vierailija
9/44 |
12.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kristinusko ei kiinnosta sen vertaa että olisin katsonut enempää.

Vierailija
10/44 |
12.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vastaukset elämän vaikeimpiin kysymyksiin kirkon ulkopuolelta - kun kerran niin kovasti niitä tunnutte kaipaavan. Tulkaa kertomaan totuus meillekin sitten kun todistettavasti sen pystytte osoittamaan.

Vierailija
11/44 |
12.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ovat "faktoja" kristillisessä uskossa, mulle oli aivan uusi asia, että siitäkään ei olla samaa mieltä. Ja nimenomaan lohduttavalla tavalla uusi asia. Ja se Kuulan näkemys, että vielä kuoleman jälkeenkin Jumala haluaa saada meitä omikseen. Kaiken kaikkiaan turvallinen ajatus.

Vierailija
12/44 |
12.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku nuori naispappi just paasas saatanasta...eheheh eipä kiinnostanu enempiä oli jo toi niin huvittava.

Vierailija
13/44 |
12.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten lapsellinen olenkaan ollut. Kiitos sinulle.

Vierailija
14/44 |
12.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielipidetutkimukset näyttää, että ihmiset eivät enää usko persoonalliseen pahaan eikä helvettiin. Kirkko tietysti tulee perässä, on vähän pakko kun niin paljon eroaa väkeä kirkosta. Ennen kirkko hallitsi tietämätöntä rahvasta pelolla, nyt se ei enää onnistu, vaan pitääkseen jäsenmäärän entisellään on alettava seurata yleistä mielipidettä. Niin läpinäkyvää.

Vierailija
15/44 |
12.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asia on juuri näin yksinkertainen.

Siinä niitä vastauksia.

Vierailija
16/44 |
12.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei viitsitä edes kommentoida noita kirkostaeroajien juttuja. Perustakoon oman ketjunsa.

Vierailija
17/44 |
12.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua polttelee tällainen asia.

Vierailija
18/44 |
12.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hätä pöksyissä, nääs. Itsekkin olen miettinyt josko eroaisin kirkosta, mies on jo eronnut. Oma suku on vaan tosi uskonnollista, en tiedä miten ottaisivat asian. Vaikka olenhan minä jo iso tyttö..

Vierailija
19/44 |
12.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kyllä nyt sai ihan uutta potkua tämä kirkkoon kuuluminen. Tartteekin ruveta ottamaan asioista enemmän selvää.

Montako jaksoa tuota ohjelmaa vielä tulee?

Vierailija
20/44 |
12.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirkko seuraa kansan mielipidettä ja muuttaa kelkaansa sen mukaan. Ja siksi minäkin erosin kirkosta. Kohta siellä vihitään homoja ja homopapit varmaan saarnaakin, naiset sen jo tekevät, vaikka raamattu sen kieltää. Uuden opin mukaan siis ei olekaan (ehkä) saatanaa ei helvettiä, viimeisen tuomionkin nämä ohjelman papit väänsi aika erikoiseksi verrattuna raamatun oppiin. Kohta vissiin uskotaan, ettei ole persoonallista Jumalaakaan. Nykykirkolla ei ole kristinuskon kanssa mitään tekemistä!