Pidempään tuhdanneiden HELMIKUU
Kommentit (51)
Tänne ei ihmeempää.. Menkat oli ihan oudon niukat ja lyhyet.
Koiran kanssa täytyy lähteä kohta ulkoilemaan..
Eipä ihmeempää..
KP
Ollaan siirrytty sitten helmikuuhu.
Onnea vielä Rizzalle ja hyvä kun kaikki on mennyt hyvin. :)
Minulla loppui jo vuoto tähystyksen jälkeen. Ei sitä montaa päivää kestänyt. Eilen huvikseen koitin ovistikulla, että mitähän se näyttää (kp 14), niin tuli vahvempi viiva! :) Eli nyt näyttäisi olevan jonkinlainen ovis päällä (jos nyt tapahtuu?). Mutta tässä kierrossahan ei vielä mitään saanut tehdä. Siis noita makuuhuonepuuhia. Joten odotellaan ensi kiertoon, mutta kiva tietää ettei kroppa emnnyt ihan sekaisin tähystyksestä ja endon poistosta.
Aurinkoista päivää! :)
Heippa.
Esittelyä ensin:
Minä 30, mies 34
lapset -04 ja -06, kolmatta tuhdattu nyt 11 kiertoa, clomit aloitettu edellisessä kierrossa ja nyt näkyi sievä follikkeli, josta toivottavasti tulee meidän seuraava vauva! ;) Mulla PCO ja hyvin monia keskenmenoja takana.
Siinäpä sitä olikin. Kiva tämä pidempään tuhdanneiden pino, tuolla kolmosissa olen kirjoitellut, mutta siellä ei taida olla muita hoitolaisia, kuin 2poj@näiti itseni lisäksi...
Mutta siis suurta plussa-aaltoa tänne toivon mukanani tuovani! Ja nythän on jo valon päivä ja eikös tutkitusti valon lisääntyminen vaikuta hedelmällisyyteen, eli nyt sitten vaan tännekin plussia ropisten!
:)töpsy kp10/35-80 yk11
moikka vaan kaikille tasapuolisesti.
Koitin olla tulematta tänne ja saada vauvakuumeilua pois mielestä jos siitä olis hyötyä ja hyvin menikin irtiottoa :) 3-4viikkoa mutta täällä ollaan taas :D on tää niin koukuttava paikka että ei osaa olla pois.
No tuntemukset silloin joulukuussa oli ihan turhia, ei ole tärpännyt vieläkään...
no jos OmallaNavalla jatkan..Neljä kuukautta sitten aloitin aktiivisen urheilun ja nyt vasta saan painoa tippumaan ihan ruokailua tuijottamalla ja laskemalla kaloreita, on vaan niin ristiriitaiset tuntemukset tuon vauvailun suhteen että ihanaa kun vihdoin ja viimein saan painoa pois mutta vauvakuume on aivan järjetön ja muistaakseni laihduttaminen raskauden aikana ei ole sallitua..ei oikein tiedä mitä tekis..
mites muilla on menny? Onko jatkuva lumentuleminen saanu ajatuksia muualle :) Kuinkas moni muuten hiihtää? itsellä olis iso haave saada ostaa kunnon sukset ja aloittaa hiihto, mutta ne on niin sikakalliit että joutuu siirtää haaveet ensi talvelle..mutta plussatuulia kovasti kaiklle :)
Joku oli kysellyt meikäläisen yrityksestä, kiva että täällä vielä muistetaan :-) Yritys on siis laitettu ihan telakalle, ja kyllä on ollut elämä helpompaa tuon päätöksen tehtyäni! Meille saa nyt nämä 2 lasta riittää ja elämä on muutenkin niin kiireistä tällä hetkellä että vauvakuume on kaikonnut tyystin. Ei jaksa enää yrittää. Täällä kyllä edelleen käyn lueskelemassa miten muilla menee! Eipä ole kauheasti plussia tullut, harmi...
Sain yhden kokonaisen päivän hoidella pientä kummityttöä, meni kyllä ihan vanhasta muistista ja samalla muistin miten työlästä vauvanhoito onkaan. Vaikka meillä olikin mukavaa, luovutin silti käärön takaisin vanhemmilleen ihan ilomielin! Lisäksi siskoni saa vauvan tänä vuonna, joten enköhän saa hoidella pientä jatkossakin :-)
Ehkäisyä en kuitenkaan ole hommannut, joten jos sellainen ihme tapahtuis että "vahingossa" raskaaksi tulisin niin vauva on tervetullut. Nyt mennään ihan rennolla meiningillä!
Täällä on yksi hiihtäjä... tosi hyvää liikuntaa ihanassa talvisessa luonnossa.
Toivon oikein paljon plussaonnea kaikille piiiitkään yrittäneille! t. eewokki
Eli ei ollut Teroista ja aukiolotutkimuksesta ainakaan vielä apua. Mielessä pyörii kaikenlaista IVF:stä sijaislapseen ja adoptioon. Tuleva polyyppi-leikkaus pelottaa, mua ei oo koskaan nukutettu!
Noh, napsin nämä kaksi kuuria vielä teroja ja hankin vielä 3 kk kuurin jatkoksi (lääkäri lupasi kirjoittaa tarvittaessa reseptin vielä 3 kk:lle) ja katsotaan sitten...
Se kiva juttu näissä teroissa on, että ainakin tiedän päivän, koska täti tulee, jos on tullakseen.
Kiva kuulla, että Asterilla ja Rizzalla on pienokaiset hyvin matkassa mukana!
Inkeri: mukavaa, että asia etenee!
Plussataanhan?!?
- Ennuli -
kp 6/27
Kiitos Inkerille helmikuun pinon "avaamisesta"! :)
Topsylle tervetuloa joukkoon. :)
Kavin sitten siella hormonikokeissa ja kaikki oli ok (taas..)! Mika on tietysti tosi hyva homma. Mullahan siis katottiin myos kilpirauhasarvot. Outoa muuten Nelly, etta sulla ei tosiaan ole noita verikokeita katsottu. Luulis olevan niin helppo testi.. Mutta siis sitahan siina katsottiin, etta ovuloinko. Ja kyllahan ma tiesin, etta ei se kipu sillon kierron puolivalissa voi muutakaan olla! ;)
Nyt rupee sitten vahan janskattaan, etta mita jos se vika onkin miehessa........! No, sittenhan asia on silla selva, ei muuta kun icsit kehiin! Mies on menossa ens viikolla antamaan naytetta.
Onhan siina tietty mahis, etta mulla putket tukossa, et jos miehen nayte on normaali, niin sitten kai tehdaan viela tahystys.
No tammosia tanne tanaan!
Rentouttavaa viikonloppua kaikille!
Tinttis
Muoks.. Semmonen tuli mieleen, etta miten teilla on miehet suhtautuneet tahan pitkaan tuhtaamiseen ja kenties naytteen antamiseen? Mun mies on ihan ok naytteen suhteen ja ihan mielellaan on sita antamassa, mutta kun tuossa paivana muutamana juteltiin (riideltiin............ ;) ) niin han oli etta sitten kenellekaan EI saa sanoa, jos hanessa on vika! Sille on tosi kova paikka, jos han "laukoo huteja" niinkuin han itse asian kauniisti ilmaisi... :/ Voi raasua. Ma niin toivon, etta vika ei olis hanessa, musta tuntuu, etta mina kestaisin omat vikani paremmin! Onhan tietysti olemassa vaihtoehto, etta vika ei ole kummassakaan.....
Hei!
Olisikohan tämä semmonen palsta, jossa minäkin voisin kirjoitella. Nuo lapsettomuus- ja sekundäärinen lapsettomuus palstat ovat tosi hiljaisia ja itseä huvittais jakaa enemmän omia tuntemuksia.
Voisin eka hieman esitellä itseäni, itse olen kohta 32v. ja mies 35v. Asustellaan pohjois-pohjanmaalla. Meillä on kaksi poikaa 10/06 ja 08/2008 syntyneet (olemme saaneet heidät hoidoilla, esikoinen on icsin tuoreplussa ja kuopus saman icsin pas) ja lisää saisi tulla. Ehkäisyä ei olla käytetty vuodesta 2002 lainkaan ja siis luomulapsia saisi tulla vaikka kymmenen, mutta ei näköjään tule. Olemme kuitenkin suunnittelemassa menevämme vielä yhteen icsiin tässä jossain vaiheessa ja toivomme saavamme ainakin sen kolmannen murun joskus.
Mutta tosiaan vauvakuume on aivan mieletön ja miehellä myös. Mutta katsellaan tässä milloin sitä viitsisi klinikalle ottaa yhteyttä ja alkaa suunnitella uutta hoitorumbaa alusta lähtien.
Toivon kaikille paljon plussatuulia!
Hessunen ja pojat sekä armoton vauvakuume
Tinttis kyseli miten mies on suhtautunut näytteen antoon.
Meillä hoitojen eteneminen loppui siihen kun miehelle liian kova pala mennä näytettä antamaan, pelkää niin paljon että siellä jotain vikaa.
Joku ehkä muistaakin että meillä on vauva haaveet jääneet syksyn-talven parisuhdekriisin takia ja osittain kriisi lähti juuri tuosta hoitoihin lähtemisestä. Eihän se toki ainut ongelma ole, mutta lapsettomuus tuntuu kärjistävän kaikkia asioita.
Kävin torstaina lääkärissä ja todettiin poskiontelontulehdus. Ja samana yönä alkoi oksennustauti. :/ Jopas nyt on tautia liikkeellä. Lääkäri oli sitä mieltä ettei tähysykseen olisi kannattanut flunssaisena mennä, että sitten flunssa vaan pahenee. Mutta tottakai kuuntelin silloin osaston lääkäriä joka sanoi, että tähystys voidaan tehdä. Ja toisaalta minä en olisi yhtään enää jaksanut kipujen takia odottaa. Joten nyt saa sitten vaan kärsiä. Mutta huomasin jo nyt, että oli tähystyksestä jotain hyötyä: menkkakivut eivät ole niin pahat (ainakaan vielä).
Mutta en jaksa nyt tämän enempää olla tässä koneella, joten hyvää viikonloppua kaikille! :)
Kp 20/n.29
onkin menny taas pidempi aika etten ole tääl pyörinyt..tammikuu oli ja meni sumussa.iski aivan mahdoton alakulo...tuntuu ettei ole siä valoa siellä tunnelin päässä.
nyt jonkun verran helpottaa,sillä 2viikon kuluttua olisi lääkäriaika ja TOIVOTTAVASTI saadaan vihdoinkin se lähete tutkimuksiin/hoitoihin..
saa nähdä.
Jälleen kerran vuosi on alkanut kuunnellessa muiden vauvauutisia..yritä siinä sitten hymyillä ja onnitella....
tavoitteena oli saada se vauva 2010 aikana..nyt näyttää uhkaavasti siltä,ettei toteudu. =/.
tyhmä kun on,täytyy näitä takarajoja asetella,vaikka järki sanoo,ettei se niin mene.
Tulee vqin mietittyä,kuinka ihmeellä juuri meille kaiken täytyy olla niin vaikeata,ihan kuin ei jo valmiiksi ongelmia olisi.....noh,aika näyttää..
nyt tosiaan on takana 1 menkat km:n jälkeen.
ja eikun vain uutta yritystä putkeen.....(inspiraatio tasan 0,mutta pakko puurtaa)
vielä en ole jaksanut alkaa oviksia tikuttelemaan,jotenkin tuntuu että ei auta.kaikki muu tosin on jo tullut kokeiltua....
katsellaan nyt mitä sanotaan vastaanotolla.
toivottavasti edes tästä selvitään helpohkolla..
vielä yksi juttu,mikä mietityttää noviisia.
miten nopeasti suunnilleen lähetteen laiton jälkeen pääsee etenemään?tarkoitus siis mennä julkisella lapsettomuus polille.täällä meillä kun ei yksityisiä ole..
ja mitä kokeita tehdään ihan ensimmäisenä?
mulla on jo muiden juttujen takia otettu esim. kilpirauhas kokeet,mikä oli ok,ultrassa tosiaan löyty se pco ym "häikkää" mikä tosin kuulema ei liikaa pitäis vaikuttaa raskautumiseen...
ja tehdäänkö miehelle alkuun muuta kuin tutkitaan simpat?
jos vaan joku osaa kertoa,olisi kiva.. =)
En ole tainnutkaan vielä ollenkaan kirjoitella tänne helmikuun pinoon.. On ollut hiukan kiireistä! Olen ollut taas muutaman viikon tekemässä sijaisuutta ja iltasin on ollut koulua! nyt taas voin hengähtää kun sijaisuus on ohi.. mielelläni kuitenkin noita sijaisuuksia teen vaikka rankkoja jaksoja ne ovatkin.
Kiva rizza kun kävit kertomassa kuulumisiasi tuonne tammikuun pinoon! Ja mikä mukavinta kuulla, on se että molemmat pikkukyytiläiset ovat mukana menossa :D Onneksi olkoon sinulle vielä, kyllä sitä voikin olla iloinen toisen puolesta :)
inkeri: Minunkin pitäisi ensi maanantaina soittaa polille ja kysellä onnistuuko inssi seuravaan alkavaan kiertoon.. mukavaa että asiat alkaa etenemään :) Tehdäänkö sulla lääkkelliseen kiertoon inssi vai omaan?
Töpsy Tervetuloa mukaan!
iiris: joo minunkin tietääkseni laihdutus raskauden aikana ei ole sallittua.. mutta jos on ylipainoa raskautuessa niin tavoitehan olisi kuitenkin pitää silloin paino niin ettei se juurikaan nousisi.. Eli tavallaan jos sulla ei nouse paino raskauden edetessä niin sitten kun vauva syntyy niin poishan pitäisi siinä vaiheessa kuitenkin painoa lähteä koska vauva+muut jutut ovat painoa kerryttäneet, vaikkei se vaa'alla näy.
Mulla on sukset ja olen aina keväisin hiihdellyt.. se on mukavaa hommaa :) Mutta juurikin nautin siitä ainoastaan keväisin ja valitettavasti kevät on hiukan liian lyhyt aika :(
eewokki: kyllähän sut muistetaan :D Mullakin on aina välillä käynyt mielessä että mitäköhän sulle kuuluu :) Kiva kun kävit kertoilemassa! Käy toistekkin :D Niin ja tosi harmi että niitä plussia ei tosiaan ole tänne pinoon juurikaan tullut!
Ennuli: älä turhaan jännitä sitä leikkausta! hyvin se varmasti menee.. ja se on ihan hauska tunne kun vaivut siihen nukutukseen.. päässä vain humahtaa :D Ei muakaan ollu aikaisemmin nukutettu (ennen sitä joulukuista tähystystä) ja ensin jännitin sitä päivää kovasti, mutta sitten kun se leikkauspäivä koitti, olin jotenkin niin tyyni ja jännittämätön. Olin oikeastaan vaan niin iloinen ja helpottunut että vihdoin tämä tehdään!
Tinttis: Meillä mies on suhtautunut hienosti kaikkeen! Ei yhtään pistänyt näytteen antoa vastaan, oikeastaan vaikutti että hän ihan odotti koska pääsee sen viemään ja kuulee omat tuloksensa :) Ja muutenkin tähän yrityksen kestoon on hyvin suhtautunut.. Tukee minua kun olen mieli maassa, vaikka tiedän ettei tämä hänellekkään ole helppoa!
hessunen: Tervetuloa vaan seuraan mukaan! Niin tekö joutuisitte seuraavan hoidon tekemään ihan alusta lähtien? Eli siis teillä ei ole pakkasessa tällä hetkellä enempää? Kiva kun on kehitetty hoidot joilla onnistuu ja tekin olette niiden avulla onnistuneet saamaan päivänsäteitä kotiin :)
habiba: kyllä tämä pitkä odotuksen odotus on välillä niin mahdotonta vuoristorataa mielentilan kanssa! Ja toivottavasti te nyt saisitte sen lähetteen eteenpäin ja alkaisi asiat rullaamaan..
Meillä meni niin että viime kesänä olikohan heinäkuu kävin polilla josta alettiin asia laittamaan eteenpäin (mun ei tarttenu mennä tk:n kautta, ko olin jo muista syistä hoidossa sairaalan puolella) sitte elokuun lopussa tais olla miehen simppanäyte, muuta ei miehelle tehty. Mua ei heti lähdetty tutkiin ollenkaan koska mulla on jo yksi lapsi edellisestä liitosta, jota myös sain kyllä pitkään tuhdata! Seuraava askel oli sitten endo-epäilyn takia mulle tähystys joulukuun alussa ja samalla tehtiin siinä aukkari.. ja nyt käytiin viime viikolla sitten taas polilla inssi-suunnittelussa ja lähdetään niihin. Ai niin tammikuussa multa otettiin sitten verikoe koska miehessä ei ollut vikaa.
Mutta siis melko hitaasti asiat ovat edenneet.. heinäkuusta mennyt nyt tähän kuuhun että jotakin konkreettista hoitoa aletaan tekemään! Mutta asiathan etenevät varmasti melko paljon henkilökohtaisen suunnitelman mukaan. Mulla varmasti tuo tähystys toi muutaman lisäkuukauden hommaan mukaan! Ja loppujen lopuksi tämä odotus aika on mennyt melko nopeaa, koska aina on ollut jokin aika seuraavaksi varattuna jota olen odotellut.
ON: Elikkäs kävin viime keskiviikkona sitten siellä papassa+jälkitarkastuksessa+inssi-suunnittelussa! Kerrankin lähdin hyvällä mielellä lääkäriltä :)
Me päästään inssiin vaikka jo heti seuraavasta kierrosta :) Jos se vaan hoitavaan paikkaan sopii aikataulultaan! Se pitää aina polille soittaa ja varmistaa kun seuraava kierto alkaa.. Alunperinhän olin suunnitellut että aloitan inssit aikaisintaan vasta häiden jälkeen, mutta kyllä me nyt kuitenkin yksi kierto kokeillaan ennen häitä. Häiden aikaisen kierron jätän todennäköisesti sitten välistä.. (heh ei näköjään mulla ole suuria odotuksia inssiä kohtaan ko suunnittelen jo seuraaviakin kiertoja ja hoitoja).
Tämä nyt jo inssin yrittäminen sen takia että jos insseillä ei onnistusta niin päästäisiin mahdollisesti jo tämän vuoden puolella sitten ivf:ään ja saataisiin lääkkeet samaan lääkekattoon! Kuulin kuulkaa niin positiivisen asian lääkärikäynnillä että meidän sairaala ostaa palvelut väestöliitolta ja sinne jonot ovat pari kk!!! Olen kuullut että sinne lähetteen saaneet ovat päässeet ensi käynnille kyllä jo jopa kahdessa viikossa! Tosi positiivinen asia :D
Mulle tehdään inssi lääkkeelliseen kiertoon.. clomit+puregon yhdistelmällä, eli tässä saa sitten pistelynkin aloittaa mahdollisesti jo ensi viikon loppupuolella :/
Näin tässä käy kun en pitkään aikaan käy kirjoittamassa että mun kirjotukset sitte venähtää ihan jumalattoman pitkiksi :) Mutta onpas teillä ainaki luettavaa!
Nelli kp 24/28 yk19
Olipas Nellillä pitkä tarina! No, mukavahan sitä oli lukea, ei siinä mitään. Kiitos vaan tsempistä, tuli heti parempi fiilis.
Onnea Inkeri ja Nelli inssiin! Toivotaan parasta!
Tinttis: Meillä mies on tosi kivasti suhtautunut tohon näytteenantoon, ei mitään ongelmia! Kiltisti tavara purkkiin, ja purkki analysoitavaksi. Tää pitkään tuhtaaminen on kyl enempi ottanut mut hermoille kuin hänen. Toki häntäkin asia surettaa, mutta ei hän siitä "vaahtoa" tai itke, kuten minä. Johtuisiko myös siitä, että mulla nuo ystävien raskaudet on ottanut tosi koville, kun taas miesporukassa ei noita vauvajuttuja paljon jauheta, vaikka porukassa "odottavia isiä" olisikin... pääsee sillä tavalla niinkun helpommalla.
Miehellä simpat oli ok, ja tätä tavallaan toivoinkin, että saisin rauhassa puhua aiheesta eteenpäin. Omasta "viasta" saa mielestäni rauhassa puhua, mutta voisi ottaa miehiselle itsetunnolle (eikä minustakaan tuntuisi kivalta), jos vika olisi ollut hänessä ja sitä jauhaisin kaikille. No, meillähän on tämä "selittämätön lapsettomuus", joten kummassakaan ei varsinaista vikaa ole todettu.
Habibakos sitä kyseli, kuinka nopeasti julkisella edetään lähetteen saannin jälkeen. No meillä meni näin: elokuussa oltiin tk:ssa hoitajalla, joka otti papan ja josta saimme lähetteet miehen simppatutkimuksiin ja mun verikokeisiin. Syyskuussa olimme kuulemassa kokeiden tulokset tk:ssa ja lääkäri kirjoitti lähetteen sairaalaan (+ teki sisätutkimuksen ja tsekkasi että kaikki päällisin puolin ok). Sairaalaan pääsimme joulukuussa, siellä tehtiin sisätutkimus ja saatiin lähete aukiolotutkimukseen (+ lähete uudelleen labraan, kun s-prog oli otettu vääränä päivänä). Tammikuussa oli aukiolotutkimus ja sain reseptin Terolutiin. Olemme jonossa IVF:ään, joka suoritetaan muualla, jono n. 1,5 vuotta (keväällä 2011 siis). Inssiä meidän alueella ei julkisella tehdä, joten suoraan IVF:ään siis jonotamme, ellei muut keinot ennen sitä auta. Ja mulla löytyi myös tuo polyyppi kohdusta, joka leikataan (olen jonossa siihenkin). Että tämmöstä. Suht nopeesti on mun mielestä edennyt (julkiseksi), mutta tuo vähän harmittaa, että jono noin pitkä IVF:ään, eikä inssejä tehdä (paitsi tietty yksityisellä omalla kustannuksella).
Meilläpäin ei miehelle tehty muuta kuin simppanäyte, koska se oli ok. Olen ymmärtänyt, että jos se ei ole ok, pitää antaa uusi simppanäyte ja voidaan ulkoisestikin tutkia. Kokeet, joita mulle tehtiin ekalla kerralla: Papa, klamydia, s-prog (=keltarauhashormoni), s-tsh (=kilpirauhanen), pvk (=perusverenkuva), s-fsh, s-prol (=hormoneja). Osa verikokeista pitää tehdä tiettyinä kiertopäivinä, joten labrassa kävin yhteensä 3 kertaa + vielä 1 kerta leikkausta varten.
Tervetuloa Hessunen!
- Ennuli -
Kp 11/27, toinen Terolut-kierto menossa
kun otatte joukkoon mukaan. :)
Joku kyseli miten miehet on suhtautuneet simppa-testiin. Meillä mies oli vähän nolona, kun kuskasi purkkia takin sisässä (pitää pitää lämpimässä) klinikalle, mutta kiltisti teki osansa kuitenkin. Meillä on klinikka niin lähellä, että purkit (siis myös inssiä varten) on kuskattu kotoa. En tiedä olisko "irronnut" siellä näytehuoneessa mun mieheltä... ;) Mutta kyllä miehille usein tuntuu olevan kova paikka, jos heissä on vika... Se on varmaan just se miehisyys-juttu?!
Omaa napaa: Minä kävin tuossa viime viikolla gynellä tarkistuksella, kun on toinen clomi-kierto menossa. Nyt annostus 2tabl. päivässä, edellisessä puolikkaassa annoksessa ei saatu ovista aikaan. Mutta nyt oli follikkeli näkyvissä ja toivottavasti siis on jo poksahtanutkin!
Tänään aloitin terolutit tukihoitona ja toivottavasti tässä kierrossa tärppää! Myös sen takia, että on yk 11 eli seuraavassa kierrossa tulee vuosi täyteen yritystä! (Tai on jo, kun kierto on sen verran pitkä...;)
Oikein paljon onnea matkaan kaikille!
:)töpsy kp 16/35-80 yk 11
Eli voidaan vissiin varautua odottamaan kevääseen.Tietysti sitä toivoo,että pääsis nopeasti,mutta katotaan nyt.Meillä tosiaan on mentävä nyt ensin yksityiselle se lähete hakemaan,tosin kävi niin hyvin,että samainen lääkäri on myös laps.polilla lääkärinä,eli jos vaikka silleen sais nopeammin ;) mutta joo,on jo sen verran aikaa odotettu,että eiköhän se muutama kk mene suhahtaen vain..
Mutta toivottavasti ei ihan heti satu kesätaukojen kohdalle!täällä nimittäin(kuulema) on paikka kiinni kesä/heinä/elokuun.. =/.
Meillä mies jo kovasti alkanut mainostamaan,kuinka varmasti hän ei mitään näytteitä anna..ja että hänhän ei laske ketään itseään sörkkimään(jos niikseen menee)..Että hän kyllä on täysin kunnossa ja tuote priimalaatua..niitä juttuja kun kuuntelee,niin kyllähän tuo piristää huomata loistava itsevarmuus!=)toivottavasti onkin noin..
Olen kovasti yrittänyt etsiä tietoa esim.ihmeruoista mitkä voisivat auttaa raskautumiseen,mutta aika heikosti on mitään..
purkista siis vedellään kalkkia,b-vitamiinia&foolihappoa ja n.1kg appelsiineja/pv.. ;)Mietin taas vaihteeksi,että jos ensimmäinen olisi kestänyt kyydissä,nyt olisi arki täysin toisenlaista..tai että jos olisin tämän viimeisimmän saanut pitää,kohta oltais jo turvallisemmilla viikoilla......*huohsnif*...kai se tästä....
Pikaisesti vaan, että tuostta aiaksiemmassa tekdtissäni kirjoitin ettei ole vielä kovat menkkaivut, mutta nyt on ollut pari päivää kipuja tuolla oikealla puolella alavatsaa josta poistivat sen endometriooman. Lonkkaan asti särkee. :( Ja huippaa. Ei ole hyvä olo.
Nelli: Tuliko sinulle jtoain kipuja tähystyksen jälkeen? Tai siis ennen tähystyksen jälkeisiä menkkoja?
habiba: Muistaakseni nuo Omega3:t oli myös hyvä lisä ja d-vitamiini. Korjatkaa jos ole väärässä.
En pysty nyt muuta kirjoittamaan kun on niin huono olo.
tervetuloa joukkoon mukaan hessunen, lisäsin sun tiedot tonne pinoon.
ja 2poj@anäidille toivotaan parempia oloja!!
meitähän onkin oikeen isompi sakki lähdössä inssiin tässä kuussa, toivotaan että tuottaisi toivottua tulosta myös! mun inssi tehdään omaan kiertoon, joku sitä kysyi.
meillä mies suhtautui ihan ok tutkimuksiin ja on kiltisti kaksi kertaa näytteen toimittanut. mutta kyllä mä mielessäni toivoin, että ei olisi miehessä vikaa, samoin kuin joku muukin koki, ajattelin itse kestäväni paremmin sen jos minusta vikaa löysyisi.meillähän ollaan selittämättömästi lapsettomia, vikaa ei ole löydetty kummastakaan ja yritystä takana jo lähemmäs 2 vuotta..
huomenna alan testailla,iik =) jännää ja kivaa
inkeri kp 10
Nelli, kiva kuulla, etta teilla homma etenee!! Tsemppia inssiin! :)
Kahdenp@janaiti, onpa ikava kuulla noista sun kivuista. Toivottavasti pian helpottavat!
Ennuli, milla perusteella sulle on noi terot maaratty?? Ma luulin, et ne on pitkan kierron korjaamiseen, mut sulla nayttaa tuo kierto olevan vaan 27 paivaa. Taalla vaan mietin, kun mulle ei laakari ehdotellut mitaan hormoneja.. Etta johtuuko siita, etta mulla oli ne hormonikokeet ok..?
ON: Tati on taas loytanyt tiensa meille. Ensi yona tod.nak. alkaa menkat (kunnolla). Eli tasan kaksi viikkoa siita, kun mulla oli se kova ovulaatiokipu! Arsytyksen arsytys kun mitaan ei tapahdu, vaikka noin saannollista on kaikki! :(
Noh, mies antoi tanaan naytteensa, etta ensi viikolla mennaan laakariin kuulemaan tulokset ja sitten han laittaa meidat hoitojonoon... Meillakin tosiaan tuo mies on koko ajan ollut ok tuon naytteen antamisen kanssa (ja hankin sita tana aamuna kiikutti labraan takin sisalla bussissa... :) Raasu-lutunen.. :) ), mutta se tosiaan olis kova paikka, jos siina naytteessa olis jotain... Etta siita ei sitten puhuttais! No, jospa tuo ensi viikolla selviais... Hui!
Tinttis
Rizza oli käynyt kuulumisia kertomassa tonne tammikuun pinoon ja olipa ihana lukea, että edelleen molemmat pienet matkassa mukana! Rizzalle voimia ja levollista mieltä, toivottavasti olet saanut myös nauttia raskaudestasi!
Mä soitin tänään klinikalle ja kyselin inssistä. Mennään tässä kierrossa ensimmäisen kerran, ellei ovis osu viikonlopulle. Toivotaan ettei. Tänään ollutkin jotenkin iloisempi mieli, sellanen fiilis että Nyt jotain alkaa tapahtua =)
Miten te muut, Eewokki vieläkö yritätte?
inkeri kp 2