Pidempään tuhdanneiden HELMIKUU
Kommentit (51)
Tinttulina: mulle määrättiin Terolut säännöllistämään kiertoa. Keskimäärin kierto on ollut tuon 27 pv, mutta kun tarkemmin laskeskelin kiertopäiviä vuoden taaksepäin, niin se on vaihdellut 25-33 pv. Tässä on ilmeisesti sen verran heittoa, että lääkäri määräsi terot (helpottamaan ajoitusta). Ja itse lueskelin jostain, että terot voi myös tukea mahdollista alkanutta raskautta. Hope so! No, nyt on toisaalta kiva, että tietää tarkalleen, koska täti tulee! Siis jos on tullakseen.
Nelli: tsemppiä hääjärjestelyihin! Kiva kun saa ajatuksia muualle. Äläkä turhaan stressaa pienten yksityiskohtien kanssa, niitä ei kuitenkaan kukaan muista jälkikäteen, fiilis on tärkein!
- Ennuli -
kp 14
Kopsaan tähän saman kun tuonne pitkään tuhtanneiden puolelle. En nyt jaksa kirjoittaa lähes samaa uudestaan.
ON: Minulla alkoi nyt viides päivä kun sattuu alavatsaan, menkkakipujen tapaisia siis. :/ Ja PMS-oireetkin on pahentuneet tähystyksen jälkeen. Tämä on siis kierto tähystyksen jälkeen. Ja väsyttää ihan älyttömästi..! :0 Ja huippaa ja oksettaa tuon kivun takia. Eli mitään ei pysty tekemään normaalisti. Ja vielä se, että tuli naama täyteen pieniä näppyjä ja kaulaankin.. :0 Menkkojen alkamiseen noin kolme päivää vielä. Olenkin tässä ollut enempi ja vähempi huonolla tuulella ja manaillut näitä kipuja.. Jopa niin paljon, että sanoin miehelle hankkivani pillerit, kierukan tai jotain muuta joka luultavasti helpottaisi. Luulin, että vähän helpottaisi näiden kipujen suhteen tähystyksen jälkeen, mutta ei... Ja se on ollut pettymys. :( No, eihän kunnollista kiertoa vielä ole ollut, mutta olen vaan NIIN väsynyt näihin kipuihin. :/ Ja tämä on myös vaikuttanut siihen että motivaatio vauvan yrittämiseen on lähes nollassa. En tiedä jaksanko enää yrittää. Hoitaja tosin tsemppasi osastolla, että yrittäkää kesään asti, mutta en enää tiedä... Täytyy miettiä asiaa.
Tulipahan taas valitusta. :/
Hyvää viikonloppua ja tsemppiä! :)
Kp 24/n.29
Aamulla iloitsin asiasta ko pyörähti uusi kierto käyntiin! Saan soittaa sinne polille ja varata inssin tälle kierrolle!
Ja sit mut lyötiin täysin maahan siellä polilla.. Ei onnistu ensi kiertoon inssi ;( Kuulemma niin kiireisiä kuukausia nyt. (ja mitenköhän sitten ensi kierto ei ole heillä kiireinen jos nyt sanoo että kiireisiä KUUKAUSIA menossa). Ja hoitaja kehtas vielä kysyä että onko teille ennen sanottu että on kiire vai onko tämä ensimmäinen kerta?!?
Eli jos olis ennen sanottu niin oltais päästy, muttako tämä on eka yritys päästä inssiin niin ei päästä :(
Pitkästä aikaa olen nyt ihan maassa ja itken silmät pois päästä :(
Piäisiköhän se tänään juhlistaa jotenkin tuota yk:n pyörähtämistä kakkosella alkavaksi numeroksi?
Palaan asiaan sitten paremmalla mielellä!
ranteet auki olo eilisestä saakka.kerkesin jo iloita,että vihdoinkin ensi viikolla saadaan lähetettä ja asiaa etenemään tutkimusten ja hoitojen suhteen..mutta.puun takaa täysin,mies ilmotti että hän vissiinki lähtee kesäksi pois suomesta töihin,eikä siis ole "saatavilla" tähän projektiin. Hänen mielestään pitäis vaan unohtaa,ni kyl se sielt tulee.juu-u...ja tähän asti on ollut samaa mieltä,että toivottavasti etenis nopeaan,ja että toivottavasti pian saatas lapsi.nyt vaihtanu mielipiteensä täysin...jätän siis teidät tänne ja siirryn pois kokonaan näiltä sivuilta,sillä turhaan pyörin lukemassa kuumeiluista ja odotuksista tietäen,että se oikeus on minulta nyt viety..ja kunhan taas jaksan,päätän mihin päin maailmaa lähden karkuun näitä kulmia...................................
Onpas taalla nyt monella apeat tunnelmat! :(
Nelli, tosi ikava kuulla, etta teilla se inssi venyy! Olisit valehdellu sille hoitajalle ja sanonu, etta on jo monta kertaa sanottu, etta "ensi kuussa"... Voimia!
Kahdenp@janaiti, tosi harmillisia nuo sun kivut. Varmaan tosiaan pistaa miettimaan tuota yrittamisen jatkamista. Kovasti tsemppia!
Habiba, sullakin tosi ikavia uutisia! Ala nyt kuitenkaan ranteita veda auki tuon takia!!! En oikein tieda mita muuta sanoisin lohduttaakseni! :( Voimia kovasti sullekin!
Mulla on taas mieliala nousussa hormonien myota, kuten joka kuukausi! :) Mies kavi antamassa naytteensa ja nyt taytyy odotella reilu viikko tuloksia, kun meidan laakari ei ole paikalla koko ensi viikolla... Taytyy yrittaa malttaa mielensa! :)
Tinttis Kp 3 yk 13...
habiballe iso *voimahali*
Tinttis: Kiva että saitte miehen näytteen analysoitavaksi! Kyllä se loppujen lopuksi nopeaa menee se reilu viikko.. Yritä kovasti keksiä jotain tekemistä jne.
Joo... tiedetään hyvin että helpommin sanottu kuin tehty :D Itse olen sitä malttamatonta sakkia.. kaikki tänne ja heti tyyliin :) Eikä sitten koskaan jaksaisi odottaa mitään!
Kävi mulla Tinttis mielessä että olisin valehdellut, mutta kun se sieltä koneelta kuitenki sitte näkee kaiken :/ Mietin mää vähän että jos maanantaina soittaisin polille uudestaan jos siellä sattuis vaikka oleen joku eri hoitaja langan päässä ja hiukan huijaisin että menkat alkoi lauantaina vaikka ne alkoi perjantaina! Ei voi olla niin justiinsa päivän päälle se clomien aloitus, ja insii mulle tehdään kuitenkin sitten sen mukaan miltä siinä kp10 ultrassa näyttää tilanne! Mutta saa nyt nähdä mitä teen...
Nelli
Liitynä minäkin tänne jonon jatkoksi. Olemme 33/36 pari, ja meillä on lapset -00 ja -03. Kolmatta on yritetty syyskuulta 2006.
Välissä on ollut yksi keskenmeno ja yksi hysteroskopia kaavinnalla (polyyppi).
Tutkimukset aloitettiin vuosi sitten ja aino vika mikä löytyi oli tuo polyyppi. Viime viikolla kävin jälkitarkastuksessa kun tuli 6kk kaavinnasta. Meissä ei siis pitäisi olla mitään vikaa, munasarjat ja simpat vaikuttavat oikein terveiltä, ja ennenkin on saatu lapsia, mutta nyt vaan ei tärppää ?!?!?!
En kierrosta aloitan Clomit, jotta "simpoilla olisi enemmän valinnan varaa"´. Jos on vaikka huonolaatuisia munasoluja :/
Tulipa sepustus :)
Kaikenlaista tapahtunut meille siitä kun oon viimeksi kirjotellut tänne! Ja taitaa täällä olla aika paljon uusia kirjottelijoitakin :)
Mä olen nyt käynyt kaiken maailman verikokeissa, mm. kilpirauhasarvot on tutkittu ja kaikki on ok. Mies kävi antamassa simppanäytteen, ja sekin ok. Perjantaina oltiin yhdessä jo lapsettomuuslääkärillä, ja mulle tehtiin munarakkulaultra ja aukiolotutkimus. Ja kaikki ok. Mulla vaan edelleen tiputteluvuotoa, ja sitä on ollut koko viime vuosi ja on aina vaan. Terolutit ja Proverat on kokeiltu eikä mitään apua. Nyt sain Lugesteronia jota laitetaan siis pimpsaan, 3. päivänä ovulaatiosta. On ollut tosi jänskää tehä ovistestejä :) Sain eilen ihan selkeän plussan, mutta halusin vielä varmistaa tänä aamuna asian ja sain vielä selkeämmän plussan! Eli muutaman päivän päästä aloitan lugesteronin ja niitä pitää käyttää niin kauan kunnes menkat alkaa tai raskauden viikolle 7.-9. Kaikenlaista siis. Huh, tuli oikein romaani...
Onko muita jotka on saanu lugesteronia?
Sit mun pitäis mennä viä progesteroni-verikokeisiin...Pitikö sinne mennä viikko oviksen jälkeen..? Kun mulla meni vähän ohi osa siitä mitä lääkäri selosti kun jännitti niin kauhiasti :P
Caffee: Mun piti mennä S-prog-testiin kiertopäivänä 21-23. Terkkarilta määräsivät mut ensin kp 23-25, mutta tää oli liian myöhään, ja jouduin kokeeseen uusiksi. Mulla kierto n. 27 päivää.
LeeLoo: Tervetuloa mukaan! Mulla myös todettiin polyyppi, ja oon nyt jonossa leikkaukseen. Muuta "vikaa" meistä ei oo löytynyt. Lääkäri sanoi, että tuo polyyppi voi vaikeuttaa raskaaksi tuloa, tai sit ei, hyvä kuitenkin poistaa, koska se on kohdussa ylimääräinen.
Joutuuko ton polyypin poiston jälkeen välttämään raskaaksi tuloa jonkin aikaa, vai saako heti jatkaa yritystä? Miten leikkaus/kaavinta muuten sujui? Oliko kipuja jälkikäteen? Mulla tuo polyyppi ei oo mitenkään oireillut tähän saakka, aukiolotutkimuksen yhteydessä se havaittiin.
Terolut aiheuttaa sitten inhottavaa nippailua alavatsalla vähän väliä, eikä anna mun "unohtaa" vauva-asiaa näin ovulaation jälkeenkään... Viime kuussa rinnat oli tosi turvonneet terojen takia, vielä ei oo sitä onneksi ollut...
- Ennuli -
kp 18/27
Tervetuloa joukkoon LeeLoo! :) Kummallista tosiaan tuo, etta teilla jo kaksi lasta on, mutta sitten sita kolmatta ei kuulu! Eika mitaan vikaa siis ole loytynyt. On se niin ihmeellista tama elama.. Ja sen alkuun saaminen.. ;)
Ennuli, mulla kanssa se verikoe otettiin kierron 21. paiva.
Caffee, millon sulla tuota tiputtelua on? Koko kierron ajan vai miten? Mulla tiputtelee aina muutama paiva ennen kunnon menkkoja, mika on tosi arsyttavaa... Ja sit mun menkat kestaa pari paivaa ja sitten taas tiputellaan viikko! :(
Ei muuta raportoitavaa.... :)
T
Ennuli: Minulla polyyppi täytti koko kohtuontelon, joten toimi käytännössä kierukkana. Itse pääsin toimenpiteeseen nopeasti kun ilmoittauduin peruutuspaikkajonoon. Yritystä sai jatkaa heti, ainakaan ei kielletty.
Minullakin polyyppi todettiin aukiolotutkimuksessa mutta oli oireillut jo kovasti, keskussairaalassa eivät löytäneet syytä (?!?!?) Minulla oli todella massiiviset kuukautisvuodot. Nyt kun pompula on poissa, olen ihan ihmeissään että näin helppojako ne menkat olikin :)
Kaavinta sujui hyvin, mutta olin kyllä kipeä muutaman päivän.
Tervetuloa LeeLoo. lisäsin sun tiedot tonne ylös.
Habiballe isoiso voimahali!
Nelli, mun piti testailla ovista kotona ja plussan jälkeisenä aamuna heti soittoa klinikalle. Tulin ihan kauheeseen vatsatautiin viime viikolla ja vaikka sunnuntaina testasinkin ovisplussa, niin mies sanoi että haluaa kuitenkin vielä yrittää luomuna. Voihan vitura, mutta pakko odottaa että toinenkin on valmis inssiin. Kyllä mua harmitti, voin sanoo.
On muuten ihan parhaita ne clearbluen ovistestit, vaikka onkin ihan sikakalliita. Tuli oikeen kiva hymynaama oviksen merkiksi =)
inkeri dpo 2
Tosi pitkän kirjoituksen kirjoitin ja sitten se katosi jonnekin taivaan tuuliin. :( Ei jaksa enää kyllä niin pitkää juttua kirjoittaa.
Onpas täällä ollut huonoja uutisia paljon, habiballe tosi paljon jaksamista, todella ikävä käänne tuli teidän vauvahaaveisiin. :(
Ne joilla inssit siirtyi, niin tsemppiä ja parempaa onnea seuraavaan kiertoon. Se tuntuu sillä hetkellä pahalta, mutta onneksi kuukausi kuluu äkkiä. Ja sit seuraavaksi plussaatte! :)
Caffee: tsemppiä ovistestien tekoon. Se oli munkin mielestä jännää puuhaa silloin kun aikoinani niitä tein. Olin onnellinen, kun edes joku testi näytti plussaa, vaikkei se ollutkaan raskaustesti. Olin ylpeä siitä, että johonkin se minunkin kroppani reagoi normaalisti. Siihen mennessä oltiin yritetty esikoista monen monta vuotta, eikä koskaan edes tullut haamun haamua r-testiin. Että turhautti! :( Mutta toivottavasti sinä nyt plussaat!
Meillä mies on suhtautunut näytteiden antoon todella hienosti, ehkä johtui siitäkin, että vauvan kaipuu oli niin kova, niin hänkin oli valmis antamaan oman panoksensa asian eteen. Ja vaikka selvisi, että vika on hänessä, niin hän senkin otti loppujen lopuksi tosi upeasti. Sanoi vain mulle, että hyvä, että vika on hänessä. Koska häneltähän ei tartte kuin yhden siittiön raskauden alkamiseen ja mun kroppa hoitaa loput. Ja olemmekin sitä mieltä, että juuri tämän takia meille on pojat tulleet helposti, kun löydettiin oikea hoitokeino ja mussa on ollut kaikki ok, niin siksi raskaudet on alkaneet helposti. Ja tämän takia me varmaan olemme taas lähtemässä tälle hoitojen tielle, koska ne eivät ole olleet meille rankkoja, siis fyysisesti. Henkinen puoli sitten olikin eri asia esikoista yritettäessä. Pelko siitä, saadaanko me koskaan vauvaa, se oli aivan kamalaa! Mutta nyt ei ole enää sitä pelkoa, niin josko ne hoidotkin helpottuisi.
Saimme juuri tuossa miehen kanssa päätettyä, että kesällä otamme klinikalle yhteyttä ja alamme varaamaan uutta hoitoaikaa. Meillä on siis hoitomuotona icsi ja lyhyen kaavan mukaan. Kun yritimme kuopusta, niin samalla meni pakkanen tyhjäksi ja nyt siis taas kaikki alusta. Näin se näköjään mieli muuttuu: kun passista plussasin, niin päätimme, että meidän hoidot jää tähän, niin eipä jäänytkään. On se vauvakuume vaan niin älytön, kun se iskee, niin sitä ei pidättele mikään. Kaikkemme yritetään! Ja mua on jo nyt alkanut jänskäämään, että vähän olisi ihana jos olisin vuoden päästä taas raskaana! :) Teistä muista se tavoite voi tuntua pitkältä, mutta musta on ihanaa saada alkaa taas haaveilemaan!
Mutta sitä ennen te kaikki muut plussaatte, eiks niin? ;)
Hessunen
Nopeasti vaan ilmoitan, että täti saapui ajallaan eilen tähystyksen jälkeen (kp 28). Toivottavasti nyt kierto pysyisi tuossa. Kivut kestivät onneksi vaan 5 päivää ja menkkojen alettua ei ollut niin kovia kipuja kun yleensä. Varmaan yritetään tässä kierrossa tjot:lla. Ajattelin, että jos ei tärppää, niin kesällä vasta panostetaan asiaan. Ihan näin alustavasti siis. Jos kesällä ei olisi niin paljon stressiä.
Kamala flunssa taas ja korvat ihan lukossa..! :/ Ja lapset olleet koko viikon kipeinä.
En nyt jaksa olla enempää tässä koneella.
Mutta paljon tsemppiä kaikille! :)
Kp 2/28
Pakko oli tulla tänne avautuu, on niin p***a olo. menkat alko tänään kun ne melkein oli jo myöhässä. Kierto on yleensä 26päivää nyt meni 29 rikki. Sitä ehti jo vähäsen innostuu että noinkohan olis että ei menkkoja tuu, vauvaoireitakin oli havaittavissa. Ei oo tähän mennessä vielä kertaakaan itku tullu ja itkettää koko ajan. Onneks puolisko on ihan huippu, jaksaa olla tukena..sitä jotenkin alkaa jo luovuttamisen oireita olla täällä suunnalla..yk20 siis pärähti..no olishan sitä mahollisuudet mennä lapsettomuus polille mutta ei meillä ole varaa..ja jotenkin haluais luomuilla..Nyt on pakko mennä saunomaan että saa ajatukset muualle, sorry OmaNapainen taas kerran.. :( ja pitäkää te lippukorkealla ja elkää masentuko tästä mun itkuvirrestä..
Ja muillekin tietenkin.
Mä oon täällä yrittänyt vähän himmailla palstailua, kun olen niin ahdistunut tästä pakertamisesta... Vaikuttaa nimittäin vahvasti siltä, ettei tässäkään kuussa tärpännyt. Vaikka nyt on toki vasta kp 25/28-35, mutta silti vähän jo olen heittänyt pyyhkeen kehään, tikut paistaa tyhjyyttään, mikä tietenkin voi tässä vaiheessa olla ihan normaaliakin, mutta tokasta aikanaan tein testin kp 24 ja plussa oli ihan selvä, eli jotenkin olen jo luovuttanut tän kierron osalta.
Nyt on taas se vaihe, kun tekee mieli vaan lopettaa koko touhu, mutta varmaan kp 3 olen jo ihan täynnä uutta intoa... ;)
Lykkyä pyttyyn kaikille ja anteeksi omanapainen viesti! ;)
:)töpsy kp25/28-35 yk11
Pahoittelut kaikille jotka ovat saaneet epämieluisia vieraita, jospa ne nyt ymmärtäisivät saaneensa porttikiellon. Ja KYLLÄ SE SIITÄ!
Helppo nyt huudella täältä kun itse tein eilen sen maailman haaleimman haamu-plussan ja tänään plussa on jo vahvempi :)
3,5 vuotta tässä meni, kai mun munasarjat säikähti tuota Clomi-reseptiä ja alistuivat viimein antamaan kunnon muniksen simppojen hyökättäväksi. Jos ei olisi ollut aavistusta, en olisi tänne uskaltutunutkaan, joten älkää ihmetelskö pikaista piipahdusta. PALJON vahvoja plussia kaikille jotka ovat vielä ilman.
LA on 31.10.
En vielä ollut ehtinyt toivottaa sinua edes tervetulleeksi niin pitää jo toivottaa sinulle hyvää matkaa eteenpäin ;) Mutta hyvä vain niin!! :D
Caffee, kiva kuulla että teilläkin on edistytty tutkimuksien suhteen.. Toivottavasti pian tapahtuisi jotakin vieläkin positiivisempaa.
Tinttis ja Caffee: Täälläkin on vaivana tiputtelu ennen menkkoja.. Voi alkaa jo viikkoa aikaisemmin tai sitten muutama päivä aikaisemmin. Lääkäri mulla ei ottanut tuohon mitään kantaa.
Inkeri: *jaksuhalit* On se harmi ettet sinäkään siihen inssiin päässyt :( Mutta se on ihan tosi että pakko se on odottaa että toinenkin osapuoli on siihen valmis. Mulle ei ole itelle ollu mikään helppo paikka se että lasta pitää lähteä yrittämään tehdä josssain muualla kuin tuolla oman peiton alla.. mutta ollaan molemmat niin kyllästytty luomuna yrittämään että me olemme inssiin valmiita. Ja sehän se pahinta oli kun siihen inssiin ei sitten päässytkään.. Oli kauhea työ henkisesti valmistautua siihen että sitä lasta lähdetään muulla tavoin tekemään ja sitten kun ei päästykkään ;( tuli kyllä niin täysi romahdus..
Eli ei se ole vain niin että se nyt inssi siirty kuukaudella, ei kuukausi ole pitkä aika.. Ei se olekkaan pitkä aika mutta se henkinen valmistautuminen on iso prosessi ja se valmistautuminen on aika hankalaa tehdä aina uudestaan ja uudestaan ja muutenkin henkinen puoli on todella tiukilla tässä hommassa. Niinkuin voi nyt juuri päätellä tuosta Inkerinkin miehen viime hetken päätöksestä haluta vielä luomulla mennä...
hessunen: ymmärrän hyvin tuon sinun toiveen että jos vuoden päästä olisi raskaana.. Silloin kun itse aloitin tämän yrityksen niin ajattelin samoin, jos nyt vuoden päästä tärppäisi! Se ei tuntunut silloin pitkältä ajalta. Olin täysin valmistautunut siihen että aikaa menee että raskaana ollaan (esikoista sain tuhdata vuoden verran).. mutta enpä olisi uskonut kyllä että ihan näin kauan menee aikaa! Toivotaan sulle kuitenkin sitä tärppiä että vähintään vuoden päästä olisit raskaana.. Etteköhän te noilla icsi-hoidoilla siihen vuoden sisään onnistu! Toivotaan ainakin kovasti niin.
2poj@näitikin saisi jo kyllä parantua! Oot sinä jo tarpeeksi kauan sairastanut..
iiris: *jaksuhali* sinullekkin ;(
töpsy: sitä on aina valmis ja halukas lopettamaan koko touhu kun ei vaan yksinkertaisesti jaksa enää! Mutta onneksi se vauvan kaipuu on niin kova ettei pysty luovuttamaan..
ON: Minä olen vieläkin maassa peruuntuneen inssin vuoksi :( Ei ole vielä kertaakaan yrityksen aikana tullut sellaista vastoinkäymistä että näin kauan olisi maassa ollut.. Mutta kyllä tämä tästä! Pakko yrittää ajatella positiivisesti ja niin ees päin.. muuten hajoaa totaalisesti pää :D
Oon tuolla esikoishaaveilijoissa kuumeillut pian vuoden...eli yritys aloitettiin 04/09. Ongelmana meillä mun pitkät ja epäsäännölliset kierrot, joille saatiin tän kuun alussa lapsettomuuslääkärin tutkimuksissa selitykseksi PCO. Eikä miehen työ tee asiaa yhtään helpommaksi, hän on kotona/töissä neljän viikon pätkissä. 9.2 käytiin tosiaan lapsettomuuslääkärillä (yksityisellä) jossa tutkittiin miehen siemenneste, jossa oli alustavien tulosten mukaan kaikki ok ja ultralla todettiin mun PCO. Syksyllä söin kolme kiertoa Terolutia menkkojen säännöllistämiseen ja luultavasti sen ansiosta ollu nyt lyhyempiä kiertoja ja lääkärillä ollessa näkykin 17 mm suuruinen follikkeli. :) (Olin jo siitä hirmusen onnellinen, kun en oo kertaakaan saanu ovistestiin plussaa.) Jouduin pistämään samana päivänä viel kuitenkin Pregnylin ja nyt toivotaan, et olis tärpänny. Ens viikon pe/la ajattelin testata jos menkat ei ala. Ei kyllä oo yhtään oireita, rinnat ollu vaan tuon piikin jälkeen kipeenä. Pessimistinä en kuitenkaan suuria toivo ja tänne teidän seuraan haluaisin liittyä, vaikkei meillä yritys olekaan kestäny läheskään niin kauaa kuin monilla tällä. Ja niin...jatkoa varten sain jo Clomifen-reseptin, et niillä sit jatketaan jos ei oo tässä kierrossa onnistanu.
-ray
ray -81 ja mies -75
Pohjois-Pohjanmaa (jonne just muutettu)
yritys alotettu 04/09
esikoisesta haaveillaan
Töpsy, kiva että oli nyt saatu clomeilla aikaan kunnon folli.. Ja sitte vaan toivomaan että se tuottaisi myös toivotun lopputuloksen!
habiba: Vaikka mulla ei ole missään vaiheessa tässä yrityksen aikana ollut kyytiläistä mukana, niin silti välillä mietin, että jos olisi silloin jo yrityksen alulla tärpännyt niin meillä olisi suunnilleen nyt sen ja sen ikäinen mukula :( Enää ei ole onneksi niin tullut mietittyä ko se vaan vetää mielen aika matalaksi. Jaksuja sullekki sinne koneen toiselle puolelle!
2poj@näiti: mulla niin nopeesti alko menkat sillon tähystyksen jälkeen että mulla tais olla vielä niistä leikkauskaasuista johtuvia kipuja olemassa (mullahan ne kaasukivut oli tosi pahat ja kesti useita päiviä).. Mutta muistan kyllä sitte ekat oviskivut! Ensimmäisten menkkojen jälkeen kun alkoi ovispäivät olla käsillä niin silloin sain aivan mahottoman mahakipu kohtauksen *auts* sentään.. Mullaki on jo taas menkkakivut päällä (lauantaina pitäis alkaa) mahaan tulee taas kamalia kramppeja :( Mutta kyl tää tästä!
Inkeri: Sun pitää vissin ovista testailla? Pitääkö sun sitte sen mukaan ottaa polille yhteyttä?
Mun ei tartte testailla ovista ollenkaan.. mulla on kp10 seurantaultra ja sitte inssiin menen kp14. Jänskättää ne mulle määrätyt hormoonit.. millaset sivuoireet niillä saa aikaseksi! Ja minkä verran folleja niillä kasvaa. Ko mulla on muutenkin yleensä ollu ultrassa 2 suunnilleen samankokoista follia, niin en oikein ymmärrä miksei me lähdetty ihan omaan kiertoon yrittämään inssiä? Mutta ehkä lääkäri haluaa tehdä nämä inssit jollain tavalla "varman päälle".
Tinttis: joo se on kumma miten mitään ei tapahdu säännöllisyydestä huolimatta ja vaikka on melkosen varma että ovuloi ja mullaki melkein aina se kaksi follia siellä.. ja miehessä ei mitään vikaa meillä, eikä muutenkaan missään??! Että ihmeellistähän tämä on :( Mukava että teilläkin asiat nyt kuitenkin etenee ja jos sitä tulosta sitten syntyisi!
Omaanapaa tuli varmaan jo tuossa muille kirjoitellessa jonkin verran.. Ei muuta asiaa :)
Nelli kp27/28
P.S. niin joo.. ei muuten edes näitä hääjärjestelyja tehdessä ole saanut mieltänsä pois tästä kamalasta vauvakuumeesta! kyllä se on koko ajan mukana! Ja enää taitaa olla vain 7vko h-hetkeen ja vaikka mitä suunniteltavaa ja järjesteltävää kyllä vielä löytyy! mutta en ota ressiä, ehdin kyllä :) Pääasia on hoidossa, miehen olen päättänyt ja siitä valinnasta olen varma :D