Sipuli salaatissa
Ostin punasipulin, jonka leikkasin siivuiksi salaattiin. Maku oli vain niin kitkerä, että koko salaatti meni pilalle, eikä ollut ensimmäinen kerta. Miten te muut saatte hyvänmakuista, makeahkoa sipulia? Mitä teen väärin?
Kommentit (14)
Eri kulhoon sipuli. En ymmärrä miksi sitä pitää sotkea kaikkeen, minkä jälkeen kaikki maistuu sipulilta, oli keitetty tai paistettu miten paljon tahansa.
Jos et välitä marinoida, kun aika ei riitä, paista se. Jos maistuu vielä kitkerälle, laita ripaus sokeria tai hunajaa sekaan. Itse käytän lähinnä raakana, meillä ei tykätä makeudesta. Lihapulliinkin laitan sipulin sellaisenaan.
Raaka sipuli pilaa koko salaatin. Ei siinä mikään muu enää maistukaan, joten yhtä hyvin voi sitten syödä pelkkää sipulia 🧅😖
Vierailija kirjoitti:
Miten marinoit sipulin?
Minä kiehautan omenaviinietikasta, sokerista, sitruunanmehusta ja mausteista liemen, jonka kaadan punasipuliviipaleiden päälle. Annan olla yön yli jääkaapissa ennen käyttöä. Ohjeita löytyy paljon netistä.
Vierailija kirjoitti:
Salottisipuli on miedompaa.
Jospa haluaa punasipulia värin takia?
Laitan yleensä marinoitua punasipulia salaattiin. Se on hyvää eikä kitkerää. Mulla on aina marinoitua punasipulia jääkaapissa, kun tykkään sitä käyttää sellaisenaan leivänkin päällä.