Painoindeksin mukaan "lievä ylipaino" ja silti olen hoikan näköinen. Täh?
Oon miettinyt, että ehkä se painoindeksi ei kuitenkaan kerro ihan kaikkea lihavuudesta. Minulle monet sanovat, että ei sun tarttis laihduttaa jne. Ja näytän jopa omasta mielestäni hoikalta, kun katson peiliin. Silti mulla on lievä ylipaino painoindeksin mukaan. Hassua. Laihdutan nyt joka tapauksessa, mutta jos painan sen verran, että bmi on noin 20, näytän ihan nälkiintyneeltä anorektikolta. Outoa. Mitä mieltä olette, asiantuntijat ja muut?
Kommentit (103)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"läski" kirjoitti:
Mulla paistoi kylkiluut selkeästi läpi kun painoin n. 58kg ja olen 160cm pitkä ja tissejä ei ollut nimeksikään. Mulla on vankka tiimalasivartalo, leveät hartiat ja leveä lantio ja iso peppu ja reidet. En näytä pahalta nytkään, vaikka on 4kg ylipainoa eli painan n. 68kg, sillä paino on jakautunut tasaisesti ja suurin osa yhä pepussa ja reisissä joka ei todellakaan haittaa, ne ovat seksikkäät muhkeampina. Minua ei olla uskottu ylipainoiseksi. Mutta kyllä, yritän silti laihduttaa, terveyden vuoksi. Vyötärö-lantio-kurvinikin on selkeä.
Milloin te ihmiset tajuatte että paino ei automaattisesti ole verrannollinen sen kanssa miltä näyttää? Ette voi vertailla itseänne muihin, siinä vaan ei ole mitään järkeä kun kaikki on erilaisia. Joku on 160cm ja on löllyvä painaessaan 55kg, toinen taas näyttää hyvältä ja sopusuhtaiselta painaessaan 65kg (mm. Minä itse, parhaalta näytän kun olen 63-64kg, kun silloin on jonkinnäköiset tissitkin olemassa).Juurikin näin!
Itse 164/68 lihaksikas tiimalasi, on peppua ja jalkoja sekä selkää ja käsilihaksia. Rasvaprossa Alle 10.
Höpö höpö noille sun rasvaprosenteilles.
https://www.builtlean.com/wp-content/uploads/2012/09/body-fat-percentag…
Niin? Kannattaa pikkuhiljaa tajuta se että lihas painaa läskiä enemmän.
Kannattaa myös sinunkin treenata salilla se 5-8 kertaa plus muu treeni, ehkä sitten älyät mistä lihakset tulevat ja miten saa tasvaprossan alas. Siihen tarvitaan myös tietynlainen ruokavalio jota noudatan.
Niin? Kannattaa pikkuhiljaa tajuta se että lihas painaa läskiä enemmän.