Painoindeksin mukaan "lievä ylipaino" ja silti olen hoikan näköinen. Täh?
Oon miettinyt, että ehkä se painoindeksi ei kuitenkaan kerro ihan kaikkea lihavuudesta. Minulle monet sanovat, että ei sun tarttis laihduttaa jne. Ja näytän jopa omasta mielestäni hoikalta, kun katson peiliin. Silti mulla on lievä ylipaino painoindeksin mukaan. Hassua. Laihdutan nyt joka tapauksessa, mutta jos painan sen verran, että bmi on noin 20, näytän ihan nälkiintyneeltä anorektikolta. Outoa. Mitä mieltä olette, asiantuntijat ja muut?
Kommentit (103)
ja painan 68kg ja olen todellakin ylipainoine ja löllöä löytyy VAIKKA treenaan salilla, eli lihastakin on. Mulle sopiva paino on 58-60kg.
Viimeksi ostin housut kokoa 42 joten en todellakaan ole kovin hoikka. Omaan peilikuvaan tottuu mutta valokuvista useimmiten tajuaa sen tilanteen parhaiten.
on 42, mitat on vain hieman toiset muuten.
-22
itse tunne juurikaan olevani. Paino on 64-65kg ja pituutta 162cm. Mulla kyllä on hoikka ylikroppa - ihan niin hoikka, että kylkiluut näkyy, samoin solisluut ym., mutta sitten kaikki on mulla takapuolessa ja reisissä. En ole leveälantioinen, mutta mun takamus on "ulkoneva". ;D Siis samaan tyyliin kuin mustaihoisilla naisilla usein, samoin reidet on "muhkeat" vaikkakin myös lihaksikkaan, joten eivät niinkään löllöt. Ihmiset on aina ihmeissään miksi mä muka haluan laihduttaa, mutta painoindeksi on kuitenkin siellä normaalipainon ylärajoilla ja hyviä housuja on hankala löytyy, joten en tosiaan tunne itseäni niin pieneksi kuin ihmiset tykkää että mä olen.
ns. normaalikroppaisen näköinen kyllä, mutta ei hoikan. Eli jos ap koet itsesi hoikkana niin silloin kyllä petät itseäsi.
järkyttävintä on tuo uimarengas mahan ympärillä, joudun käyttämään 42 kokosia housuja, että sopivat mahankohdalta kiinni, mutta hupaisinta todellakin on että muuten housut roikkuvat päällä
36-38kokoiset housut istuvat sääristä reisistä ja pepusta, mutta mahasta ei sitten millään...
raskauksien jälkeen jäänyt tuollainen roikko maha, löysä nahka....
onko jollain hyviä vinkkejä, koska en todellakaan voi käyttää 42 housuja, koska ainut mistä ne sopivat on maha muuten roikkuu lähes maassa.
muuten olen normaalipainoinen, mutta ongelmana todellakin tuo maha...auttakaa!!
järkyttävintä on tuo uimarengas mahan ympärillä, joudun käyttämään 42 kokosia housuja, että sopivat mahankohdalta kiinni, mutta hupaisinta todellakin on että muuten housut roikkuvat päällä
36-38kokoiset housut istuvat sääristä reisistä ja pepusta, mutta mahasta ei sitten millään...
raskauksien jälkeen jäänyt tuollainen roikko maha, löysä nahka....
onko jollain hyviä vinkkejä, koska en todellakaan voi käyttää 42 housuja, koska ainut mistä ne sopivat on maha muuten roikkuu lähes maassa.muuten olen normaalipainoinen, mutta ongelmana todellakin tuo maha...auttakaa!!
Suurin osa ylipainosta on kertynyt keskivartaloon, ei onneksi sisäelinten ympärille. Mitkään muuten istuvat housut ei mene kiinni, läheskään. Mulla on ihan normaalit redet ja takapuolikin on oikeastaan olematon. Keskivartalo on ällöttävä pönäkkä, ei muotoja ja jenkkikset sekä roikkuva vatsanahka karmea.
Nyt on onneks muodissa ne stretch-farkut ja olenkin ostanut niitä. Tarvittaessa voi vähän löysätä vyötärön kuminauhaa jos liiksi kiristää makkaroiden väliin.
vatsalihasten treenaamista jos maha häiritsee.
Pituutta 167 ja painoa 68 kg. Paino on jakautunut tasaisesti, eniten ehkä lantiolle ja reisiin, rinnat mulla on pienet ja solisluut ja kylkiluut näkyvät. Vatsa on litteä (ei omppu) ja vyötärö näkyvissä. Löysää on mahassa ja reisissä lähinnä.
Mulle myös monet sanoo ettei tarvii laihduttaa, ja olen ihan hoikka. Näennäisesti kyllä, mutta ylimääräistä on varmaan kuitenkin 10 kg, ja kiinteytystä kaipaan kovasti. Käytän pääasiassa kokoa 40 vaatteissa, paidoista menee 38 myös.
riittää kun vilasee peiliin ja katsoo näkyykö vatsalihakset. Jos näkyy niin prosentteja on noin 10. Sitä vähemmän mitä enemmän näkyy. Vatsalihasten kunnosta ja voimasta näkymä ei kerro mitään. Huonokuntoisellakin voi siis näkyä vatsalihakset. Monilla rasvaprosentti on sairaanloisen korkealla sokerin ja vehnätuotteiden jatkuvasta käytöstä. Näette peilistä oletteko liian lihavia, jos lihakset erottuu ette ole ja jos ei erotu olette. Yksinkertaista. Korkeasta rasvaprosentista voi päätellä missä kunnossa sydämenne ja verisuonistonne on. Muutos kannattaa tehdä.
riittää kun vilasee peiliin ja katsoo näkyykö vatsalihakset. Jos näkyy niin prosentteja on noin 10. Sitä vähemmän mitä enemmän näkyy. Vatsalihasten kunnosta ja voimasta näkymä ei kerro mitään. Huonokuntoisellakin voi siis näkyä vatsalihakset. Monilla rasvaprosentti on sairaanloisen korkealla sokerin ja vehnätuotteiden jatkuvasta käytöstä. Näette peilistä oletteko liian lihavia, jos lihakset erottuu ette ole ja jos ei erotu olette. Yksinkertaista. Korkeasta rasvaprosentista voi päätellä missä kunnossa sydämenne ja verisuonistonne on. Muutos kannattaa tehdä.
VAtsalihasten reenaus ei auta jos on vatsan päällä silavaa. Tehokkaampiakin keinoja rasvanpolttoon on. Kuten lenkkeily (paras), uinti, kuntopiiri, kävely. Turhaan niitä vatsoja ikuisuuksia pumppaatte ei ne sieltä läskin alta näy vaikka olisi kuinka kovat lihakset. Elkää unohtako selkäliikkeitä muuten saatte ns. gorillaryhdin.
Kaikki tuntuvat sanovan että koko 42 on naiselle aivan vaaaaaaaltavan iso. Itse olen 170cm/75kg roteva kokoinen nainen, leveillä hatioilla, leveämmällä lantiolla ja suht kapealla vyötäröllä. Olen laihduttanut kymmenen kiloa (vielä puuttuu 5kg tavoitteesta) ja olen ollut onnellinen kun koko 42 menee minulle.
Silti joka tuutista kuluu että olen yhä ylipainoinen ja "mahdun vain telttoihin". Kuulen myös satuttavia vitsejä painostani ja ulkonäöstäni, ja minua kutsutaan "jätesäiliöksi" koska en ole nirso ja nautin ruokailuistani.
-Roteva nainen ei ole kaunis?-
Nykyään käsken miehen ottaa jostain asusta kuvaa istuen ja seisten ja edestä ja takaa, jos vähän epävarma olo istuvuudesta. Eläköön digitekniikka :)
Mulle oli tullut 10kg lisää vuosien varrella enkä ollut tajunnut, että esim muuten istuvat paidat puristikin kainaloläskit selän puolelle. Muutenkin on ollut järkytys nähdä omia valokuvia, kun mielikuva itsestä ei ole muuttunut yhtä paljon kuin todellisuus.
Entiset 50kg lihaksikasta vartta (ja silloinkin sai aina mahasta irti makkaraa, jos tarttui kädellä tai kyyryssä) oli vaihtunut löllyvään 60 kiloon. Munkin painoindeksi oli just siinä lievän ylipainon puolella. Laihdutin muutaman kilon ja sillä oli todella suuri merkitys vaatteiden istuvuudelle. Lyhyenä ihmisenä on pakko mahduttaa itsensä pieniin vaatekokoihin, koska isommat vaatteet on muuten epäsopivia.
Kerran olin kuntosalilla polkemassa kuntopyörää, kun eteeni oli asetettu iso vaaka millä voi punnita itsensä. Vaa'alle tuli joku tosi hoikan näköinen tyttö, ja kun kurkkasin mitä vaaka näytti, se näytti 72 kg!!! Tyttö oli ehkä 170cm pitkä, ja todellakin näytti hoikalta!! En meinannut uskoa silmiäni. Jotkut on hoikkia vaikka painaisivat enemmänkin.
jos itse olet itseesi tyytyväinen? Sehän on tärkeintä. Itselläni painoa tulee +2kg kuukautisten aikaan, kroppa kerää nestettä kamalasti, joillakin on näin. Tiedän sen siitä, että kun menkat on ohitse, ravaan pissalla jatkuvasti ja paino putoaa taas sen -2kg ;)
Muutamalla kg:lla ylimääräistä ei ole vielä merkitystä terveyden kannalta, jos liikkuu paljon.
t bmi 26-27
timmissä kunnossa, lihasta enemmän kuin rasvaa? Jos olet, niin painoideksin voi heittää jorpakkoon.
itsekin peiliin katsoessani, edestäpäin, näen ihan nätisti 40-vuotiaalle sopivan paksun tiimalasivartalon. Mutta sivukuvasta sitten näkyy se pömppömaha, joka vie painoindeksin lievän ylipainon puolelle. Eikä sopivan mittaiset housut mahdu jalkaan. Haluaisin siis palata normaalipainoon, silloin vaatteetkin sopii paremmin. Terveydelle haitallistahan lievä ylipaino ei vielä ole, mutta tuppaa ajan kanssa lisääntymään.
Painan 56 kg, rasvaprosentti n. 20, olen lihaksikas ja rintava. Jos painaisin saman kuin ap, olisin todellinen tankki.
Jos noilla mitoilla näytät hoikalta niin minua ei tosin siitä peilistä varmaan edes näe... :DDD
että "läski mikä läski"; minulla on myös ylipainoa (173cc, 82kg), mutta kaikissa lääkärinteksteissä kroppa mainitaan normaaliksi. Ja niitä tekstejä on paljon.
Samoin mennessäni leikkaukseen anestesialääkäri arvioi järkiään painoni 10kg pienemmäksi kuin se todellisuudessa on. Kun kerron totuuden, on kyllä usein ihmetelty lukemaa. Ja he kuitenkin tekevät sitä työkseen ja "imartelulla" voi olla vakavatkin seuraukset.