Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Raskaus ja outoja vatsavaivoja..?(ei herkille)

Vierailija
01.02.2010 |

eli siis olen viikolla 23 raskaana ja noin pari viikkoa sitten alkoi ihan ihmeelliset vastakivut (tuskin liittyy itse raskauteen) mutta siis vatsa on jotenkin kovalla, eikä ulostetta tule, mutta silti koko ajan on vessaan kova hätä mennä, sitten ku siihen istahtaa niin kova tarve on ulostaa mutta mitään ei tule ja jos tulee niin ihan pieni papana, ja tämän ponnistelun takia nyt ilmeisesti tullut vielä peräpukamatkin. Tää on tosi turhauttavaa, kun koko ajan on kova hätä mutta sitten mitää ei tule kuitenkaa, ja vatsa nyt sitten luonnolisesti kipeänä kun ei se uloste tule ulos sieltä... pitääkö tässä nyt jo huolestua. mulla on ollut josksu ummetusta mutta ei se ihan tälläistä ollut... help...

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
01.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

laksatiivia

Vierailija
2/14 |
01.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kuuluu kuulemma ihan raskauden oireisiin joillakin. Itse olen yrittänyt syödä tavallista enemmän kuituja ja esim. luumuja, mutta ei ole juuri auttanut. Ja pukamat ilmestyi tännekin tämän ongelman vuoksi.. olen yrittänyt sitten vähän rasvailla tuollaisella pukamavoiteella. Hieman hillitsee kipua ja turvotusta, mutta eihän se itse ongelmaa poista.

Keksis vaan mitä sitä kokeilis vielä.. Ehdotuksia?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
01.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kysyä mitä laksatiivia voit ottaa. Pitää saada kuitenkin se uloste sieltä tulemaan, ettei tule mitään suolitukoksia. Ummetus on ikävä vaiva joka voi raskaudessa pahentua. Jollet saa toimimaan laksatiiveillä, niin sitten on mentävä lääkäriin (jollein n. viikkoon ole toiminut)

Vierailija
4/14 |
01.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

n. pari litraa päivässä

Vierailija
5/14 |
01.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mut helpottavaa kuulla että täällä on muitakin kenellä sama vaiva, itselläni lähti jo mielikuvitus laukkaamaan kaikenmaailman syöpien suhteen, oisko tähä syynä sitten raskaushormoonit :) ei tässä muuten mitää olis mutta sen ponnistustarve pahentaa peräpukamia ja sitte se tunne mikä on mahassa kun tuntee että siellä tavaraa on mutta ei tule ulos. inhottavaa... ei siis muuta ku apoteekkiin

Vierailija
6/14 |
01.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Activia-jugurtti... Tämä ei ole nyt mainos puhe vaan ihan kokemus... Kohdunkaulan heikkouden vuoksi joudun olemaan paljon vuodelevossa ja vatsa ei aluksi tuntunut toimivan, kokeilin duphalac:ia lääkärin suosituksesta, ei auttanut. Mutta jugurttia olen syönyt nyt kaksi-kolme purkkia päivässä ja vatsa on toiminut hyvin. Siis niin hyvin, että minulta on ponnistaminen kielletty ja vatsatoimii.

Kannattaa kokeilla!

7/14 |
01.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni auttoi Retafer rautavalmiste.

Ensin oli pötsi kovalla ja kakka kankeaa (poksauta verisuoni päästäsi -kakka).

Rautakuurin aloituksen jälkeen alkoi pehmetä.

Se muuttui mustaksi tahmeaksi tervaksi ja haisi ihan yrjölle.

Se taisi olla suunnilleen tuossa raskauden vaiheessa kun aloitin "sen" ketjunkin...

Vierailija
8/14 |
01.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun menee siihen pöntölle niin se tuntuu siltä että mahassa tietää että se on täynnä ulostetta mutta sitte ku yrittää tunkea niin suoli tuntuu tyhjältä, se on kovin vaikea selittää... että kakka ei toisinsanoen tule edes siihen reijänsuulle huutelee että tunge mut ulos vaan on tuolla jossai syvemmällä (ÄLLÖTTÄVÄÄ TIEDÄN MUTTA TÄLTÄ SE NYT VAAN TUNTUU) ja olo on siksi erittäin tukala. auttaako tähän vaivaan siis tosiaa ulostus lääkkeet?

Vierailija
9/14 |
01.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

auttaako siis kuitu ja jugurtit tosiaan näin inhottavaa ja hermoja raastavaan ongelmaan, ja onko kellään kokemuksia tosllasesta kirjoituksesta ku tässä tän yläpuolella ? :O

Vierailija
10/14 |
01.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt ollaan jo loppusuoralla ja olen onnistunut pukamat välttämään sillä että en mene väkisin vääntämään kovaa kakkaa jos se ei ole tullakseen. Juon vaikka vähän kahvia, odotan viimeiseen asti että hätä kasvaa ja sitten vasta menen pytylle.

Vierailija
11/14 |
01.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

työnnä esim. keskisormesi peräaukkoosi ja tunnustele, onko uloste kovaa vai pehmeää. Jos se on kovaa, sulla saattaa olla ummetusta tai kovaa ulostetta "tulppana" peräsuolessasi.

On aivan turvallista kaivaa itse ulostetta sen verran ulos, että loput tulevat refleksillä itsestään.

Sulla saattaa olla peräsuoli kääntynyt päin kohtua, kuten useilla naisilla joilla on esim. endometrioosi.

Lisäksi tuo on ihan normaali oire, kun kohtu kasvaa ja painaa peräsuolta.

Vierailija
12/14 |
10.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Psyllium-jauhe!!!!!! :)

Vierailija
13/14 |
07.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tuntuu maha toimivan ihan päinvastoin. Tossa oli monta viikkoa ettei meinannu tulla mitää ulos, nyt taas hotain neljättä pöivää putkeen saa koko aika juosta vessassa! Eikä ees oo maha sekasi vaa ns. Normaalia tavaraa tulee 3-4 krt päivässä. Onkohan tääkään ihan normaalia..?

Vierailija
14/14 |
07.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä söin luumuja koko raskauden ajan eikä ollut kertaakaan ummetusta. Aloitin siis luumut kun alkoi mennä vatsa kovalle.