Onko minun pakko olla tekemisissä ystäväni miehen kanssa?
Taustaa: mies petti, erosivat ja vuoden kuluttua palasivat yhteen. Miehen perseily vaan jatkuu vaikka ei ilmeisesti petä kuitenkaan enää. Käyttäytyy muuten kuitenkin huonosti ystävääni kohtaan ja mielestäni käytös täyttää henkisen väkivallan merkit. Aluksi vaikutti muuttuneen ja olivat rakastuneita. Nopeastihan se kuitenki samaan meni caikka usein tästä varoittelin. Minä olen se joka on tukenut ystävää pettämisen ja eron jälkeen ja vastaillut yöllä puheluihin kuinka haluaa kuolla ja ei halua enää elää. Olen raahannut kotoa ja käynyt kaupassa ja huolehtinut että ystäväni syö. Koko mies oksettaa ja en missään nimessä haluaisi hänen kanssaan olla tekemisissä mutta lähipiirini rei tätä ymmärrä.
Kommentit (18)
Vierailija kirjoitti:
Tylsää luettavaa.
Ei kannata lukea sellaista mikä on tylsää luettavaa. Maailma on täynnä mielenkiintoista teksti.
Eli toisin sanottuna olet ollut mukana mahdollistamassa tuota kaikkea kun olet siellä ymmärtänyt ja silitellyt päätä
Vierailija kirjoitti:
Satutäti taas......
Olispa tää satua
Vierailija kirjoitti:
Eli toisin sanottuna olet ollut mukana mahdollistamassa tuota kaikkea kun olet siellä ymmärtänyt ja silitellyt päätä
Ai siis mitä mahdollistamassa? Sitä että ystäväni pääsee erosta eteen päin vai hä:D
Vierailija kirjoitti:
Otahan lääkkeesi.....
Otan taas illalla iltalääkleet
Eipä kai ole pakko olla tekemisissä
Ei ole. Sopikaa tapaavanne paikoissa joissa kuitenkin ystävä voi vapaasti puhua. Jos on henkistä vallankäyttöä kotona, sinä voit tarjota turvallista tilaa puhua.
Onko sinun pakko olla tekemisissä tämän ystäväsi kanssa. Hän on tehnyt valintansa niin mitä pelastelet?
L O L
tämäpä oli mielenkiintoinen.
Ja vielä kerran L O L :))
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai siis mitä mahdollistamassa? Sitä että ystäväni pääsee erosta eteen päin vai hä:D
Kannattais pysyä kaukana hänen ongelmistaan.. Vähän kuin alkoholistitkin repsahtaa aina uudelleen ja sitten itketään ja pitäs aina tukea ja ymmärtää
Vierailija kirjoitti:
Ei ole. Sopikaa tapaavanne paikoissa joissa kuitenkin ystävä voi vapaasti puhua. Jos on henkistä vallankäyttöä kotona, sinä voit tarjota turvallista tilaa puhua.
Ihan on ammattilaisia tuota varten. Ystävyyden nimissä ei tarvitse aina olla toisen pahan olon purkukohde. Se on todella rasittavaa pitkään jatkuessaan.
Vähän sama juttu itselläni.
Parhaan ystäväni mies perseili ihan urakalla enkä minä luota tuohon ihmiseen enää lainkaan.
Tämä vaikuttaa pakostikin ystävyyteemme, sillä en koe oloani mukavaksi seurassa, joka on mielestäni petollista.
Olen ystäväni miehen seurassa hyvin varautunut ja epäluuloinen. Seuraan tarkkaan miehen käytöstä, sanavalintoja ja elekieltä.
Heidän asiansa eivät kuitenkaan kuulu minulle, eikä ystäväni mies ole missään nimessä velvollinen vakuuttamaan minua, vaikka sitä toivoisinkin.
Ei ole. Kenenkään kanssa ei ole pakko olla tekemisissä. Se on oma valintasi.