Tunnetteko oikeasti sellaisia ihmisiä, jotka ovat imetysaikana
laihtuneet huomattavasti vaikka ovat syöneet mitä huvittaa?
Kommentit (26)
oma itse tuntemiseksi? Multa lähti raskauskilot, melkein 20 vaikka söin mitä huvittaa noin viidessä kuukaudessa.
Sitten jouduin imetysdieetille, joka ei ole kovin tiukka, joten saa syödä yhä melkein mitä huvittaa. Sittemmin on laskenut paino jo alle ennen raskautta olleen painon, vaikka olen syönyt kiellettyjä lukuunottamatta mitä huvittaa. (Pois lukien siis lähinnä maito, kananmuna ja suklaa.)
Jostainhan se mölön rasva tulee.
Tietenkin äipän hanurista ;-)
Mä en tiedä mitä on huomattavaa. Mutta esikoisen loppuraskaudessa painoin 70 kg. SYnnäriltä kun lähdin niin painoin 61. Imettämällä laihduin 55 kiloon ja siitä se paino nousi kun lapsi rupesi syömään muutakin kuin äidinmaitoa noin 58 kiloon.
Mä söin karkkia varmaan joka päivä ensimmäiset kolme kuukautta. Imetin vuoden.
söin, mitä mieli teki ja paino tippui jopa pari kiloa alle sen, mitä ennen lasta oli. Tosin en kyllä muista yhtään, että miten paljon söin määrissä esim. herkkuja, mutta yleensä siihen aikaan söin vielä monta kertaa viikossa karkkia yms muuta epäterveellistä.
Söin todellakin kaksin käsin herkkuja kuten suklaata, keksiä, jäätelöä, ja silti paino putosi. Imetysten loppuessa olin aina alipainoinen.
Varsinkin keskimmäisen lapsemme kanssa laihduin aivan älyttömästi. Ja olen normaalisti sellainen, että lihon tosi helposti ja laihtuminen on työn takana.
Tuolloin söin vaikka mitä, esim. olimme etelänmatkalla ja söin koko viikon mitä huvitti: pastaa, pizzaa jne. Normaalioloissa olisi tuon loman jälkeen pamahtanut ainakin 2 lisäkiloa, nyt lähti 2.
Paino putosi ropisemalla, vaikka söin mitä. MUTTA kävin joka päivä 2x 2h vaunulenkillä, koska vauva ei nukkunut kuin liikkuvissa vaunuissa.
Toiselta ja kolmannelta en ole päässyt kuin murto-osan tuosta määrästä liikkumaan ja tulos on nähtävissä - ei putoa paino ei.. =0/ Jos keventää ruokaa, paino pysyy samassa, mutta jos hulvattomasti herkuttelee, niin nousee pirulainen!
Mulla tippui paino 11 kg kahdessa viikossa synnytyksen jälkeen. Aloin syömään pussin karkkia (tai vastaava määrä jtoain muuta) päivässä että en laihtuisi liikaa, pelkäsin että maidontuotto tyrehtyy jos paino jatkaa putoamista.
Turha varmaan sanoakaan, että maitoa tuli paljon. Suunnilleen 1-2 dl ylimääräistä jokaisella imetyskerralla.
Söin mahdottomia määriä ruokaa ja herkkujakin taisi tulla naposteltua ihan huolella, ja imetysaikana paino putosi 25kg.. Sekä raskauskilot 17 että siihen vielä lisäksi 8 kiloa "ylimääräistä". Olinkin lopulta sitten jo alipainoinen ja imetyksen loputtua sain viitisen kiloa painoa takaisin ja taas normaalimitoissa...
itse olen samassa painossa kuin ennen raskautta, lapsi nyt 6kk. Täysimetystä ekat 4kk ja kaksin käsin on vedetty kaikkea jatkuvaan nälkään, myös pullaa ja tummaa suklaata. Syön kyllä normaalia ruokaa ja paljon hedelmiäkin, ettei kai pelkillä herkuilla olisi paino pudonnut. Nyt on jo jarruteltava syömistä, kun lapsi syö kiinteitäkin eikä pelkkää maitoa.
Raskauden aikana kiloja kertyi turvotuksineen n.20.
kolme kertaa lopettamaan imetyksen viimeistään kun vauva on ollut 5kk. Painoindeksi joka kerta painunut tuonne 16-17, vaikka esikoisen jälkeen muka tiesin mitä on tulossa ja yritin syödä aina kun vauva syö ja lisätä rasvaa ja herrisä ties mitä... Noh, ei onnistunut..
Söin mitä halusin ja paljon, koko ajan oli nälkä. 7 kk synnytyksen jälkeen olin laihempi kuin ennen raskautta. Mutta tokasta ei todellakaan lähtenyt samalla lailla. Saas nähdä, miten käy tän kolmannen kohdalla, vauva on nyt 2 kk ja vielä ei ole paino tippunut sairaalapainosta yhtään. =( Vauva syö tosi hyvin ja mulla on koko ajan nälkä, jos söisin kunnon terveellistä ruokaa tän karkki- ja pullamössön sijasta, niin voisin laihtuakin...
tai no, mikä on huomattavaa, en ollut kovin lihava missään vaiheessa, aika hoikka raskaaksi tullessani, raskausaikana paino nousi yhteensä 12 kiloa. Siitä 5 jäi laitokselle (vauvan paino 3,5 kiloa) ja seuraavien kolmen viikon päästä olin lähtöpainossa. Kahden kuukauden päästä olin kymmenkunta kiloa lähtöpainon alle.
Tuloksena olikin sitten, että pyörtyilin sinne tänne - kerra vieläpä vauva sylissä. Hiukset lähti, allergiat pahenivat kärsin jatkuvasta migreenipäänsärystä. En suosittele kenellekään.
Kymmenen kiloa lähti pelkällä imetyksellä. En nyt kuitenkaan syönyt miten sattuu, vaan mulla oli selkeät ruoka-ajat ja terveellinen perusruokavalio. Sen lisäksi mätin kyllä kaikkea muuta.
Kolme raskautta takana ja jokaisessa tuli painoa yli 25 kg.
Kaikki on lähtenyt imetysaikana, vaikka olen syönyt aivan järkyttävää roskaa joka päivä ja valtavia määriä vielä (tyyliin litra jädeä ja kokonainen konvehtirasia päälle...). Liikunnan määrä on pysynyt samana koko ajan, eli reippaita kävelylenkkejä 4 kertaa viikossa ja kuntosali 2 kertaa viikossa.
Esikoisen aikana raskauskilot lähti alle kolmessa kuukaudessa, kakkosen jälkeen kesti 7 kk ja kolmosen jälkeen 9 kk, eli ikäni on selkeästi myös vaikuttanut aineenvaihduntaani.
2kk synnytyksestä painoin 17 kg vähemmän kuin raskaaksi tulessa. Taisin tosin laihtua jo raskausaikana sillä painoa tuli vain 8 kg ja lapsi painoi yli 4.
Eli hieman pyöreästä laihaksi :)
minusta on luonnollista, että kilot lähtevät. itse olen siis saanut kaksi kertaa 20 kiloa pois sananmukaisesti syömällä herkkuja. minulla imetys aiheuttaa valtavaa makeanhimoa, normaalisti syön aika terveellisesti.
mutta siskoni laihtui hurjasti, ihan alipainoiseksi imettäessään. ja söi suklaata päivittäin, ihan itse sen näin!:)
tai siis en tiedä ovatko he mitenkään ihmeellisen paljon syöneet, mutta eivät säännöstelletkään kyllä.
Enemmän tunnen kuitenkin niitä tapauksia, jossa kilot ovat karisseet huomaamatta nimenomaan imetyksen loputtua.
tai en tiedä onko huomattavasti, mutta imetysaikana laihduin 56kg painosta 49kiloon. Söin kyllä paljon ja kaikkea mitä eteen sattui.
Onneksi sain myös vähän painoa takaisin imetyksen loppumisen jälkeen.
"Söin joulusuklaata kaksin käsin" jne. Tiedä sitten onko tuo totuus vai ei.