Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tykkäättekö, jos teille annostellaan ruoka valmiiksi lautaselle?

Vierailija
11.02.2010 |

Miksi, tai miksi ei?

Tuli mieleen tuosta passaamisketjusta. Meillä anoppi annostelee kaikkien ruuan (toki vain kun olemme siellä käymässä ;-)) ja koko hänen perheensä pitää sitä raivostuttavana, kun eivät saa itse päättää, kuinka paljon ruokaa ottavat. Ja anoppi ei huomautuksista huolimatta halua muuttaa tätä tapaa (itse miellän sen vallankäyttönä tavallaan, ei myöskään esim. anna apen leipoa koska keittiö on "anopin"). Minusta siis ruuan valmiiksi annostelu on kaikkea muuta kuin "hemmottelua" tai "passaamista".

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
11.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään kyllä jos mies tekee valmiiksi iltapalaleivät lauteselle ja tuo olkkariin minulle (syödään usein lasten nukkuessa iltapala olkkarissa). Mutta jos on kyseessä oikein ruoka, niin mieluummin otan itse.

Vierailija
2/16 |
11.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

anopilla otan mielelläni itse, eikä ole kyllä koskaan yrittänyt laittaa valmiiksi. ei aikuisille yleensä annostella valmiiksi, vain lapsille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
11.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun kyseessä on courmet-annokset

ei arkeen

Vierailija
4/16 |
11.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

teen annokset valmiiksi. Se on siis gourmet käytäntö, ei aikuisille muuten annostella valmiiksi.

Vierailija
5/16 |
11.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

äitini osaa sen, mutta mieheni ei.

Vierailija
6/16 |
11.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä seisovassa pöydässä! KErran vedin melkein pultit hotellin aamupalapöydässä, kun mies toi mulle lautasellisen ruokaa kun olin vauvalle vielä syöttämässä puuroa. AAARGH! Suuri iloni hotelliaamiaisella on _valita_ niistä herkuista mitä mieli tekee.

En myöskään tykkää ruuan annostelusta valmiiksi lautaselle siksi, että en syö kovin suuria määriä. Muut laittaa aina liikaa. Tai sitten kastiketta ihan liikaa ja väärään paikkaan tms...

Vierailija
7/16 |
11.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

, mutta oma anoppini annostelee ruoan valmiiksi siitä syystä, että ovat köyhiä (eivät asu Suomessa) ja tekee ruokaa aina juuri sen verran, että jokainen annoksensa saa. Milloinkaan en ole jäänyt nälkäiseksi, ja ymmärrän anoppiani tässä asiassa.

Vierailija
8/16 |
11.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on tapan laittaa valmiit annokset lautasille. Kaippa se juontuu siitä että lapsemme on tosi allergisia ja esim väärän ruoan tipahtaminen iholle saattaa aiheuttaa vakavan reaktion. Siksi meillä ei yleensä ole pöydässä ruokaa tarjolla muutoin kuin lautasilla; lisää annostelevat aikuiset kattiloista jotka pidetään hellalla. Toisekseen musta on alkanut olla kiva tehdä silmällekin iloisen näköisiä annoksia valmiiksi lautasille -jotain vihreää, jotain punaista jne:) Tiedämme perheen kesken kuinka paljon kukin syö joten ei ole ongelma annostella lautasille sopivaa määrää ruokaa. Meillä käytetään myös leipälautasia anoppini kauhuksi:)

Vierailija
9/16 |
11.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän itsekin hyvin jos kyseessä on ravintola-annos tai oikea köyhyys, jolloin vähän ruuan pitää riittää kaikille... Mutta mietin siis nyt ihan tavallista arkiruokaa kotioloissa (anoppini ei kokkaa gourmet ruokaa eikä myöskään ole köyhä).

Vierailija
10/16 |
11.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

muuten se ei ole minusta asiallista. Siskoni tekee tätä AINA ja se on hänen perheessään ainostaan vallankäyttöä, haluaa pitää miestään talutushihnassa, "ettei lihoaisi" jne. Mies (hoikka kaiken lisäksi) aina nälissään ruuan jälkeen ja joutuu käymään salaa jääkaapilla kun siskoni esim. vessassa tai yläkerrassa = sairasta!

Myös meidän vierailujemme ajan annokset annostellaan etukäteen ja sisko kyttää kuka syö mitäkin ja millä nopeudella, lisää ei ole.

Minusta ihan sairasta.

Vierailija
11/16 |
11.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan itse haluan ottaa ruokani, valita mitä otan ja minkä verran.

Vierailija
12/16 |
11.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki ravintolaruoka on eri asia, mutta jos vaikka kutsutaan kylään syömään, niin haluan itse ottaa annokseni. Jos annos on tehty valmiiksi, niin siinä tuntuu olevan aina liikaa ruokaa.

Vierailija
13/16 |
11.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka olisi kuinka gourmet-illallinen jonkun tuttavan kotona, niin haluan itse ottaa ruokani. Ravintolassa asia on tietenkin aivan eri, siellä syön mieluummin a la cartesta kuin buffasta.

Vierailija
14/16 |
11.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lautaselle asettelu voi olla isäntäväen suunnittelema osa koko elämystä.

Sitten taas ihan tavallisella kyläilyruokailulla jonkun makaronilaatikon annostelu tuntuu tietysti hassulta, mutta jos tietää, että annostelu johtuu isäntäväen köyhyydestä, niin en siitä loukkaantuisikaan. Jos oikeasti isäntäväki haluaa tarjota ruokaa, vaikka heillä ei ole varaa antaa vieraiden syödä vatsaa täyteen, niin olisin asiasta hienotunteisesti hissukseen.

Vierailija
15/16 |
11.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arkiruuan kanssa en, koska eihän kukaan tiedä, paljonko jaksan syödä. Joissain ruokaloissa on epämiellyttävää, kun keittäjä mättää annoksen lautaselle, on aina liikaa jotain pottumuusia ja sitten pitää viedä turhaan biojätteisiin. Harvemmin kukaan toinen myöskään tietää, mistä ruoka-aineista en niin kauheasti tykkää ja missä järjestyksessä haluan potut ja kastikkeen lautaselleni asetella :)

Annoksina tarjoiltava ruoka, esim. juhlissa, on taas ihan eri asia.

Vierailija
16/16 |
11.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka olisi valmis annos, mutta jos siihen mätetään hillitön kasa jotain mitä en halua/voi allergian vuoksi syödä (vaikka tämä olisi tiedossa) niin ärsyttää. En haluaisi, että ruokaa tuhlataan, koska roskiinhan se menee jos en kerran voi syödä. Ravintolassa syöminen on ihan eri asia, siellä kun voi valita annoksen jossa on vain sellaista mitä voin syödä.

Kotona emme annostele aikuisten ruokia, jokainen saa ottaa sen verran kuin haluaa. Iltapalaleivät on kiva joskus saada valmiina, niitä meilläkin syödään viikonloppuisin olohuoneessa lapsen nukkuessa, siis salaa...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän neljä