Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kun lapsi varastaa..

Vierailija
01.02.2010 |

Meille selvisi että lapsemme kaveri onkin meillä ollessaan unohtanut taskuihinsa tavaraa.. kysymys on n.4-6 lelusta (ainakin)



Selvisi myös että tämä kaveri on varastanut myös muilta kavereiltaan.



Äitiin en ole saanut vielä yhteyttä mutta aion ottaa heti kun se on mahdollista..



Tällä hetkellä ihmetyttää miksi poika vieläkin haluaa tulla meille. Itse en pidä ajatuksesta, siksi koska

1)hän ei ole palauttanut varastettuja leluja. 2)Valehteli päin naamaa

3) hän on aika paljon vanhempi kuin lapseni ja tulee lähinnä sisaruksensa seurana meille.



Päästäisittekö varastelevan lapsen vielä kaiken tämän jälkeen kotiinne leikkimään?

Kommentit (64)

Vierailija
21/64 |
01.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis kasvakaa aikuseks! Teidän lapsi voi joskus olla samassa tilanteessa. Ja silloin tuollaiset rangaistukset kuten porttikielto on varmasti teidän mielestänne liikaa... HAH, toivottavasti se päivä tuollaisille ihmisille koittaa...


olis järjestelmällisesti varastanut kavereiltaan niin kyllä mä ymmärtäisin ettei ihmiset halua sitä kotiinsa hetkeen aikaan.

Ja jos on kyse kumminkin jo vanhemmasta lapsesta joka ymmärtää että varastelu on väärin.

Vierailija
22/64 |
01.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

samoin itse laittasin lapselle sellaisen kiellon ettei todellakaan kyläilisi missään pitkiin aikoihin.



Terv.23

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/64 |
01.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

varastelevaa vierasta? Kysyn vaan.



Vierailija
24/64 |
01.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

karanteenikaan auttanut. Lapsi varasti taas. Mankuu vaan meille. Ei käy.

Vierailija
25/64 |
01.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

20 euron seteli sekä lapselle erittäin rakkaat pienet koriste-esineet.



Olen varma syyllisestä, muttei voitu todistaa mitenkään. Ikävä fiilis jäi ja kyseinen lapsi ei enää meille saanut tulla.



Jos tämä lapsi olisi tunnustanut ja palauttanut varastamansa tavarat, olisin varmaan päästänyt hänet meille leikkimään. Luottamus olisi kuitenkin ainakin vähäksi aikaa mennyt.

Vierailija
26/64 |
01.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

varasteleva kaveri enää kylään. Joka kerran keksitään, sitä aina epäillään. Tuntisin aina oloni turvattomaksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
27/64 |
01.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

(Ja raha)



Vierailija
28/64 |
01.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhuttelu ja asian selvittäminen niin loppuu. Kuuluu ikäkauteen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
29/64 |
01.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

puhuttelut auttaneet.



Selvä kielto tulla meille.

Vierailija
30/64 |
01.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhuttelu ja asian selvittäminen niin loppuu. Kuuluu ikäkauteen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
31/64 |
01.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä maailmassa sinä elät, jos sun mielestä varastaminen kuuluu ikäkauteen?? Huh huh!!

Puhuttelu ja asian selvittäminen niin loppuu. Kuuluu ikäkauteen.


lapset eivät tajua tekonsa paheksuttavuutta.

Itse esimerkiksi tokalla luokalla otin parhaalta kaveriltani yhden lelun, jota olin pitkään ja kovasti kadehtinut ja jollaisia hänellä oli muitakin monta. Jotenkin rationalisoin sen itselleni, ettei se ole varastamista, koska otan lelun kaverilta, enkä kaupasta. Ja että jäähän hänelle vielä monta samanlaista.

Eli joskus se houkutus voi olla ihan tajuttoman kova, ja lapsi osaa selittää tilanteen "parhain päin".

Onneksi jäin siitä kiinni. Kaveri bongasi omansa meillä ja nolosti jouduin sen palattamaan.

Sittemmin en ole koskaan enää ottanut mitään toisen omaa ja opetan omia lapsianikin, että esim. kadulta tai puistosta löydettyjä pikkutavaroitakaan ei saa ottaa, koska ne eivät ole meidän omaisuuttamme. Olen siis suorastaan tiukka tässä asiassa eli ei: taustalla ei aina ole mitään perustavanlaatuista moraalista heikkoutta, jos pieni lapsi ottaa toisen lelun!

Oman lapseni paras kaveri jäi kiinni lelujen pihistämisestä. Juttelin äidin kanssa, joka kauhistui asiasta ja otti lapsensa puhutteluun. Ensin tietysti yritti valehdella ja selitellä, mutta myönsi kyllä. Tilanne ON hurjan nolo. Kävivät meillä palauttamassa lelut ja juttelimme, että se oli viimeinen kerta, mutta sen enempää ei tarvitse asiasta palaveroida ja muille ei tietenkään asiasta puhuta.

Olettaisin, että se oli viimeinen kerta, ainakaan ei ole vielä uusiutunut. Jos uusiutuu, otan heti uudelleen yhteyttä äitiinsä - mutta oman kokemukseni perusteella uskoisin, että varastelu todellakin loppui.

Vierailija
32/64 |
01.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

varasteleva kaveri enää kylään. Joka kerran keksitään, sitä aina epäillään. Tuntisin aina oloni turvattomaksi.

kun joku pieni ihminen ei tajua oikeaa ja väärää, sun olo on turvaton?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
33/64 |
01.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäli vielä varastaa, niin sitten lopullinen porttikielto.

Meille ei naapurin tyttö saa tulla, koska tavaraa hävisi aina.

Ei saatu kiinni, mutta epäiltiin.

Poikani 5v. sanoi, että minä en tykkää tuollaisista tytöistä, jotka varastaa. Minä etsin uuden tytön.

Tyttö aina väitti, että hänellä on samanlainen, eikä myöntänyt vievänsä mitään.

Toki meillä oli muitakin syitä porttikieltoon ja päätöksestä ollaan oltu tyytyväisiä.

Vierailija
34/64 |
01.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

toiset lopettaa heti, kun jäävät kiinni.

T.41

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
35/64 |
01.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli niin kivat ja ajattelin, että no ei kai kukaan huomaa.



Näin kehittynyt on lapsen mieli.



Nyt ihan maisterisnainen :)

Vierailija
36/64 |
01.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverillani oli ihania kumeja joista olin kateellinen ja niinpä sitten tungin ne taskuuni. Jossain vaiheessa kävi sama toisinpäin ja yllättäen kaverin kotoa löytyi kasa ihan samanlaisia koruja mitä piti olla mun korurasiassa.



Ihan normaaleja, rehellisiä mukavia naisia kasvoi meistä molemmista.

Vierailija
37/64 |
01.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverillani oli ihania kumeja joista olin kateellinen ja niinpä sitten tungin ne taskuuni. Jossain vaiheessa kävi sama toisinpäin ja yllättäen kaverin kotoa löytyi kasa ihan samanlaisia koruja mitä piti olla mun korurasiassa. Ihan normaaleja, rehellisiä mukavia naisia kasvoi meistä molemmista.

Sulla taitaa olla vähän väärä kuva normaalista, rehellisestä, mukavasta naisesta.

Vierailija
38/64 |
01.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis HALOO????? Se ei IKINÄ ole ok ,olkoon vaikka minkälaisia ihania pyyhekumeja tai tarroja tai pehmolelula sillä toisella!!! Se ei ole IKINÄ ok!!!!

Vierailija
39/64 |
01.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että jos ala-asteikäinen näpistää ajattelemattomuuttaan jotain hän on loppuikänsä epärehellinen? Samalla logiikalla varmaan jos tarhaikäinen mottaa kaveriaan hän on väkivaltainen loppuelämänsä, tai koululainen joka ei jaksa joskus tehdä läksyjään on laiska epäonnistuja jne?

Vierailija
40/64 |
01.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että jos ala-asteikäinen näpistää ajattelemattomuuttaan jotain hän on loppuikänsä epärehellinen? Samalla logiikalla varmaan jos tarhaikäinen mottaa kaveriaan hän on väkivaltainen loppuelämänsä, tai koululainen joka ei jaksa joskus tehdä läksyjään on laiska epäonnistuja jne?

Kyse on lapsista jotka SYSTEMAATTISESTI varastaa. Ja he ovat loppuelämänsä epärehellisiä enkä heitä omien lasten läheisyyteen halua.